Hvilken receiver til rundt 10 000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Har den ikke innebygget EQ om noen synes den er "lys i signaturen"?
    Jo den har EQ men som sagt så er den ikke noe lys i signaturen.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg søker også etter en reciver til under 10000kr. Alternativene jeg har sett på støtter de nye HD formatene, og tilbyr samme romkorreksjonsystem som toppmodellene av samme merke.

Alternativene jeg har sett på er :

Yamaha Rx-V1800 : Liker utsende. 4 HDMI innganger ! De får mye skryt av eierene. Men hvordan er romkorreksjonsystemet ??

Pioneer LX50 : Helt greit utsende. Har stor tro på romkorreksjonsystemet. USB port ! Dyr?

Denon 2808 : Ser bra ut ! Spessielt i sølv. Vet ikke om romkorreksjonsystemet er bedre enn Pioneer sitt ? Kun 2 HDMI innganger. Dyr ?

Onkyo 705 : Ganske pen, men 805 er myyye penere. Samme romkorreksjonsystem som Denon ? Vet ikke noe om den har bra lyd iforhold til de andre.

Aller mest har jeg lyst på Harman Kardon. De er uten tvil de peneste lekkerbiskene jeg har sett. Men de støtter vel ikke de nye lydformatene...
    Ikke vet jeg noe om romkorreksjonsystemet deres heller.

Det jeg nå lurer på. Hvilken av disse reciverene er best på musikk ? Enn på film ? Hvem har best romkorreksjonsystem ?

Husk at for meg betyr selve lydbildet i stereo veldig mye !! Instrumentplassering, bredde og dybde. Masse luft mellom instrumentene. I tillegg er jeg glad i en forførende mellomtone, og litt snert i skarptromma. Ikke ubehagelig skarp diskant. Suben tar seg av de dypere tonene...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Yamaha Rx-V1800 : Liker utsende. 4 HDMI innganger ! De får mye skryt av eierene. Men hvordan er romkorreksjonsystemet ??
    Har sett på denne jeg og men er litt skeptisk til YAPO?
    Ellers har jeg hørt at Yamaha skal være bra match til Focal, men jeg heller litt mot Onkyo pga støtte for remote over HDMI så den kan snakke med TVen min. Vet ikke om noen andre receivere med dette?

Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Aller mest har jeg lyst på Harman Kardon. De er uten tvil de peneste lekkerbiskene jeg har sett. Men de støtter vel ikke de nye lydformatene...
    Ikke vet jeg noe om romkorreksjonsystemet deres heller.
    HK har ingen receivere med HDMI 1.3 enda som jeg har sett.

Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Yamaha RX-V 2700 til det samme høytaleroppsettet du bruker og er strålende formøyd med det. 2700 har ikke hdmi 1.3, men jeg kan i allefall bekrefte at Yamaha er kjempe god match med chorus 826V ++.

Lykke til!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det er snakk om hvilke forsterkere som gir mest kraft i forhold til oppgitt watt så er jeg litt forundret over at så få nevner denon forsterkere som er de som gir ut mest i forhold til det de er oppgitt å gi ut. jeg ville gått opp 3k og kjøpt denon 3808, som i følge det jeg har lest av tester og som andre har erfart, skal være bedre en omtrent alle andre 10ks recivere...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, goldeneagle. Takk for innspill. Jeg var kanskje litt for mangelfull i opplysningene.
    Hvilken krefter reciveren besitter bryr jeg meg ikke noe om.
    Kommer uansett med tiden til å kople til eksterne effekttrinn.

Derfor er det viktigste for meg hvordan den nye reciveren presterer som forforsterker/lydprosessor !

Nettopp derfor jeg har sett meg ut akkurat disse modellene. De er de billigste inngangsmodellene som har mye av den samme avanserte lydbehandlingen som toppmodellene. Og de er fremtidsrettet med de riktige tilkoplingene og støtte for fremtidens lydformater

Kom gjerne med andre forslag enn de jeg har postet. Kanskje jeg tar feil ?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare nevne at Denon 2808 ikke er særlig bra på musikk eller stereo. Dessuten har den en tendens til å skjære i diskanten ved høyt lydnivå.

Har hørt flere si det. Faktisk hørte jeg en som testet Nad754 og Denon2808 opp mot hverandre i hjemmet og Nad vant både på musikk og filmlyd testen selv om den er hele 4000 billigere. Så hva gjelder Denon så må du nok opp en modell eller to for å få den effekten du ønsker lydmessig.

Nad har derimot ikke HDMI....

Ellers skal Harman Kardon være sterkest hva gjelder lyd og musikk. Onkyo og Yamaha har også gode egenskaper på området og ikke minst tekniske finesser. Det er mange som skryter av disse....

Personlig ville nok jeg ha valgt Onkyo605 eller 705, siden det tross alt er en testvinner.....

Onkyo er THX sertifisert selv i budgett modellene og det er det ikke noen andre merker i samme prisklasse som kan skilte med, så jeg regner med at Onkyo har den beste prosessoren i disse prisklassene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for din mening, Danke. Flott med tilbakemeldinger !

Onkyo 605 er uaktuell. Man må opp til 705 for å få samme avanserte RK som toppmodellene.

Vet at Yamaha, HK, NAD osv vinner ofte tester pga deres musikalske evner.
    Men når man leser testene så kommer det frem at dette er fordi de er mer strømsterke, har mer pondus i bunnen, og mer effekt slik at lydbildet ikke faller sammen på høyere lyttenivå. Bedre kontroll med andre ord.

Dette er uinteressant for min del. Reciveren skal som sagt med tiden få egene effekttrinn. Så det er kvaliteten på selve lydprosessoren/forforsterkerdelen som betyr noe for meg. Her tror jeg ikke NAD stiller i samme klasse som de jeg har nevnt.

Hvilken av de reciverene jeg har nevn vil gi meg det beste lydbildet i stereo og surround i en vanlig stue ? Bredest, dypest, størst, mest gjennomsiktige og nøyaktige lydscene. Best instrumentplassering.
    Hva med den tonale kvaliteten ? Ønske ikke at et 2.000.000 flygel skal høres ut som et plastikkkeyboard...

Jeg er ute etter en forførende mellomtone som får frem magien i vokalene. Litt snert i skarptomma (hvis ikke det bestemmes mer av effektforsterkeren?). Og ikke skarpe, grovkornete S'er takk

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg vil bare nevne at Denon 2808 ikke er særlig bra på musikk eller stereo. Dessuten har den en tendens til å skjære i diskanten ved høyt lydnivå.

Har hørt flere si det. Faktisk hørte jeg en som testet Nad754 og Denon2808 opp mot hverandre i hjemmet og Nad vant både på musikk og filmlyd testen selv om den er hele 4000 billigere. Så hva gjelder Denon så må du nok opp en modell eller to for å få den effekten du ønsker lydmessig.

Nad har derimot ikke HDMI....

Ellers skal Harman Kardon være sterkest hva gjelder lyd og musikk. Onkyo og Yamaha har også gode egenskaper på området og ikke minst tekniske finesser. Det er mange som skryter av disse....

Personlig ville nok jeg ha valgt Onkyo605 eller 705, siden det tross alt er en testvinner.....

Onkyo er THX sertifisert selv i budgett modellene og det er det ikke noen andre merker i samme prisklasse som kan skilte med, så jeg regner med at Onkyo har den beste prosessoren i disse prisklassene.
    hm hvis det var meg du svarte så skrev jeg denon 3808 og ikke 2808. 3808 er faktisk et hakk dyrere enn 2808, men skal av det jeg har forstått gi mye mere igjen for pengene en det du får for 2808. så hvis du leste det jeg skrev....

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida det var ikke til deg, det var til Andy. Se hvilke recivere 'Andy vurderte så forstår du......

Jeg har forrøvrig hørt at Prosessoren til Denon skal være avansert. Dette faller imidlertid litt igjennom på 2808, da forsterker delen er såpass svak.... i forhold til konkurrentene.
    I de dyrere modellene så er det ikke tvil om at Denon kommer til sin rett.

Jeg for min del har et budgett å forholde meg til...

Er det noen som vet om Cambridge sine kino receivere?

Jeg vurderer Nad754 og Cambridge540R mot hverandre......

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forrøvrig hørt at Prosessoren til Denon skal være avansert. Dette faller imidlertid litt igjennom på 2808, da forsterker delen er såpass svak.... i forhold til konkurrentene. I de dyrere modellene så er det ikke tvil om at Denon kommer til sin rett.
    Veldig enig i det du sier nå, Danke. Jeg har satt opp Denon 2808 som alternativ pga prosessordelen. Som jeg har stor tro på, siden den er den samme som toppmodellene På lydsiden vel og merke.
    3808 eller høyere er nok et bedre kjøp hvis man ikke skal benytte seg av eksterne effekttrinn av høy kvalitet.

Edit : Savner fortsatt fler tilbakemeldinger på mine spørsmål/alternativer.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke ekstern effekt hadde jeg personlig gått for Denon AVR2808. En knallsterk og finessespekket prosessordel og med Audysseys beste romkorreksjon. Onkyo er nok også verdt en titt, de høster jo masser av lovord om dagen...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •