Yamaha RX-V1800 kontra RX-V2700 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jaja, da er en 3800 bestilt (grei pris), så får jeg heller vurdere en Squeezebox etterhvert...:-)

For en nerd som meg var nettverksporten for fristende å motstå. :smile:

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Vel, da går jeg ut ifra at du har testet med en av disse avspillerne:

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Avspillere (DVD, HD DVD, Blu-Ray)

Disse er, slik jeg har forstått det, de eneste pr. dags dato som kan overføre de nye lydformatene som bitstream via HDMI 1.3 slik at Receiveren kan dekode det. Skal du få HD lyd ellers må du overføre det som PCM multichannel, og da er det avspilleren som dekoder. Dette takler 2700 også.
    Skal ikke være for påståelig her, men jeg kan velge pcm/ bitstream fra Panasonicen og velger jeg PCM er det avspilleren som dekoder, men ved bitstream må det være yamahaen, hørbart er det.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Skal ikke være for påståelig her, men jeg kan velge pcm/ bitstream fra Panasonicen og velger jeg PCM er det avspilleren som dekoder, men ved bitstream må det være yamahaen, hørbart er det.
    Denne avspilleren har ikke HDMI 1.3 og kan derfor ikke sende de nye HD lydformatene til receiveren som bitstream. Selv ikke alle avspillere med HDMI 1.3 greier dette.:

"Pga at denne spilleren bare er utstyrt med HDMI-versjon 1.1 kan ikke denne spilleren overføre de nye HD-lydformatene til en receiver som støtter dekoding av Dolby TrueHD / DTS HD Master Audio. Til dette trenger man en spiller som har HDMI-versjon 1.3 eller nyere."

kilde: Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic DMP-BD10

Dersom du velger PCM vil du få HD-lyd inn i receiveren din. Dersom du velger bitstream vil du "bare" få vanlig DTS og Dolby Digital lyd, muligens med noe høyere bitrate enn vanlig DVD.

P.S. Jeg refererer kun til ting jeg har lest på nettet, har ikke egen erfaring med dette.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Denne avspilleren har ikke HDMI 1.3 og kan derfor ikke sende de nye HD lydformatene til receiveren som bitstream. Selv ikke alle avspillere med HDMI 1.3 greier dette.:

"Pga at denne spilleren bare er utstyrt med HDMI-versjon 1.1 kan ikke denne spilleren overføre de nye HD-lydformatene til en receiver som støtter dekoding av Dolby TrueHD / DTS HD Master Audio. Til dette trenger man en spiller som har HDMI-versjon 1.3 eller nyere."

kilde: Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic DMP-BD10

Dersom du velger PCM vil du få HD-lyd inn i receiveren din. Dersom du velger bitstream vil du "bare" få vanlig DTS og Dolby Digital lyd, muligens med noe høyere bitrate enn vanlig DVD.

P.S. Jeg refererer kun til ting jeg har lest på nettet, har ikke egen erfaring med dette.
    Her tror jeg det er noen feil, jeg sakser her fra firmware siden:

Dolby TrueHD and DTS-HD High Resolution Audio are supported. A new decoder is incorporated to support the latest high quality multi-channel surround sound formats.

Riktig at det ikke er hdmi 1,3, men ver 1,2 ,men når jeg bytter format på spilleren så ser jeg på receiveren at formatene kommer opp på skjermen, så det ser ut til og virke ok, det er også hørbare endringer, overser jeg noe????.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby TrueHD and DTS-HD High Resolution Audio are supported. A new decoder is incorporated to support the latest high quality multi-channel surround sound formats.
    Dette er riktig, men det betyr bare at disse formatene blir dekodet av avspilleren og at du kan sende det videre til en receiver enten som analogt 7.1 signal eller som multichannel PCM over HDMI. Dette kan gjøres fra hdmi versjon 1.1 tror jeg.

Riktig at det ikke er hdmi 1,3, men ver 1,2 ,men når jeg bytter format på spilleren så ser jeg på receiveren at formatene kommer opp på skjermen, så det ser ut til og virke ok, det er også hørbare endringer, overser jeg noe????.
    Etter hva jeg har forstått så er hdmi versjon 1.3 et minstekrav for at du skal kunne sende HD lyd formater til receiveren som ubehandlet bitstream. Dersom det står Dolby Digital TrueHD og DTS HD Master i displayet på receiveren din når du velger bitstream så er jeg jammen ikke sikker på hvorfor. Jeg er egentlig kommet til veis ende på mitt kunnskapsnivå, så da får vi håpe noen av ekspertene her på forumet kan svare noe mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTS-HD High Resolution Audio er ikke det samme som DTS-Master Lossless Audio ( ekte HD lyd ). Tror nok det bare er dere som roter litt med betegnelsene siden de er så like. Helt riktig at det bare er HDMI 1.3 som har båndbredde nok til å overføre dette.

Kanskje det samme gjelder Dolby TrueHD vs. Dolby Digital TrueHD også.
    Dolby Digital TrueHD er i allefall den fullverdige betegnelsen.

Håper dette hjalp dere litt på vei

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    DTS-HD High Resolution Audio er ikke det samme som DTS-Master Lossless Audio ( ekte HD lyd ). Tror nok det bare er dere som roter litt med betegnelsene siden de er så like. Helt riktig at det bare er HDMI 1.3 som har båndbredde nok til å overføre dette.

Kanskje det samme gjelder Dolby TrueHD vs. Dolby Digital TrueHD også.
    Dolby Digital TrueHD er i allefall den fullverdige betegnelsen.

Håper dette hjalp dere litt på vei
    Du er sikker inne på noe her, men finnes det filmer med tilgjengelig?? Kan ikke huske og ha sett det! Og mener du at Dolby TrueHD og DTS-HD High Resolution Audio ikke er hd lyd?

Ps: Fant foresten 28weeks later med DTS-Master Lossless Audio

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker inne på noe her, men finnes det filmer med tilgjengelig?? Kan ikke huske og ha sett det! Og mener du at Dolby TrueHD og DTS-HD High Resolution Audio ikke er hd lyd?

Ps: Fant foresten 28weeks later med DTS-Master Lossless Audio
    Alle Fox-titlene jeg har er merket med DTS HD Master lossless audio.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •