Bi-ampe Yamaha RX-V1800 og RX-V1300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-ampe Yamaha RX-V1800 og RX-V1300

Hei.

Da har eg fått min RX-V1800 i hus. Fornøyd så langt, har ikkje fått så god tid til den enda, men vi blir nok garrantert venner!

Tenkte litt på dette med bi-amping...
    Eg har biampings terminaler på frontene og center høgtalern min.
    Eg satser på kun og ha 5.1 oppsett.
    Det eg har funnet ut at eg kan gjere, som eg trur er rett er 1 av 3 alternativ.

1. Biampe med kun RX-V1800, ta bakkanalene fram på frontene og biampe kun frontene. (og selge 1300'n)
    2. Biampe med RX-V1300 frontene og centern, og samtidig ha muligheit for å putte på 2 høgtalere til bak, altså 7.1 oppsett
    3. Ingen biamping, kjøpe meg 2 høgtalere til bak, få 7.1 oppsett, (og selge rx-v1300)

Meget usikker på om valg nr 2. går da med disse 2 forsterkerene. Tenker da spessielt på volumkontrollen!

Legger med 2 bilder:

Gamleforsterkern bak: http://venes.org/yamaha/back-rxv1300.jpg
    Nye forsterkern bak: http://venes.org/yamaha/yamaha-bak.jpg

Kva ville dere ha valgt?

Får ta kvelden her, lese litt i manualen til sterkern så finner eg kanskje ut av dette...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også har fundert på dette med bi-amp'ing, og har forsåvidt bestemt meg om at det er noe jeg må teste så fort det dukker opp noen meter høytalerkabel i posten.

Jeg har imidlertid ikke hørt om noen enda som har sagt de kjører med et slikt oppsett på Yamaha'en (jeg har en 1800) - så er litt usikker på om det er en mer en gimmik eller om det virkelig har noe for seg. Også litt usikker på hvordan dette utarter seg på mine Klipsch RF-15.

Men det koster ikke noe å prøve - og så langt jeg kan se så er det ikke noen risiko heller forbundet med det så lenge man fjerner metallplatene bak høytalerene (!)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Alt 1 el 3. Alt 2 blir berre rot og tull meinar eg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •