Helicon+midgard eller hegel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Helicon+midgard eller hegel

Lurer på hva som er best match for helicon 400, midgard 4.1/6.1 eller hegel h2a/h4a? Noen som har noen erfaringer når det gjelder hvor mye effekt disse trenger for å få ut ALT?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er veldig mange som bruker Arcam på disse høyttalerene også... Spør Alex her på forumet; Han kjører med Pioneer VSX-AX4 på disse høyttalerene, han hadde ett par Midgard Oberon 6.1 men vet ikke om han brukte de på Helicon høyttalerene....

Har du vurdert Arcam?

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Ser at det er veldig mange som bruker Arcam på disse høyttalerene også... Spør Alex her på forumet; Han kjører med Pioneer VSX-AX4 på disse høyttalerene, han hadde ett par Midgard Oberon 6.1 men vet ikke om han brukte de på Helicon høyttalerene....

Har du vurdert Arcam?

Har vurdert Acram, jeg har Hegel cdp2a dette en av grunnene til at jeg vurderer hegel. Kjører nå på vincent blokker som jeg syns leverer veldig mye for pengene og dette skal vel Midgard også gjøre. Takk for tipset skal sjekke litt mer rundt acram!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3e1
    Har vurdert Acram, jeg har Hegel cdp2a dette en av grunnene til at jeg vurderer hegel. Kjører nå på vincent blokker som jeg syns leverer veldig mye for pengene og dette skal vel Midgard også gjøre. Takk for tipset skal sjekke litt mer rundt acram!
    Arcam har altfor lite krefter til å drive H400 på en skikkelig måte. Da jeg hadde de testet jeg mye forskjellig. Endte opp med Midgard Oberon 4.1. Oberon er veldig god match med Helicon. Kenti kjørte også dette oppsettet. Jeg brukte AVR 235 fra Harman Kardon som pre. Med en skikkelig for-forsterker vil det helt klart bli enda bedre. Helicon er EKSTREMT kresne på elektronikk, og de er veeldig kilne når det gjelder plassering. Med alt på plass spiller de krem.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Arcam har altfor lite krefter til å drive H400 på en skikkelig måte. Da jeg hadde de testet jeg mye forskjellig. Endte opp med Midgard Oberon 4.1. Oberon er veldig god match med Helicon. Kenti kjørte også dette oppsettet. Jeg brukte AVR 235 fra Harman Kardon som pre. Med en skikkelig for-forsterker vil det helt klart bli enda bedre. Helicon er EKSTREMT kresne på elektronikk, og de er veeldig kilne når det gjelder plassering. Med alt på plass spiller de krem.

Takk for info vettman, dette var akkurat det jeg også tenkte. Når det gjelder Midgard så leverer de jo enormt i forhold til pris etter min mening, designet er heller ikke noe minus akkurat! Jeg tror jeg går for 4.1 også, var litt i tvil om jeg skulle velge 6.1 men siden dere får nok ut av h400 med 4.1 så holder vel 4.1...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •