Finnes det en optisk kabel adaptor hunn til hann?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det en optisk kabel adaptor hunn til hann?

Heija,

jeg har en Xbox 360 og hjemmekino med DVD. Forsterkeren har kun en optisk kabel inn. Så nå må jeg hele tiden dra den samme optiske kabelen ut av DVD spilleren og putte den inn i Xbox'en, og tilbake igjen når jeg skal se film.

Jeg lurer på om det finnes en adaptor til optisk kabel, slik at jeg istedenfor å trekke kabelen ut av enten selve DVD spilleren eller Xbox'en, at jeg har en adaptor som går fra hann til hunn inne i både DVD og Xbox, slik at slipper å slite ut selve inngangene på begge de nevnte spillerne.

Har sjekka ut nettet litt, men uten hell.

Takk for all respons!

Lars-Erik

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet. Det enkleste er at du kjøper en skjøtemuffe, som konverterer han til hun. Skjøtemuffe får du kjøpt billig på bl.a. Clas Ohlson. Har benyttet en slik selv for å skjøte 2 stk. 5 meter TOS-linkkabel og det fungerer 100%.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Velkommen til forumet. Det enkleste er at du kjøper en skjøtemuffe, som konverterer han til hun. Skjøtemuffe får du kjøpt billig på bl.a. Clas Ohlson. Har benyttet en slik selv for å skjøte 2 stk. 5 meter TOS-linkkabel og det fungerer 100%.
    hei og velkommen til forumet her ja

uhum trur du har missforstått problemet hans, slik jeg har forstått det så spør du om det finnes en slags splitter for optisk kabler, slik at du ikke trenger å bytte kabelen fysisk hele tiden, tviler sterkt på at noe slikt finnes. men de fleste dvd spillere har coaxs kabel ut og de fleste forsterkere som har optisk inngang har en coaxs inngang så er det en mulighet for at du kan kjøpe coaxs kabel som du bruker til dvdspilleren også du kan bruke den opptiske på xboxen? eventuelt så får du bytte ut forsterkeren din til en noe litt bedre en som har 2 optiske inganger

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at en splitter er det han er ute etter, men det er ikke det han spør etter. Jeg svarte derfor på spørsmålet. Men, dersom han heller vil ha en TOS-link splitter så er jo ikke det noe problem: Finnes hos Biltema - optisk splitter (24-183). Eller; Muffe hos Biltema: Optisk skjøtemuffe (24-152)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google "toslink switch". Tror jeg har sett noe slik hos Clas også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt; Splitter finnes på Biltema til under 50-lappen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en konverter fra coax til optisk for å koble min get dekoder til forsterkeren min som bare hadde en coax inngang og 2 optiske. I følge pakken finnes det også den andre veien, dvs optisk til coax også. Kjøpte dette på NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk pÃ¥ nettet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •