Denon AVR-3808 vs Pioneer VSX-LX70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Denon AVR-3808 vs Pioneer VSX-LX70

Er det noen store grunner til å velge den ene fremfor den andre?
    De koster omtrent det samme.

Noen argumeter for Denon vs Pioneer?

Jeg skal ha ny forsterker og blir ikke klok på hvilken jeg skal velge. I dag har jeg Pioneer PDP-508XD (50" plasma) og LX70'n vil nok se bra ut i sammen med denne skjermen. Men hvis 3808'n er bedre etc...

Noen forslag, what to do?

ps! Har 3808'n støtte for 1080P/24??

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan si det at jeg hadde kjøpt denon forsterkeren, litt værre å forklare hvorfor. hvis jeg skulle byttet ut min pioneer så hadde jeg kjøpt denon forsterkeren. ikke missforstå meg, jeg er egentlig veldig fornøyd med den forsterkeren jeg har, men denon er flinkere til å lage forsterkere en det pioneer er. du får mere igjen for pengene ved å kjøpe denon, rett og slett mere kraft og "renere lyd"

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    jeg kan si det at jeg hadde kjøpt denon forsterkeren, litt værre å forklare hvorfor. hvis jeg skulle byttet ut min pioneer så hadde jeg kjøpt denon forsterkeren. ikke missforstå meg, jeg er egentlig veldig fornøyd med den forsterkeren jeg har, men denon er flinkere til å lage forsterkere en det pioneer er. du får mere igjen for pengene ved å kjøpe denon, rett og slett mere kraft og "renere lyd"
    Stiller meg ganske uenig der, Denon var kanon på lyd og hadde en veldig egen lydsignatur i sin tid, i de siste årene synes jeg den signaturen bare har forsvunnet mer og mer i disse budsjett forsterker klassene.

Pioneer fokuserer ekstremt mye på å ha alt av mulige funksjoner og innganger, kraft er det ikke mye av på de billigste modellene, men her snakker du om LX70 som er arvtageren til AX2 og AX4 som spiller utmerket og er veldig strømsterk og har en egen signatur på lyden.

Her må du nokk høre deg til ett resultat trådstarter... LX70 er vanskelig å få tak i, men får du lånt ett eksemplar er det å anbefale før du gjør en endelig besluttning.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge hjemmekino bladet har Pioneeren det beste kalibreringsystemet. Og den ser MYE bedre ut en de stygge nye denon.
    Vurderte selv lenge på hva eg skulle ha av denon og pioneer, men etter att eg såg denon i hifi butikken så var valget lett

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    I følge hjemmekino bladet har Pioneeren det beste kalibreringsystemet. Og den ser MYE bedre ut en de stygge nye denon.
    Vurderte selv lenge på hva eg skulle ha av denon og pioneer, men etter att eg såg denon i hifi butikken så var valget lett
    Har du sett og hørt 3808?
    Mener du at det kanskje bare er snakk om utseende allikevel ettersom de er ganske like når det gjelder tek.spekk?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Pioneer så får du mindre knot med fjernkontroller og kan styre Tv og receiver om hverandre, noe din eventuelle bedre halvdel også vil sette pris på.

Sikkert ikke mye forskjell i lyd og funksjoner på produktene, begge er mer enn gode nok. Er eier av en AX4 men TV fra en annen leverandør, ville vært kjekt å kunne styre lyd og kanalskift fra samme fjernkontroll...

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Kjøp Pioneer så får du mindre knot med fjernkontroller og kan styre Tv og receiver om hverandre, noe din eventuelle bedre halvdel også vil sette pris på.

Sikkert ikke mye forskjell i lyd og funksjoner på produktene, begge er mer enn gode nok. Er eier av en AX4 men TV fra en annen leverandør, ville vært kjekt å kunne styre lyd og kanalskift fra samme fjernkontroll...

Slike problemer eksiterer ikke når du eier en Logitech Harmony 885.

<-- Me.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Slike problemer eksiterer ikke når du eier en Logitech Harmony 885.

<-- Me.
    Det har du rett i. Så da spiller det egentlig ikke noen rolle hvilken man velger.
    Bare å følge hjertet

Men hva mener dere ut i fra spekken og design?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knusse
    Har du sett og hørt 3808?
    Mener du at det kanskje bare er snakk om utseende allikevel ettersom de er ganske like når det gjelder tek.spekk?

Såg og hørte 3808 ja, men har ikke hørt LX70 enda siden den ikke er kommet til butikken

3808 er jo en bra sak, men ser ikke noe serlig fin ut med den buen på toppen og er ganske lik de gamle modellene på lyden.
    Menyen til 3808 var veldig bra da !

Velger LX70 på design og kalibrering. Pluss mangen som sier det er fin lydsignatur i den så da må vi prøve det ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Såg og hørte 3808 ja, men har ikke hørt LX70 enda siden den ikke er kommet til butikken

3808 er jo en bra sak, men ser ikke noe serlig fin ut med den buen på toppen og er ganske lik de gamle modellene på lyden.
    Menyen til 3808 var veldig bra da !

Velger LX70 på design og kalibrering. Pluss mangen som sier det er fin lydsignatur i den så da må vi prøve det ut
    Enig, designet på 3808 er litt "gammeldags", men robust. Kanskje det blir den nye "NAD"...bra teknik men kjedelig design.

Pioneer er nok den jeg også kommmer til å gå for. Er det power buy på denne tro?

Uannsett så konkludere jeg med at det ikke er særlig mye teknisk som skiller disse to.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler absolutt at du prøver ut begge enten i butikk eller hjemme. Disse forsterkerne har begge så mye i seg at du ganske sikkert blir fornøyd uansett hvilken av de du velger. Har selv erfaring fra både Denon og Pioneer, og har noen kommentarer som har med noen rent praktiske forhold å gjøre, og som du kan vurdere om betyr noe for deg:
    - Designen har vært diskutert tidligere, og dette blir jo uansett en smaksak. Synes Pioneer forsterkeren er lekker, men et forhold som KAN bety mer er den fysiske størrelsen på denne. Ble selv svært overrasket da jeg fikk min egen Pioneer forsterker i hus. Den var nemlig svært dyp, nesten 47 cm, og da tar jeg ikke med plassen du må ha for bananpluggene på baksiden! Nå er riktignok LX70 1 cm mindre, men rent praktisk så kan dette bety at du kan få problemer med å plassere forsterkeren på f.eks. en HI-FI-hylle. Jeg kan skrive under på at det ikke ser særlig lekkert ut når forsterkeren står flere cm utenfor kanten på glasshyllen! Også i bredden så skiller Pioneer forsterkeren seg fra mine andre komponenter ved at den er over 1 cm smalere enn "standard" bredde. Disse forholdene kan du jo tenke litt på ifht. til ditt oppsett - det trenger absolutt ikke bety noe hos deg.
    - Når det gjelder Denon og fjernkontroller, så ville jeg ikke bekymret meg mye for at du ikke får programmert dine andre komponenter inn på Denons fjernkontroll. Fjernkontrollen som følger 3808 er omtrent identisk med den jeg har på min 3806. Den har en fin blanding av "touch screen" knapper og "harde" knapper, og den fungerer glimrende med 3 makroprogrammerbare aktivitetsknapper som gjør det enkelt å ha eget oppsett for "Se på film", osv. Det følger med en svært lang liste med utstyr som du kan programmere inn, men det kan selvfølgelig hende at du har en komponent som ikke finnes i listen, f.eks. en projektor. Kan være lurt å sjekke dette i butikken altså, for fjernkontrollen har ikke funksjon for å "lære" kommandoer fra andre kontroller.
    - Jeg hadde problem med å programmere inn Grundig dekoderen min for bakkenettet på Pioneer fjernkontrollen min, men dette gikk fint på Denons kontroll. Fjernkontrollen for min Pioneer receiver er IKKE identisk med LX70 kontrollen, så dette trenger ikke å bety noe for deg. Mitt råd er imidlertid sjekk de tingene som er relevant for deg i butikken FØR du kjøper!

Håper dette kan hjelpe deg i valget - Lykke til med kjøpet:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EagleEye
    Anbefaler absolutt at du prøver ut begge enten i butikk eller hjemme. Disse forsterkerne har begge så mye i seg at du ganske sikkert blir fornøyd uansett hvilken av de du velger. Har selv erfaring fra både Denon og Pioneer, og har noen kommentarer som har med noen rent praktiske forhold å gjøre, og som du kan vurdere om betyr noe for deg:
    - Designen har vært diskutert tidligere, og dette blir jo uansett en smaksak. Synes Pioneer forsterkeren er lekker, men et forhold som KAN bety mer er den fysiske størrelsen på denne. Ble selv svært overrasket da jeg fikk min egen Pioneer forsterker i hus. Den var nemlig svært dyp, nesten 47 cm, og da tar jeg ikke med plassen du må ha for bananpluggene på baksiden! Nå er riktignok LX70 1 cm mindre, men rent praktisk så kan dette bety at du kan få problemer med å plassere forsterkeren på f.eks. en HI-FI-hylle. Jeg kan skrive under på at det ikke ser særlig lekkert ut når forsterkeren står flere cm utenfor kanten på glasshyllen! Også i bredden så skiller Pioneer forsterkeren seg fra mine andre komponenter ved at den er over 1 cm smalere enn "standard" bredde. Disse forholdene kan du jo tenke litt på ifht. til ditt oppsett - det trenger absolutt ikke bety noe hos deg.
    - Når det gjelder Denon og fjernkontroller, så ville jeg ikke bekymret meg mye for at du ikke får programmert dine andre komponenter inn på Denons fjernkontroll. Fjernkontrollen som følger 3808 er omtrent identisk med den jeg har på min 3806. Den har en fin blanding av "touch screen" knapper og "harde" knapper, og den fungerer glimrende med 3 makroprogrammerbare aktivitetsknapper som gjør det enkelt å ha eget oppsett for "Se på film", osv. Det følger med en svært lang liste med utstyr som du kan programmere inn, men det kan selvfølgelig hende at du har en komponent som ikke finnes i listen, f.eks. en projektor. Kan være lurt å sjekke dette i butikken altså, for fjernkontrollen har ikke funksjon for å "lære" kommandoer fra andre kontroller.
    - Jeg hadde problem med å programmere inn Grundig dekoderen min for bakkenettet på Pioneer fjernkontrollen min, men dette gikk fint på Denons kontroll. Fjernkontrollen for min Pioneer receiver er IKKE identisk med LX70 kontrollen, så dette trenger ikke å bety noe for deg. Mitt råd er imidlertid sjekk de tingene som er relevant for deg i butikken FØR du kjøper!

Hey EagleEye...

Detta var bra og reflektert, ikke sånn man tenker på.
    Heldigvis er hifi-benken dyp

Jeg må prøve de først, det er saken.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva men yamaha v3800

Siden du ikke har nevnt yamaha så tenkte jeg måtte :-) er jo et veldig godt alternativ da å prisen er jo ca samme... å den kan jeg anbefale på det sterkeste

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått LX70 no og den er ikke noe serlig dyp. Og den er litt smalere en vanlige forsterker ja. Men er litt høy og ser ganske så BAD & SEXY ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått LX70 no og den er ikke noe serlig dyp. Og den er litt smalere en vanlige forsterker ja. Men er litt høy og ser ganske så BAD & SEXY ut
    Bilder??!!
    Er ser den veldig mye smalere ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EagleEye

Det ER forøvrig lærefunksjon på fjernkontrollen til 3808. Har akkurat lært den opp til å takle prosjektoren og dekoderen min som ikke fantes i den kodelisten. nå styrer den alle mine duppeditter med unntak av spillkonsollene. Bakdelen med kontrollen er at de faste knappene ikke er bakbelyste. Der var kontrollen til 3805 bedre til mørke kinorom.

Edit: Den takler også 1080p24.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

denon vs pioneer

les dette: Pioneer VSX-AX4 - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester
    pioneen sin vx4 slo denon i denne testen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knusse
    jeg er i samme situasjon som deg - jeg er litt i villrede hva jeg skal velge. Utseende bryr jeg meg minst om. Lyd og bilde er det som betyr mest, selvfølgelig.
    Jeg har lest en del tester av 3808 (på engelsk og tysk) og denne har fått meget gode referanser. Særdeles gode.
    Denon har to fordeler fremfor Pioneer: Den skalerer HDMI signaler fra 1080i til 1080P, og det er den så vidt jeg vet helt alene om uansett merke. (Hvis noen andre kjenner til andre merker som kan dette så vennligst si fra).
    Dessuten har den sonekontroll. Det tror jeg ikke Pioneer har. (Men den har A/B speakers.)
    Den testen som Mr Mustang refererer til gjelder forrige generasjon produkter og jeg anser denne som helt irrelevant for de forsterkere vi snakker om her. Store ting har skjedd med både Pioneer og Denon siden den gang.
    For få måneder siden var jeg overbevist at det var Pioneer jeg skulle ha. Nå er jeg ikke så sikker lenger.
    Men jeg har det ikke travelt og jeg kommer til å vurdere nøye de to nevnte + både Yamaha og Onkyo. Det er bra greier alt sammen.
    Xinhua: Etter å har prøvd den en stund..... Er du 100% fornøyd? Hvis du kunne endre eller legge til fuksjonalitet..... hva ville du i så fall ha gjort/endret?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydsignatur og forforsterker

Disse to er veldig like på utstyrssiden, men hvordan er lydsignaturen på de to? Er de nokså like her også? Hvordan er forforsterkerdelen i disse?

Jeg vurderer, på litt sikt, å kombinere en av disse med mine B&W dm683 høytalere og effekforsterkeren rotel rb-1080.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at LX70 har støtte for THX, noe ikke Denon har. Har dette noe å si? Begge har jo støtte for de nye formatene Dolby True HD og DTD HD. Vil man merke noe forskjell på manglende THX støtte på Denon ved avspilling av DVD'er?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •