Kjøpe forsterker fra USA, lurt eller ikke? Spenningsforskjell osv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe forsterker fra USA, lurt eller ikke? Spenningsforskjell osv.

Hei

Jeg sitter for tiden og sikler på en McIntosch forsterker som jeg kan skaffe billig fra USA. Men problemet er at de opererer med en annen spenning samt frekvens på elektronikken. Så er det noe som kan løses? Eller er det ikke gunstig med tanke på pris eller lydkvalitet? Taper lyden seg med en slik omformer?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste, om ikke eneste fullgode løsning er vel å bytte trafo?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha en slik forsterker så trenger du en ENORM trafo.. som er stor/bråkete og som er dyr og stygg... Så vinningen går vel opp i spinningen.. Tror jeg da...

Men jeg tror ikke at lyder blir noe dårligere, kanskje bedre?? med tanke på at strømmen er "ren" når den kommer ut fra trafo. Men den diskusjonen tar vi ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte så er det kun en omkobling på trafo i forsterkeren. Men ville sjekket dette med produsent el.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, delte meninger her så langt ser jeg Men jeg kan jo prøve det enkleste først, og viser til doxa's post. Men hvordan kan jeg finne ut dette? Er helt blank på dette

Å slenge på en monstertrafo ved siden av er uaktuelt, da kjøper jeg heller noe i norge, selv om det koster flesk her.

Beste, om ikke eneste fullgode løsning er vel å bytte trafo?
    Bytte trafoen inne i forsterkeren? Er dette mye jobb/problematisk eller dyrt?
    Er det samme greia som Svantekiller snakker om, eller er det en ekstern trafo?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes ikke ut som om det var noe å satse på der egentlig. Så jeg får vel kansje belage meg på å kjøpe her til lands istedet. Men siden vi er inne på akkurat dette teamet. Tenkte å kjøpe cd spiller til bilen også fra usa, men her går det vel greit? Eller har amrikanerne et annet system her også?

Hvilke forsterkere er verdt å se på her til lands da? Høyttalerene som skal pares sammen med forsterkeren er et par Snell Acoustics.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    Hørtes ikke ut som om det var noe å satse på der egentlig. Så jeg får vel kansje belage meg på å kjøpe her til lands istedet. Men siden vi er inne på akkurat dette teamet. Tenkte å kjøpe cd spiller til bilen også fra usa, men her går det vel greit? Eller har amrikanerne et annet system her også?

I USA har de oddetall radio, så du får ikke inn radio´n like bra...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant at de har oddetall, dvs f.eks 100,3 i usa og 100,4 i norge. Enkelte spillere kan programeres om. Søk litt på nettet om dette så finner du info.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doxa
    Sant at de har oddetall, dvs f.eks 100,3 i usa og 100,4 i norge. Enkelte spillere kan programeres om. Søk litt på nettet om dette så finner du info.
    Kan du utdype dette?? Skjønte ikke noe av dette jeg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søke du med en amerikansk radio vil du får 100.1 100.3 100.5 osv, i norge og europa bruker vi 100.2 100.4 100.6, dvs at du ikke treffer rett på frekvensen..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat... det var det jeg trodde Men min SUPER radio i hiacen søker på alt den skjønner du så jeg tenkte kanskje det var noe annet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, kjekt om du skal ta med deg bilen over dammen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tror jeg ikke skal over dammen nei Men det som er minuset er at autosøk og automatisk kanalfinner ikke eksisterer eller virker, så når jeg skal søke så tar det litt tid kan man si

Spesielt med tanke på at signalene er helt forferdelige.... bruker mer tid på å se på spilleren en på veien :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    Hei

Jeg sitter for tiden og sikler på en McIntosch forsterker som jeg kan skaffe billig fra USA. Men problemet er at de opererer med en annen spenning samt frekvens på elektronikken. Så er det noe som kan løses? Eller er det ikke gunstig med tanke på pris eller lydkvalitet? Taper lyden seg med en slik omformer?
    En kamerat av meg har en eldre McIntosch forsterker og den har mulighten til å velge 110 eller 230 volt, tidligere var dette vannlig på dette merket. Hvis modellen du ser på ikke har det kan jeg ikke abefale det, en trafo som er stor nok til at du ikke skal ødelegge lyden koster mer enn det du sparer.... (og du får den ikke på Clas...)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noe jeg fant på nettet. Hvilken modell skal du kjøpe?

I know for a fact that (i.e.) the C200 can be hassle free switched from 110v to 230/240 v (I did this myself).
    The ps board is clearly marked.
    However, the C2200 does not shows, but it can be done as well (I was told that all McIntosh units can be easily converted).
    I doubt McIntosh does different units for different voltage areas. My best guess is that "one fits all" principle is applied, only easier than most (converting a Krell is a headache).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en:

Puunda
    08-10-2005, 04:03 PM
    I am on 230V here, and all my McIntosh gear has been converted to work with 230V. All the McIntosh electronics I've seen have 2 primary windings for it's power supply. The 2 windings are connected in parallel. Simply connect the 2 windings in series (easier to do if you have the service manual), and it will work on 230V. If you are not technical electrically, then get someone who is to do it for you. Point is, it can be done quite easily without using transformers etc.

Hope that helps.

Hvis du ikke vil gjøre dette selv, så er det en vedlig liten jobb for et verksted.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får alltids tak i en elektriker, så akkurat det er ikke noe problem. Hørtes bra ut dette da, iallefall hvis alle McIntosch produkter er slik. Tenkte å betille fra ebay, men nå ble den jeg så på nettopp solgt, så jeg får være på utkikk enda. McIntosch er vel et greit merke å satse på det, er det ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    McIntosh er nok bunnsolid ja

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte litt på en slik og kjøpe til en forforsterker,LINK

Eller hva med denne her, LINK

Er litt usikker på hva som er best å ta av de. Har ikke råd til de nyeste McIntosch'ene nå, så jeg må eventulet gå for de litt eldre som jeg linket til i andre link. Er det andre merker som kan være aktuelle å kjøpe derifra? Som også fungerer på samme måte som McIntosch med tanke på spenninga?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •