"Ny" surroundforsterker.. Trenger innspill.. :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Ny" surroundforsterker.. Trenger innspill.. :)

Jeg har funnet ut at jeg vil gå vekk fra mitt opprinnelige stereooppsett, og kjøpe en surroundforsterker som kan fungere gjennom en oppgradering av antall høytalere over tid.

Jeg har to Mission 751 bokhyllehøytalere, som jeg skal beholde. I tillegg har jeg en B&W 675 sub. Audiolab 800, drev og DAC, sammen med pc som signalleverandør. Jeg har et budsjett på 4000 til ny surroundforsterker etter at jeg skal selge en DP Power Amplifier 1 og en Acurus L10 forforsterker. (Prisoverslag på disse taes gjerne imot).

Følgende er under vurdering:
    Denon AVR-3802
    Pioneer VSX-D811S-K
    HARMAN KARDON AVR85
    HARMAN KARDON AVR3000

Om det finnes noen andre på bruktmarkedet jeg har oversett som vil passe til mitt bruk er jeg mer enn åpen for å få tips om disse. Jeg greier ikke helt se hva som vil fungere best for mitt bruk, men det er mange her som er guruer på området :)

Takk for alle innspill!

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg liker Harman kardon så mener jeg at disse kandidatene er litt for ut daterte.. De er rett og slett for gamle..

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at det å kjøpe en surroundforsterker brukt med et budsjett på 4000 er bortkastet?

Jeg krever ikke sykt mye, og vil i første omgang bruke den som stereoforsterker med tilkoblet subwoofer. Jeg kan ikke ta meg råd til å være en "feinschmecker", men jeg vil ha så mye som mulig for pengene, og derfor virker det å kjøpe noe brukt som en god ide..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke dumt å kjøpe brukt. men så vidt jeg husker så er disse såpass gamle at de ikke akkurat er noe topp for kino.

Jeg husker min gamle AVR 7000 som var en skandale på film. I forhold til de nyere ja

Dts sporene og Sub var noe den ikke likte selv om den hadde det.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en onkyo surroundforsterker. Strøken og kun 2 år gammel.
    Fikk 10 av 10 poeng i lyd og bilde.
    Du får den for 5000,- sammen med en Onkyo DVD spiller i samme finish.

Bilder ligger ute på AV Torget.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du legger den ut her så spør jeg like gjerne de som er her hva dere mener om den kominasjonen. Hvordan fungerer dvd-spilleren som cd-spiller, eventuelt?

Hvilken farge er de?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen du har tenkt å legge deg på så har du vel ikke noe annet valg en å bruke Dvd som cd spiller...

For meg er det ikke noe "negativt" i lavere prisklasser, jeg fikk en aha opplevelse når min 1k dvd spiller spilte bedre en min gode gamle dyre cd-spiller.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal nevnes at jeg har en ganske god cd-spiller, Audiolab CDM 800, med en Audiolab DAC800, som for ti år siden kostet 24.000. Men, den kan selges forsåvidt.. Da får jeg enda større slingringsmonn på budsjettet..

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er sølvfarget , begge 2.

Onkyo DV-SP402E - Hitta lägsta pris, omdömen och information om DVD-spelare

Nya 402E är en läcker skapelse designmässigt och man kan säga samma sak om ljudet och bilden. Onkyo är kända för sin kvalitet och vet hur man bygger apparater som håller måttet.
    Progressive scan (PS) är nytt för Onkyo i den här prisklassen men har funnits länge på deras THX-certifierade flaggskepp. PS ger en mycket stabilare och mer filmlik bild för den som har en skärm eller projektor med komponentingång. För vanliga TV-apparater finns en scartutgång som skickar RGB skapad av de inbyggda video DAC:arna på 54 MHz/10 bits.
    Det analoga ljudet skapas av kvalitets DAC:ar på 192 KHz/24 bits för bästa ljud. Det digitala ljudet från DVD-filmer kan skickas via coaxial eller optisk.
    Förutom de vanliga formaten spelar 402E också CD:s med MP3-, WMA- och JPEG-filer.

Onkyo TX-SR602E - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

L&Bs vurdering (1-10)
    Diskant: 9+
    Mellomtone: 10
    Bass: 10
    Dypbass: 9
    Sammenheng: 10
    Dynamikk: 10
    Oppløsning: 10
    Lyd totalt: 10

Brukervennlighet: 9-
    Kvalitetsinntrykk: 9
    Totalt: 10

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=23065&cat=all

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Det skal nevnes at jeg har en ganske god cd-spiller, Audiolab CDM 800, med en Audiolab DAC800, som for ti år siden kostet 24.000. Men, den kan selges forsåvidt.. Da får jeg enda større slingringsmonn på budsjettet..
    Ikke selg dette...
    Uansett hva slags receiver du kjøper (innenfor rimelighetens grenser) så kommer nok ikke i nærheten når det gjelder lyd fra CD.

Onkyo 602 er nok en god receiver, har selv en 701, hakket større og gamlere. I tillegg har 70x RIAA, noe som 60x ikke har, og pre out på alle kanaler om du senere vil legge til effekttrinn.

Du kunne også kikket deg om etter en brukt Denon 2805, er noe mer avansert enn 3802, og ikke mye mindre effekt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, da sier vi det. Audiolab blir..

Men, deres konklusjon er i alle fall at jeg ikke burde gå for noen av de jeg har referert til over?

Alt det andre jeg har av stereo, pc, etc er svart, så jeg holder meg helst til svarte komponenter i anlegget mitt. Synes det rett og slett ser bedre ut.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De du har referert til er relativt gamle, og det har kommet en del nyere og mer interessant som du ikke nødvendigvis trenger å betale mer for.

En eller annen form for autooppsett vil antakelig være et pluss, samt noe konvertering mellom bildeformater vil jeg tro?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne her?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/23530

Den skal være kliss ny, og til en overkommelig pris om det er en god surroundforsterker..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har for krevende høyttalere så vil jeg si at dette er et godt kjøp.

Om du er sikker på at du ikke har bruk for noe ekstra "dill" som ikke finnes på denne, hva nå det måtte være, så ville jeg gått for denne om jeg var deg.

Se her Harman/Kardon AVR145 | Surroundforsterkere | Hjemmekino | Hi-Fi Center Kjeden
    Litt lavere nypris nå Prut i vei...

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt en mail, så får vi se!

Takk for innspill til prosessen. Det er alltid greit å vite at man har snakket med andre før man svir av penger..

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt Pioneer 1015 osv er jo også å få tak i i dette pris-segmentet...

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, om jeg kan få tak på en 1015 til 4000 så er det en god deal, og en god forsterker?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1015 er et par generasjoner gammel, og om jeg ikke husker feil ble 1016 solgt for rundt 5500, så 4000 for en brukt 1015 er kanskje litt i overkant. Men stand/embalasje/kvitteringer kan gjøre at den er verdt det...

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, og beklager om jeg maser og spør mye, vil du si at dette er noe av det beste på bruktmarkedet til den prisen? I alle fall tatt i betraktning at jeg har et par ganske lettdrevne høytalere..?

Jeg skal greie meg uten det absolutt siste av teknologi siden de aller fleste har digital inngang, og cd-spiller/dac samt pc'en min har tilsvarende utganger. Er bare veldig usikker akkurat nå kjenner jeg..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •