Mer futt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Mer futt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer futt!

Har noen proson reality 69 som trenger litt mere power! Noen som har noe ambefaling av Gode PA forsterkere som ikkje har så mye viftestøy? er intrisert i vanlige eff forsterkere og

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker monotrinnene til proson, 150 tror jeg de heter. Det funker bra.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson PA-150 er gått ut av produksjon for lengst, og jeg kan ikke huske å ha sett dem på bruktmarkedet på veldig lenge, ihvertfall ikke som par, så de kan du skyte en hvit pil etter. PA-forsterkere? NEI!

Kjøp deg heller en skikkelig effektforsterker, minimum 100 skikkelige watt.

Så, hva har du nå og hvilket budsjett er tilgjengelig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Proson PA-150 er gått ut av produksjon for lengst, og jeg kan ikke huske å ha sett dem på bruktmarkedet på veldig lenge, ihvertfall ikke som par, så de kan du skyte en hvit pil etter. PA-forsterkere? NEI!

Kjøp deg heller en skikkelig effektforsterker, minimum 100 skikkelige watt.

Så, hva har du nå og hvilket budsjett er tilgjengelig?

Nå har jeg en Yamaha RX 797 stereo forsterker. Tenkte å fortsatt bruke den siden den har pre-amp og muligens drive mellomtone og diskant med den! Har ikke satt meg et budsjett egentli,men går skole så kan ikke bli så veldi dyre greier.. Men kom for all del med forslag både brukt og nytt!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikrp1
    Nå har jeg en Yamaha RX 797 stereo forsterker. Tenkte å fortsatt bruke den siden den har pre-amp og muligens drive mellomtone og diskant med den! Har ikke satt meg et budsjett egentli,men går skole så kan ikke bli så veldi dyre greier.. Men kom for all del med forslag både brukt og nytt!
    Ja, du KAN bi-ampe, men du må i så fall kjøpe en effektforsterker med gain-justering. Og "ikke så veldig dyre greier" sier meg ingenting, så hva er budsjettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du KAN bi-ampe, men du må i så fall kjøpe en effektforsterker med gain-justering. Og "ikke så veldig dyre greier" sier meg ingenting, så hva er budsjettet?
    La oss si jeg har et budsjett på rundt 5-7 tusen sann akkurat nå da.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du fremdeles bi-ampe er ikke alternativene mange, og uansett det beste jeg kan se må være Parasound New Classic 2125.
    Her ny til 8000:
    JFS SOUND SYSTEMS

Og kjapper du deg litt får du samme forsterkeren her for 5500:
    Welcome to L-Sound!

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den Zachry saken som du har til tuben din da kakehode, kunne det vært et tips her?

Skal du ha en PA forsterker må du anrtakelig bytte vifte på den for at det skal bli "normalt" støynivå. Har du i tillegg muligheten for å sette inn en temperaturstyring kan det være greit.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva med den Zachry saken som du har til tuben din da kakehode, kunne det vært et tips her?

Skal du ha en PA forsterker må du anrtakelig bytte vifte på den for at det skal bli "normalt" støynivå. Har du i tillegg muligheten for å sette inn en temperaturstyring kan det være greit.
    Ikke umulig, samme forsterker finnes også i en langt mer "rack-vennlig" utgave. Den heter D-250 og kan brukes som fullfrekvent monoblokk, men jeg er smått skeptisk hvor lekkert det vil låte når forsterkeren i utgangspunktet er en subforsterker. Samme var tilfellet med den sluttproduserte Proson P-150; konstruert som subforsterker, men kunne kjøres i fulltone. Ikke at det låt særlig fantastisk...

Men så kan man kjøpe to stykk D-250 og bruke dem til bi-amping selvsagt, da er det bara å sette dem til å spille fulltone, justere inn korrekt volum og la høyttalerens delefilter ta seg av resten.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke umulig, samme forsterker finnes også i en langt mer "rack-vennlig" utgave. Den heter D-250 og kan brukes som fullfrekvent monoblokk, men jeg er smått skeptisk hvor lekkert det vil låte når forsterkeren i utgangspunktet er en subforsterker. Samme var tilfellet med den sluttproduserte Proson P-150; konstruert som subforsterker, men kunne kjøres i fulltone. Ikke at det låt særlig fantastisk...

Men så kan man kjøpe to stykk D-250 og bruke dem til bi-amping selvsagt, da er det bara å sette dem til å spille fulltone, justere inn korrekt volum og la høyttalerens delefilter ta seg av resten.
    Du skrev det jeg tenkte, og ikke orket å skrive

Mener at disse to skal være rimelig lik P-150.

Trodde det var D-250 du hadde, husket feil...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •