RX-V1800 - Lydmoduser og høgtaler innstillinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RX-V1800 - Lydmoduser og høgtaler innstillinger?

Halloisen.

Har nå fått min RX-V1800 i hus...
    Blei litt usikker på kva eg skal sette høgtalerene mine til? Small eller LARGE?
    Eg har Klipsch RF3, RC3, RS3 og subben er ein RW10
    Eg har biampa RF3'ene med 2 av bakkanalene.

Eg lurer også på kva dere velger når dere skal spele vanlig musikk.
    Til no har eg likt straight enhancher saken veldig bra.

Når eg køyrte den YPAO testen så blei frontne mine satt til lagre.... men litt usikker på om det er korrekt. Går ut i frå at det ikkje berre er fysisk størrelse inni bildet her, men kva høgtalerene klarer og gjenskape av lyder, kor langt ned dei går.

Cornel.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til vanlig stereo musikk bruker jeg Pure Direct og 2 channel stereo.
    Pure direct er det jeg bruker mest, men noen ganger hvis jeg ønsker mer party faktor bruker jeg 2 channel Stereo, slik att også mine 2 subber blir med å skaper litt mer trykk i lyden.
    Hvis ypao sier att din høytaler er LARGE, så kan du nok trygt la den stå på dette. Du kan jo også sette manuelt att sub signalet skal spilles av både høytaler og sub. ( da skal det veli i teorien ikke ha noe å si om du setter høytaler til LARGE eller SMALL.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Noe man bør sjekke og være klar over er at når man setter en høyttaler til small vil all bassen fra denne gå til subben og høyttaleren kan låte bedre av å slippe å spille selve dypbassen selv. De kan låte renere. I tillegg kan man minske utfasingsproblematikk osv. Nå begge spiller bass kan noen oppleve at lyden blir dårligere. Så dette må nok de enkelte teste selv og finne ut hva som låter best.

Er selv inne i en test periode med mitt oppsett med B&W 683, yamaha 1800 og 2 x XTZ W10 subber. Problemet her er at jeg har så små bakhøyttalere og de like ikke å bli delt alt for lavt. Hos Yamaha må alle høyttalerne deles ved lik frekvens.

En annen faktor er at selve receiveren belastes mindre når man setter ting til small og er subben god kan man jo da ofte dra på mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ! Kan man ikke sette induviduelle delefrekvenser på front, senter, sur. osv ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •