Trenger hjelp til Kings Audio høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til Kings Audio høyttalere

Har kjøpt meg nye høytalere , Kings Audio Queen. Kinesiske hybrider .
    Trenger no å kjøpe ny forsterker i prisklasse 8-12000 kr, men i eit virrvarr av typer klarer eg ikkje å få bestemt meg .Nokon som har eit godt råd å komme med ?? Kanskje nokon som har samme høytaler som kan komme med synspunkt .
    Har set litt på Thule , Vincent men har ikkje høyrt desse og veit ikkje korleis det vil funke med elektrostater .
    Håper nokon tek seg tid til å svare.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en av den som mener at lydsignaturen i forskjellige forsterkere ikke er så dramtisk store som den kulørte pressen vil ha det til.

For å begynne et sted. I ditt tilfelle ville jeg ha prøvd ut to litt "diamentrale" forsterkere. Sammenlign f.eks Hegel H1 (klasse AB) med Jungson 2x80klA, Sistnevnte er en klasse A forsterker som etter mitt skjønn (uten blindtest) lyder varmere og mer tilbakelent enn den pågående Hegel'en. Ved å lytte på disse to forsterkerene kan det kanskje hjelpe deg med å finne en lydsignatur som passer deg. Hvis du opplever dem som for "ekstreme", så kan du videre leter etter forsterkere som ligger noe i mellom.

Resonans er sikkert behjelpelig med å låne deg en Jungson 2x80klA. Hegel'en finner du like over veien. Jeg er ikke kjent med impedanskurven til Kings Audio Queen men begge de nevnte forsterkerene har gode strømforsyninger. Sugden hos Maxwell er jo en klassisk klasse A forsterker som ligger tettere på Jungson enn Hegel. Smaken er som baken...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er da bare å prøve?

om du beskriver lyden i de blir det lettere for folk å foreslå noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det er berre å prøva, men for den som har 30 mil til nermaste by med ekte hifi miljø blir det litt problem. ikkje det at eg kvir meg så voldsomt for å reise så langt, men ein bør i alle fall ha ein viss peiling på kva ein bør konsentrere seg om når ein reise såpass langt. Er tross alt litt tidsproblem om ein berre har ein Lørdag til rådigheit.
    Høgtalarene spela egentlig rimeleg nøytralt. Stramm kontrollert bass, ordentlig snert i mellomtone og med ein fin høy diskanttone uten å vere skjærande. Vart ein snever og rask beskrivelse dette men håpar de forstår kva eg meina :-)
    I butikken stod dei tilkobla ein Sugden forsterker , hugsa ikkje benevnelsen på den , men det var ein røyr klasse A til 28000,- . Sjølv om meg tykte det var ein fantastisk lyd sammen men denne forsterkeren, blir dette for dyrt for meg og er om sagt ute etter eit rimelegare alternativ i denne omgang - 8 10 lapper ville vere det ideelle. Er egentlig også ute etter cd spelar i samme omgang . Tips mottas med stor entusiasme og takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Havrenakken
    I butikken stod dei tilkobla ein Sugden forsterker , hugsa ikkje benevnelsen på den , men det var ein røyr klasse A til 28000,- . Sjølv om meg tykte det var ein fantastisk lyd sammen men denne forsterkeren, blir dette for dyrt for meg og er om sagt ute etter eit rimelegare alternativ i denne omgang - 8 10 lapper
    Prøv den nevnte Jungson - også en klasse A på hele 80 Watt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt ein Xindax 6950 brukt å går i spenning å venta på postforsendelse .
    Detta blir spennande :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •