Billig stereoanlegg 4-5 000kr for alt. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klart det er mulig å få god lyd for under 5k, men noen kompromisser må til.

Eksempel som spiller ringer rundt alle "alt i ett fra Elkjip":

Forsterker: T-Amp 400,- levert (Ser ut som et leketøy, men fyller fint et soverom med kvalitetslyd).
    CD/DVD-spiller Oppo DV 980H 1500,- levert. (ikke så bra som en ok CD spiller, men veldig bra lyd til prisen).
    Signal,høyttalerkabler og strømfosyning til T-ampen (universalmodellen på 35w) fra Biltema ca 350,-
    Da har du 2200,- til høyttalere. F.eks Dali Concept eller Epos'ene som fhl linket til.

Den største ulempen med dette er at T-ampen bare kan ha EN signalkilde koblet til.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

så sant så sant

Det vil bli langt bedre enn de små komplette systemene i samme prisklasse, selvom det faktisk finnes noen av dem også som låter greit.

Her kom det hvertfall noen gode ideer så da er det opp til trådstarters å se&høre litt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å øke kvalitetsfølelsen og, vel, kvaliteten, går det jo an å vurdere en Trends istedenfor en SI T-Amp. Sleng på en Oppo og nevnte Epos, så tror jeg vi har et anlegg som spiller meget bra til prisen.

Men som sagt, du kommer langt med et bra lydkort, og hvis det er utelukkende musikk du skal spille, ikke bruke sakene til å se film, dropp DVD-spiller.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sws
    Klart det er mulig å få god lyd for under 5k, men noen kompromisser må til.

Eksempel som spiller ringer rundt alle "alt i ett fra Elkjip":

Forsterker: T-Amp 400,- levert (Ser ut som et leketøy, men fyller fint et soverom med kvalitetslyd).
    CD/DVD-spiller Oppo DV 980H 1500,- levert. (ikke så bra som en ok CD spiller, men veldig bra lyd til prisen).
    Signal,høyttalerkabler og strømfosyning til T-ampen (universalmodellen på 35w) fra Biltema ca 350,-
    Da har du 2200,- til høyttalere. F.eks Dali Concept eller Epos'ene som fhl linket til.

Den største ulempen med dette er at T-ampen bare kan ha EN signalkilde koblet til.
    Topp forslag!

Men ulempen er ikke riktig - man kan kjøpe seg en RCA-switchboks på Claes Ohlsson eller på nettet for noen hundrelapper.

Den reelle ulempen er at man ikke har mulighet for surround og ikke har fjernkontroll på T-amp'en.

Jeg ville nok gått for en receiver med mulighet for surround og da med fjernkontroll:
    f.eks Sony STR-DG700 som man nå får til 2699,-

http://www.sony.no/view/ShowProduct.action?product=STR-DG700&site=odw_no_NO&pageType=Overview&category=HC S+Home+Cinema+Receiver

Oppo'n som nevnt over, eller Pioneer DV400 som du nå får for 950 i svart farge.

http://www.pioneer.no/no/products/45/64/222/DV-400V-K/index.html

Høyttalere: Dynavoice F6 (eller helst M65) som selges for latterlige priser på Netthandelen.no - forsiden

(M65 ligger for øyeblikket på kr 752 for paret!)

priser: DinPris.no - Finn RIKTIG produkt fra RETT butikk til BESTE pris

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

m65

Ingen andre steder enn surround.no som jeg har sett som selger disse til fastpris på like under 2k. netthandelen kan man være heldig men må huske på frakt og gebyrer derfra, om man ikke bor i nærheten av kristiansand eller hvor de holder til.

Surround har jo også frakt men det blir ikke mer enn 2500,- på døra ville jeg tro, eller om du bor i nærheten av oslo så er det jo bare å hente dem.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem at han skriver at han har et lite rom. Derfor er stativhøyttalere sannsynligvis en mye bedre løsning enn Dynavoicene, som tross alt ikke er noen smågutter.

Gå gjerne for Sony/Pioneer kombo'en, det vil helt sikkert låte bra nok. Sammen med et par gode stativhøyttalere har du ett anlegg som du vil få mye glede av og som enkelt kan oppgraderes senere ved ønske og behov!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Ikke glem at han skriver at han har et lite rom. Derfor er stativhøyttalere sannsynligvis en mye bedre løsning enn Dynavoicene, som tross alt ikke er noen smågutter.

Gå gjerne for Sony/Pioneer kombo'en, det vil helt sikkert låte bra nok. Sammen med et par gode stativhøyttalere har du ett anlegg som du vil få mye glede av og som enkelt kan oppgraderes senere ved ønske og behov!
    De M65 Dynavoicene tar faktisk ikke større plass enn stativhøyttalere m/stativ.
    De er smale og ruver ikke så mye. I tillegg får han da god bass på kjøpet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin-Vega! VE-8F og grei forsterker:-)

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Ingen andre steder enn surround.no som jeg har sett som selger disse til fastpris på like under 2k. netthandelen kan man være heldig men må huske på frakt og gebyrer derfra, om man ikke bor i nærheten av kristiansand eller hvor de holder til.

Surround har jo også frakt men det blir ikke mer enn 2500,- på døra ville jeg tro, eller om du bor i nærheten av oslo så er det jo bare å hente dem.

sorry mister. jeg bor 10 min kjøring unna netthandelen. har akkurat kjøpt m65 for lillebror. fikk dem for skarve 1600kr. trudde også jeg kunne hente dem der da disse høytalerene er så tunge som de er, men dog nei, fikk ikke lov fordi de var rett under grensen for hva du kan hente, så da kom prisen på 2.1k levert til posten rett med oss. men er fortsatt billig da du normalt må regne med ca 3k fra nettbutikker etter at du har tatt med frakt osv..
    skal bli morro å få testet dem skikkelig ut da jeg bare har hørt masse lovord om dem, men alldri hørt dem selv

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

et par til

Var akkurat ute hos Surround og hentet et par m65, en nabo her skulle ha litt lyd.

Står til innspilling her hos meg nå, har man et lite rom så syns jeg ikke nødvendigvis en stativ høytaler er automatisk det beste alternativet, men m65 blir nok litt stor ja.
    F6 syns jeg gjør seg bra på mindre rom, testet på 16 kvad selv syns ofte stativer blir litt for lette i bunn, og om de skal stå best mulig må man jo ofte ha stativer.

Epos er bra det men hørte den del på det nede på Lyric med Creek elektronikk og var ikke noe for meg, måtte opp på ProAc der før jeg likte det jeg hørte, de er jo roligere i toppen og mer fyldige som merke.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn Torget - Denon PMA1500R m. Dali Suite 2.8CH
    Du må til med en CD spiller i tillegg, men dette er mye og god lyd til prisen.

Og så kan du peke nese til dem som sier at det ikke lar seg gjøre å skaffe go'lyd til 5ooo.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn Torget - NAD stereoanlegg m/ B&W høytalere

Dette er også billig (og gammelt) men det kan være mye lyd igjen her
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tydelig at det ikke bare er ett svar her .

Men er det noen forslag her inne noen ikke er enige i at er bra? Må bare få lønn, så kjøper jeg :P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne gir iallefall det anlegget med Denon/Dali mye for pengene. "Problemet" da er t du må ha en CD spiller i tillegg som sprenger budsjettet ditt

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Denon/Dali-pakka er jo ultraknall. Kan jo alltids bruke PC eller MP3-spiller på dem inntil videre, trenger ikke handle signalkilde umiddelbart.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Kan jo alltids bruke PC eller MP3-spiller på dem inntil videre, trenger ikke handle signalkilde umiddelbart.
    Helt enig...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Audio Pro Stereo One?

BM Audio

Eller Yamaha Pianocraft E810?

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Mvh Riceman

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn Torget - GOD CD-SPILLER
    Slenger du denne på Denon/Dali komboen kan du få noe go'lyd... Billig var den og, og så kan du evt. oppgradere senere.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •