Har tenkt til å kjøpe meg surround/kino forsterker som jeg kan bruke kombinert som musikkforsterker...

Hadde lyst til å kjøpe Nad 50w (NADT744)

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: NAD T744 Hjemmekinoreceiver

men så fant jeg ut at den ikke hadde HDMI, og det kan kanskje bli litt kjedelig fremover når kanskje PS3 eller Elite kommer i hus. Idag bruker jeg Component til flatskjermen men det kommer garantert til å bli brukt HDMI i fremtiden og da blir det surt å sitte med Nad.
Motargumentet er jo lyden da for Nad 50w spiller fletta av de fleste lyd og srs forsterkere okke som. En kamerat av meg hadde Nad 50w musikkfforsterker og den spilte fletta av alle forsterkerne til oss andre, innmaten er såvidt jeg så den samme, bortsett fra Surround systemet sef.

Denne Yamahaen ser veldig fristende ut(Yamaha RX-V661 RDS) og har HDMI, i tillegg til en rekke spennede mediafunksjoner...... Spørsmålet er om den kan måle seg med Nad lydmessig.... særlig når det gjelder musikk.....

Yamaha RX-V661 RDS i sort farve

Hva gjelder lyd så er jeg ikke i tvil erfaringsmessig om at Nad 50w er bedre enn 140w til yamaha. Tilleggsfunksjoner som Scene etc, osv er som regel bare tull være seg på tv eller audio, men tilkobling og utnytting er selvfølgelig uhyre viktig.

Dette blir veldig vanskelig å avveie når jeg vet så lite om Yamaha.
Jeg ser meg nødt til å høre med noen som har brukt Yamaha, er den noe tess? Iforhold til Nad watt?