NAD C370 "mister" høyre kanal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD C370 "mister" høyre kanal

Har følgende setup:
    Yamaha RX-V1700 som er koblet til NAD C370 via Pre-out/main in. Frontene drives av C370en. Høytalere er Dali ASX-10K fronter, Concept 1 bak og Consept Center. Dette har fungert fint i ca 6 mnd nå, men her om dagen fikk jeg trøbbel.

Etter noen minutter med med spilling så forsvinner lyden i høyre høytaler. Har sjekket høytalere og surroundforsterkeren, og de fungerer fint, så har funnet ut at det må være stereoforsterkeren som begynner å slite. Lurer på om det kanskje kan være varme som gjør det, da jeg har flyttet den inn i et mindre rack (ca 2 cm klaring over forsterkeren). Vil en forsterker som går varm kunne miste en kanal?

Har prøvd den litt som vanlig stereoforsterker også, og da har det fungert fint, så virker som det er kombinasjonen av effektforsterker og varme som kanskje gjør det...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bytte på høyre/venstre rca fra Yamahaen, kanskje du har en litt dårlig forbindelse i den ene kabel.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke C370, men tidligere NAD forsterkere har hatt termosikringer som slår ut når det blir varmt nok. Hadde en 3020i som fikk kjørt seg, her begynte tilslutt den ene kanalen å koble ut pga varme. Litt ned på bass+volumkontroller, og den spilte videre...

Ville prøvd å flytte den frem fra racket for å se om det blir bedre med mer lufttilgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt samme problem med min C370 og, kjøpte den brukt og så var den bare sånn. Hver gang det skjedde så skrudde jeg fort opp volumet ganske høyt i ett sekund (godt over halv) og da kom den tilbake.
    Men den datt ut igjen ganske ofte så jeg leverte den inn til feilsøking og det kosta 1200Kr for å få bytta noen resistanser og andre komponenter. Så det høres ut som du har det samme problemet.
    Hør med Hifi Klubben og be dem høre med en der som kan litt Nad, kan hende det blir litt billigere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal prøve meg litt fram og se om det er varme eller noe annet. Denne forsterkere skal vel ha en "protection mode" også, men den har ikke slått inn for min del.
    Vet ikke hvor mye jeg gidder og bruke på å fikse forsterkeren men rundt en tusenlapp burde vel være greit ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,

Jeg tror ikke at den slår fra, slår en NAD fra så slukker den begge kanaler, og ikke kun den højre.

Jeg ved ikke om NAD nogensinde har forbedret deres udgangs relæer, min NAD 2200 havde samme sygdom, den spillede lidt, pludselig forsvandt den ene kanal, men ved at skrue op kom den med igen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •