DVI-HDMI fra PC til Denon 2807 - ikke bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI-HDMI fra PC til Denon 2807 - ikke bilde

Har kjøpt en Supra HDMI kabel som jeg har lagt opp fra receiveren min til projektoren, samt en DVI til HDMI som skal brukes fra PC og inn på 2807`en. Dette er første forsøk på å bruke HDMI switchen i receiveren, og det er bare knotingen foreløpig.

PC`en har et 7600GS-kort med DVI utgang. Jeg har koblet den til HDMI 1 på receiveren, og videre har jeg koblet fra HDMI OUT til projektoren.

Jeg får opp menyene til receiveren, men klarer slettes ikke å få bilde fra PC`en gjennom receiveren. Jeg tar det ikke som en selvfølge at dette skal fungere, men siden jeg er helt grønn på hdmi-funksjonene på 2807 håper jeg at det er brukerfeil.

Tips, noen? Er det noe man må gjøre for å åpne for signal gjennom hdmi-switchen, eller detekteres dette automatisk?

EDIT: Tydelig at dette er dumme spørsmål om man skal dømme ut fra bruksanvisningen. Det står forskjellig om hvordan man skal sette opp diverse, men lite om at man faktisk er helt nødt til å sette opp hdmi in assignment. Så problemet er løst etter litt prøving og feiling.

Og bildet ble betraktelig mye bedre enn med VGA-kabelen.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

Jeg hadde samme problemet,
    Faktisk så likt problem at jeg har en Denon 2807 ikke fikk inn bilde via DVI/HDMI kabel fra et 7800 grafikk kort.

Jeg skal koble den opp mot HDMI 2 inn og over til prosjektor.

En annen sak er at jeg ikke får signalet fra en gamel xbox ut på HDMI men sikkert bare prøving og feiling det også.
    Noen annbefalinger alikevel ?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte ihvertfall koble riktig hdmi inngang mot en av valgene på receiveren (dvd, vdp osv). Jeg valgte hdmi1 - vdp. Da får jeg bilde når jeg trykker 5-tallet på fjernkontrollen. Siden jeg ikke har lyd via hdmi men optisk måtte jeg i samme menyen også definere at lyden skulle komme fra opt1.

Har hatt Denon-receivere i snart tre år, men jeg oppdager til stadighet hvor lite jeg kan om mulighetene de byr på...

Når det gjelder xbox`en, hvis du er sikker på at du har satt opp riktig i receiveren mistenker jeg at det er en eller annen innstilling i xbox`en som er feil. Kjenner svært lite til xbox, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •