Rangering av "spiss" til "varm" produsent?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer seraph sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rangering av "spiss" til "varm" produsent?

Hei,

Jeg er flunka ny på forumet og i A/V verdenen generelt og må si det er bra aktivitet på forumet her Har til nå hatt rimelige modeller av NAD dvd, Marantz cd, Cambridge forsterker og Dali Concept 2 stativhøyttalere.

Jeg er på utkikk etter en forsterker + dvd-spiller som matcher Klipsch RF-82, RC-62, RS-52, RSW-10d. Kan ikke finne noe på forumet her som omtaler en omtrentlig rangering av forskjellige forsterkere i ca. samme prisklasse. Før jeg kjøpte høyttalerne hadde jeg satt øynene i Denon AVR-3808 og DVD-1940. Mye på grunn av pris, nettverk -og tilkoblingsmuligheter. Har et 100mbit trådbundet CAT5 nettverk hjemme som jeg selvfølgelig ønsker å ta i bruk med forsterkeren.

Etter det jeg har lest og blitt fortalt, så kjører Klipsch selv masse demoer på Denon i USA så det kan jo ikke være en "gal" kombo. Andre sier at Denon + Klipsch blir for hissig på diskant. Jeg har ikke hørt Klipsch på annet enn H/K og likte forsåvidt det jeg hørte. Problemet er at H/K har pittelitt andre priser vs. samme finesser (som nettverk) og jeg har allerede gått over budsjett :-P

Skal ha en 60" plasma etterhvert også. Muligens nye KURO, hvis ikke venter jeg til etter jul. Blir det KURO, vurderer jeg sterkt Pioneer forsterker og dvd-spiller. Anlegget vil bli brukt 50-50 til musikk og film og stua er på ca 25kvm.

Selv om alle er enige om å være uenige når det gjelder lyd, lurer jeg på om man kan rangere noen forsterkere fra "spiss" lyd til "varm". Det er vanskelig å få hørt på alle mulige komboer, siden høyttalerne mine ikke er spilt inn eller i hus ennå. Hvor ligger f.eks. Pioneer på skalaen i forhold til Denon eller Yamaha? Yamaha i forhold til Sony, NAD eller Marantz?

Disse har jeg lest om:

Denon AVR-3808
    Pioneer VSX-LX70
    Yamaha RX-V3800
    Andre forsterkere til ca. 10-12-14000 jeg seriøst bør vurdere og hvor ligger de på "spiss-varm" skalaen?

All hjelp her mottas med stor takk!

Mvh
    Beslutningsvegrende rookie

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seraph
    Har et 100mbit trådbundet CAT5 nettverk hjemme som jeg selvfølgelig ønsker å ta i bruk med forsterkeren.
    Som jeg har skrevet andre steder er det skjeden verdt å kjøpe en forsterker kun fordi den har nettverk. Dette blir fort ubrukelig grunnet oppdatert teknologi på PC siden (de fleste bruker windows media player) og er ofte ganske jalla spør du meg. På Yamaha siden så koster dette 3k (for 3800 vs 1800) og for de pengene får man f.eks. en Squeezebox som gjør en mye bedre jobb (eller en brukt effektforsterker for å få litt mer krefter)

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng det Flintstone. Skjønner at jeg har tenkt litt ensporet og hengt meg opp i det å få alt i en boks.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, geniale linker Tiger.

Svaret er altså at det ikke finnes noe svar og det besvarer det jeg ville ha svar på... ;-)

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg brukte bare min Denon 2807 når mine ht var nye ( samme pakke som du skal ha) De var da uinnspillte men lyden var god den. Problemet var at 2807 mistet kontrollen når jeg skrudde opp litt. Du bør sterkt vurdere ihvertfall ett effekttrinn til frontene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •