Forsterker til Klipsch RF-82 - Maks 15.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Klipsch RF-82 - Maks 15.000

Skal satse på et skikkelig stereo-oppsett i stuen som evner å sparke fra seg ordentlig, og lurer i den sammenheng på om noen kan anbefale en god forsterker til Klipsch RF-82?

Absolutt best om den kan kjøpes fra JFS Soundsystems ettersom jeg da får testet den med høyttalerne, eller evt. hos HiFiKlubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte en kombo med RF82 og VINCENT SV-236 og det var meget bra i mine ører. Denne koster vel drøye 10K uprutet, så da har du litt igjenn til noe annet du trenger...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har MA oberon 6.1 til mine Rf-63. Jeg ville ikke byttet til noe annet i den prisklassen for alt i verden.
    Hos meg spiller det milevis unna skarpt, og jeg kan spille så høyt jeg vil.
    Jeg har spillt 119 Db på musikk i sweetspot så det er ikke krefter det skal stå på heller:-D

Jeg vil tippe du får dem til ca. 16000 hos JFS. Han pleier å gi gode priser.
    Evt. kjøpe brukt mye billigere!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg har MA oberon 6.1 til mine Rf-63. Jeg ville ikke byttet til noe annet i den prisklassen for alt i verden.
    Hos meg spiller det milevis unna skarpt, og jeg kan spille så høyt jeg vil.
    Jeg har spillt 119 Db på musikk i sweetspot så det er ikke krefter det skal stå på heller:-D

Jeg vil tippe du får dem til ca. 16000 hos JFS. Han pleier å gi gode priser.
    Evt. kjøpe brukt mye billigere!
    Om jeg går for Oberon 6.1 så vil jeg trenge en Pre-Amp i tillegg eller har jeg misforstått noe? Kunne vært aktuellt å bruke sammen med f.eks. en rimelig surround reciever...

Sitat Opprinnelig postet av AlmaRex
    Hørte en kombo med RF82 og VINCENT SV-236 og det var meget bra i mine ører. Denne koster vel drøye 10K uprutet, så da har du litt igjenn til noe annet du trenger...
    Hvordan er denne sammenlignet med SV-233? Må inrømme jeg vet svært lite om rør-forsterkere og rør-pre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benjamin84
    Om jeg går for Oberon 6.1 så vil jeg trenge en Pre-Amp i tillegg eller har jeg misforstått noe? Kunne vært aktuellt å bruke sammen med f.eks. en rimelig surround reciever...
    Oberon 6.1 er ren effektforsterker, så ja, du må ha en pre....

Sitat Opprinnelig postet av benjamin84
    Hvordan er denne sammenlignet med SV-233? Må inrømme jeg vet svært lite om rør-forsterkere og rør-pre.
    Jeg har ikke hørt RF82 med SV-233, så det kan jeg ikke svare på. Klipsch og rør er ihvertfall i "symbiose" etter min mening, så jeg ville valgt noe med "rør"

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er dette med såkalt levetid på rør? Og hva er minus med rør? Tenkte hovedsaklig på rør i forforsterker, og transistor i effektrinnet. Dette er som sagt til RF82.

Liker mye attack og dynamikk, men ikke for skrikete lyd. Noen erfaringer med Electrocompaniet Eci-3 til Klipsch? Blir den for svak? Kan eventuellt oppgradere med effektforsterker senere, med mindre jeg bestemmer meg for rør+effekt. Hva er typisk for EC lyd? Skal brukes til musikk (for det meste metal) foresten.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en Primare A10 på mine RF-62 i stua, det er en liten "rakker" på 2x50w og sammen spiller det helt nydelig, og høyt nok til å dekke hvilken som helst fest....jeg betalte 3k på avtorget for den....

jeg ville anbefalt deg å satse på noe tilsvarende (ikke nødvendigvis Primare), men jeg ser overhodet ingen grunn til at en skal velge Midgard på 2x600w, Klipsch har høy følsomhet så det er ikke antall watt som betyr mest...viktigere å satse på en forsterker med skikkelige kraftreserver. Har lest om flere som får en fantastisk lyd på Klipsch med å bruke rørforsterker, uten at jeg kan si noe mer om det..

jeg er uansett fornøyd med Primare i stua og Sunfire i kinoen....og Klipsch er jeg helforelsket i

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Eci 3 kan bli litt veik til RF-82 siden jeg klarte å tømme min på RB3 som er en mye mindre modell...
    Men, denne? ECI4 (Electrocompaniet 120 watt integrert)

Kanskje Marantz PM15 kunne vært noe?

Eller denne? Tror det skal være en hybridkonstruksjon så garantert varm lydkarakter Audio Analogue integrert forsterker (ny pris)
    Snille i diskanten men meget god dynamikk Finn Torget - DOXA forsterker

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tror Eci 3 kan bli litt veik til RF-82 siden jeg klarte å tømme min på RB3 som er en mye mindre modell...
    jeg mener at ECI-3 på ingen måte er for veik, det går heller på hvor høyt en ønsker å spille, en ECI-3 vil kunne kontrollere et sett med RF-82 på en skikkelig måte, og jeg tror at lydsignaturen i EC passer Klipsch bra

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ECI-3 tilkoblet RF-3(i praksis en eldre utgave av RF-82), og jeg kan vel ikke si kraftmangler var noe voldsomt problem. Men for all del, ECI-4 som nå ligger på bruktbørsen til 10k frister veldig Den er vel også dual-mono om jeg ikke husker feil, og har en del flere tilkoblingsmuligheter samt HT-inngang hvilket definitivt er snop

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dere lærde her på forumet anbefale EC eller rør som forforsterker? Tenker å kjøpe EC Eci-3, for å så bruke den som forforsterker ved senere annskaffelse av effektforsterker. Hvis ikke så venter jeg og kjøper en kombo med MingDa og parasound etc senere.

Har Primare A20 nå, men føler den mangler litt power ved høye volum. Lydkarakteren vet jeg ikke noe om ettersom jeg ikke har testet noe annet på mine Klipsch

Hva er fordeler og ulemper med rør? Er det verdt å ha rør i forforsterker?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound classic må vel være et ypperlig valg i denne prisklassen?

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Parasound classic må vel være et ypperlig valg i denne prisklassen?
    De ser fæle ut

Har vurdert dem, men anlegget må jo se bra ut også! hehe

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ser jo helt greie ut i sølv da

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    hehe, ser jo helt greie ut i sølv da
    Joa Hvilken interegert forsterker/kombo har høyest morrofaktor men samtidig spiller litt avrundet og passer Klipsch godt?

Har noen erfaringer med denne?: TonArt • Vincent SV-236

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defo
    Vil dere lærde her på forumet anbefale EC eller rør som forforsterker? Tenker å kjøpe EC Eci-3, for å så bruke den som forforsterker ved senere annskaffelse av effektforsterker. Hvis ikke så venter jeg og kjøper en kombo med MingDa og parasound etc senere.

Har Primare A20 nå, men føler den mangler litt power ved høye volum. Lydkarakteren vet jeg ikke noe om ettersom jeg ikke har testet noe annet på mine Klipsch

Hva er fordeler og ulemper med rør? Er det verdt å ha rør i forforsterker?
    Fordelen sånn sett med ECI-3 er at den kan brukes sammen EC effektforsterkere og da bi-ampe høyttalerne. Sjekk med EC hvilke modeller som er direkte kompatible og hvilke kombinasjoner som krever gain-justering av forsterkerne.

Bakdelen med rørforsterkere, da tenker jeg spesielt på effektforsterkere, er høyt strømforbruk, lav utgangseffekt og dempefaktor, man må bytte utgangsrør ettersom disse slites ut etter noen tusen timer(hvilket ikke er gratis), forsterkeren trenger lang oppvarmingstid før den yter som best og med mindre du kjøper rørforsterker med auto-bias må dette manuellt måles og justeres(dog varierende hvor ofte).

Er i det hele tatt litt "styr" med en rørforsterker, men det kan betale seg i form av rimelig fantastisk lyd.
    En rørbasert forforsterker er således en enklere vei til denne mystiske "rørklangen", selv om man selvsagt har rørbasert effektforsterker også om man skal være purist Med rørpre slipper du i de aller fleste tilfeller å styre med bias-justering og rørene varer også mye lenger enn driverrørene i en effektforsterker, sånn sett forholdsvis vedlikeholdsfritt.

Jeg vil ikke anbefale noen å løpe ut og kjøpe rørforsterker bare fordi "en kompis sier det låter bra på Klipsch", men har du muligheten er det definitivt verdt en test.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du ha en bra forsterker så kan jeg nok anbefale lyngdorf. hifi klubben selger den forsterker til 10k, eventuelt den litt bedre til 13k. vil tru denne er den beste opp til 20k.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere en kombo med Electrocompaniet Eci-3 og Rotel RB-1070 kunne fungert på RF82?

EDIT: Mente RB-1070, ikke 70.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil bli en veldig god lyd det, så sant du ikke skal spille så alt for høyt!
    Jeg personlig ville gått for noe med litt mere krefter.

Men du kan jo teoretisk spille: 119 Db.
    Selv om jeg er litt tvilende til det da:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •