Xindak xa6950 opp mot Audio Pro Blue Diamond.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xindak xa6950 opp mot Audio Pro Blue Diamond.

Hei!

Jeg har nå nærmest bestemt meg for å gå for en Xindak xa6950 etter mange runder på nettet. Lyd og bilde (med flere) har jo denne som en favoritt under 10.000.-klassen. De mener sågar at denne konkurrerer med over dobbelt så dyre forsterkere.

Leste i et par tråder på et par andre forum (mulig det også var her) at denne solgte Netthandelen en stund, og da gikk de for spottpris; rundt halv pris av prisen som Audiofoni nå opererer med: 6800,-. I tillegg linket noen til nettopp denne siden og skrev at de hadde tilbud på den til galskappris. Når jeg så brukte linken ble jeg sendt til nettopp Audiofoni sine nettsider, men fant da ut at dette selvsagt ikke er tilfelle lenger. Typisk!

Så til spørsmål 1: Noen som veit om en brukt slik - eller enda bedre: En på tilbud/demo et annet sted? Det hadde varmet min lommebok, veit jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål 2:

Jeg blir forresten veldig glad om noen har innvendinger (eller helst motsatt) vedrørende Xindak opp mot mine Audio Pro Blue Diamond. :-)

Tonart anbefaler nemlig en Vincent SV-233. De skriver ”Prøv den (Audio Pro Blue Diamond) sammen med en Vincent SV-233 og den vil spille skjorta av de fleste alternativene i prisklassen!”

Audio Pro-info:
    Lekker semiaktiv høyttaler med 175 w forsterker.
    Blue Diamond v.2 er en delikat fusion mellom renheten hos Black Diamond samt dypbassen hos en 10" 175 W ace-bass subwoofer.

2 veis bassrefleks
    * frekvens 22-25000hz
    * 10 ” bass
    * 6 ½ ” mellomtone
    * 1” soft dome diskant
    * Svart høyglans finish

Har dere trua? (Jeg er temmelig fersk i HIFI-verdenen, men gud hvor staselig det er!)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare hørt Xindak'n en gang, men det holder.. Denne forsterkeren er helt utrolig, med en kraft og dybde om jeg etter min mening må være en av de beste til under 10k.. Jeg tror denne vil passe dine høyttalere utmerket.

Noe brukt ville jeg også sett på.. f.eks. denne pakken her
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg har bare hørt Xindak'n en gang, men det holder.. Denne forsterkeren er helt utrolig, med en kraft og dybde om jeg etter min mening må være en av de beste til under 10k.. Jeg tror denne vil passe dine høyttalere utmerket.

Noe brukt ville jeg også sett på.. f.eks. denne pakken her

Dette er uten tvil gledelig lesing! Finfin pakke du linket til, forøvrig. Tror du den vil gi meg mer? Forresten du som skal selge?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langt i fra jeg som skal selge nei.. da hadde jeg ikke linket til dem selv.. Men vet at FallenA hadde det merket før, han skryter voldsomt opp det.. Og jeg er meget sikker på at de vil passe godt sammen med dine høyttalere.. send en pm til FallenA, han har hatt både forsterkersettet og de høyttalerne som du har (samme merke) ikke samtidig, men han vil sikkert hjelpe deg..

Personlig så tror jeg en må lete lenge for å finne bedre kombo til den prisen..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Langt i fra jeg som skal selge nei.. da hadde jeg ikke linket til dem selv.. Men vet at FallenA hadde det merket før, han skryter voldsomt opp det.. Og jeg er meget sikker på at de vil passe godt sammen med dine høyttalere.. send en pm til FallenA, han har hatt både forsterkersettet og de høyttalerne som du har (samme merke) ikke samtidig, men han vil sikkert hjelpe deg..

Personlig så tror jeg en må lete lenge for å finne bedre kombo til den prisen..

Det var en spøk det med om det var du som skulle selge.
    Jeg hadde egentlig satt meg en grense på 5K (var derfor jeg lurte på om det var noen som visste om en brukt), men nå må jeg kanskje revurdere det hele. Hmmm.

Jeg tar i mot tipset og sier en stor takk uansett. Skal la meg friste litt nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •