Forsterker til Klipsch RF-82 - Maks 15.000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Krell KAV-400xi

Sjekk om du får denne til 15000kr.. Ektremt god forsterker!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Fordelen sånn sett med ECI-3 er at den kan brukes sammen EC effektforsterkere og da bi-ampe høyttalerne. Sjekk med EC hvilke modeller som er direkte kompatible og hvilke kombinasjoner som krever gain-justering av forsterkerne.
    AW70 skal visstnok være kompatibel mener jeg.
    Ellers vil jeg tro at det er en fare for at man må få justert gain.

Når man er inne på EC så kunne det sikkert være verdt en sjekk av Abrahamsen?
    Lydsignaturen burde gå som hånd i hanske?
    Ville faktisk også prøvd å sjekka ut feks. Adyton som jeg nevnte i ett svar pr PM til en fyr her inne (Han er visstnok ikke spesielt aktiv dessverre siden han er sjømann). Iflg han så blomstret Klipsch RF7 i denne kombinasjonen. Tror det var en brukt 1.8 han kjøpte. Tror feks. en Opera kunne gjort samme jobben.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker har mest "power" av EC Eci-3 og Primare A20? Ser at Eci-3 kun har 1 trafo i motsetning til A20 som har 2.

Leste også noe om støy på lavt volum som vistnok var typisk Electrocompaniet. Tenker det kan være et problem med tanke på Klipsch høye følsomhet. Samt at EC ikke er så gode på dynamikk. Har noen erfaringer med dette?

Lurer veldig på om jeg ikke skal kjøpe Eci-3 (varm lyd?) og så senere oppgradere med et Rotel RB1070 effekttrinn (dynamisk "sprudlende" lyd?) :S

Og har Eci-3 mulighet for justering av bass og treble?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par av en bygdeidiots tanker:

1: Krell kav 400xi er en big NO NO NO og ATTER NOOOOO på klipsch, selv hadde jeg denne på rf7 som nok er noe mer tungdrevet enn de du vurderer, for krellen hadde ette krefter nok til å kontrolle rf7'ene når jeg virkelig guffa på. Pluss at lyden i seg selv vitnet om alt annet enn perfect match. Når jeg koblet inn ett par midgard obeorn 6.1 fikk disse endelig den poweren de trengte for kunne yte sitt beste. Det positive her var også at krellen låt bedre som rein preamp enn som integrert.

2: Rør? For 15k, ve, legg til en høvding og kontakt DevilEj her på forummet. Han selger en strøken Rogue Stereo90 som låter helt fortreffelig. Denne har jeg testet på mine JBL Array1400 med stort hell. Riktignok har den ette en kjangs i havet til å hamle opp med oberon blokkene, men fy satan så mye bedre det låter med stereo90

Du har jo en gylden mulighet her om du slår til å den, og så bruker en rimelig reciever eller noe i starten, for så å kjøpe en litt bedre forforsterker når mlighetene byr seg, da vil du sitte igjen med et langt bedre annlegg enn om du kjøper f.eks. en krell kav 400xi eller om du bruker oberon på klipsch. Dog får jeg ikke påpekt nok at om det er trøkk du er ute etter, så er nok oberon en bedre match.. Det var det iallefall for meg, også på arrayene. Oberon får disse til å spille allarmerende høyt! naboklagene bare rant inn! Men etter to uker med roguen var konklusjonen klar; heller exellent lydkvalitet på et lavere volum (som uansett var høyt nok) enn bånne ***** på full guffe med "dårligere" lyd.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Parasound A21,denne syntes jeg gruser Midgard så det holder. Har selv hatt Midgard 6.1 og 4.1 på RF7,syntes det ble spinkelt,kunne selvfølgelig dra på no inn i hampen men det skal også kunne spille kult på normale nivåer.

Vi er foskjellige,og dette er ikke no negativt om MIdgard,bare for å si ifra,vil ikke rakke ned på Norske utviklere og produsenter av utmerket HiFi som Midgard Audio

Etter anskaffelse av A21 fra Parasound,har lyden og "fornøydheten" blitt her i min lille stue

Men som Skrotnisse sier om Rogue ampen er nok riktig,og hadde jeg ikke hatt A21 idag,ville nok Stereo 90 stått i mitt rack for lenge siden. Super sak som passer Klipsch helt utmerket.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Stereo 90 er grom den, men nå har jeg hatt den på mine RF-7, og selv om det til tider låt helst magisk var den ganske enkelt ikke kraftig nok når alt kom til alt. Men så er også RF-7 litt "sær" å få skikkelig dreis på, så Stereo 90 tilkoblet mindre, mer lettdrevne Klipsch-høyttalere som her opprinnelig diskuteres er jeg ikke i den minste tvil om at blir meget, meget bra.
    Det har faktisk også prøvd, levde med Stereo 90 i nesten to måneder tilkoblet RF-3 før RF-7 ankom, og det var ikke noe som helst problem, er bare RF-7 som stiller svært store krav til forsterkeren, ikke Stereo 90 som er noen pingle på noen måte. Den er kostbar, men verdt hver krone. Ja, og så trenger du en god forforsterker i tillegg, så budsjettet som jeg mener å huske ble skissert til opp mot 15000 sprekker fort til nesten det dobbelte...

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk hyller jo komboen rør+Klipsch.

Hva med rørpre + transistor effekt?

Audiofoni har jo et utvalg:

Audiofoni AS
    eller
    Audiofoni AS (om du strekker budsjettet litt)

Audiofoni AS

Dette er bare spekulasjon, da jeg aldri har hørt en tone fra Xindak-produkter selv, men de får jo en del skryt om dagen.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dette i ferd med å bli, eller allerede blitt for den del, enda en "hva til hvilken klipsch"-tråd, og i så måte er det meste utdebattert for lengst, særlig i denne tråden:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...hoyttaler.html

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •