B&W 805s og hvilken forsterker?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    "Cybervision har Destiny samt nick Destiny på Hifisentralen."

Oi, det visste jeg ikke.
    hehe..

Cybervision har Creek Destiny og Bamsemann med sitt nye nick Destiny har Creek Destiny.

8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai, ai......Min Creek Destiny ankom fredag, mens jeg hentet 805s'ene mandag. Og nå spiller de seg inn.

Men så langt svarer det virkelig til forventningene, og jeg tror ikke det akkurat blir dårligere etter hvert.

For det første hadde jeg aldri trodd at denne forsterkeren skulle være så mye bedre enn min gamle Elektrocompaniet ECI-1. Så feil kan man ta!!

Jeg testet Creek mot mine gamle Snell-høyttalere, og forøvrig helt likt mitt gamle oppsett med ECI-1. Lyden var jo revolusjonerende mye bedre allerede - mye bedre oppløsning og klarhet i lydbildet. Strammere bassgjengivelse, mye klarere mellomtone og en diskant som var mye bedre definert (kun i positiv forstand).

Spenningen var stor når jeg hadde fått satt opp 805'ene på sine originale stativer. Dette er jo svært små høyttalere sammenlignet med de gulvstående Snell E III. Etter de første lytterundene var jeg ikke overveldet, men det varte ikke lenge før jeg ble overbevist.

Når CD'er med god lydkvalitet snurrer i cd-spilleren er forskjellene lettest å beskrive. Jeg er gammel nok til ikke å savne disco-bass-drønnene fra Cervin Wega-boksene. Og jeg må ærlig innrømme at jeg er imponert over hvor dyp og godt definert bassen i 805'ene er - størrelsen tatt i betraktning skjønner jeg det ikke helt. Musikk med utpreget vokal (f.eks Kari Bremnes, Damien Rice, Tom Waits o.l.) er en sann fryd. Det er sant når jeg sier at det gir meg gåsehud . De enkelte stemmenes særpreg når rett inn i margen - jeg lukker øynene og høyttalerne forsvinner. Det er ikke vanskelig å innbille seg at du har artisten stående foran deg - bare noen meter unna.

Fiolinkonsertene til Brahms og Tsjaikovskij er også avspilt noen ganger, med hhv Nigel Kennedy og Maxim Vengerov som solister. Her slet 805'ene noe i starten - men det kommer seg. Tror jeg kommer tilbake når de har fått noen timer til på seg.... Solistpartiene er fantastiske, lyden i fiolinen er veldig riktig. Ufarget og ekte. Det er de partiene hvor hele orkesteret virkelig "drar til" at jeg savnet et enda bredere lydbilde, men det aner meg at dette er i ferd med å ta seg opp etter hvert som høyttalerne har fått spilt mer.

Vanskelig å beskrive lyd - men jeg kan i alle fall å påstå at denne kombinasjonen spiller veldig bra (skal ikke ta fram superlativene ennå ) Lydbildet er "crisp", oppløst. Mellomtonen er akkurat slik jeg liker den, ikke for hard men heller mot det harde framfor det fløyelsmyke. Bassen er ikke kjellerdyp, men godt definert og stram. De elektroniske basslydene fra f.eks innspillinger med Bjørk og Røyksopp gjengis forbløffende presist og med en utrolig pondus til så små høyttalere å være.

Og jeg kan i alle fall si at komboen spiller nøytralt i forhold til veldig mye av det jeg har hørt. Og jeg liker nøytrale komponenter - så dette kan bare bli bedre!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillykke med dit nye anlæg.

Nu mangler du bare en Linn Lp 12 så du kommer helt i mål.

CD er for Pysser.

Mvh. Johnny

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No surprises ... Grattis!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å lese om Destiny forsterkeren! Bruker du også Destiny CD-spiller?

Jeg må ta en snarlig avgjørelse vedrørende anlegg, og vurderer Creek Destiny CD-spiller og forsterker (har nå Creek EVO). Som høyttalere vurderer jeg Epos M 16 eller Proac D 15 (har nå Epos M12.2).

Samtidig har jeg hørt mye bra om Primare. Men det er klart at Primare I30 og Cd-spilleren 31 jo blir ganske dyre. Et spørsmål er om de to modellene under disse får nok fart på Proac'en.

Blir veldig glad for rask tilbakemelding på dette.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •