Noen som har erfaring med receiver som forforsterker til Electrocompaniet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaring med receiver som forforsterker til Electrocompaniet?

Har ett hjemmekino oppsett i stua som består av en eldre Sony STR-DA50 ES, som brukes som forforsterker til fronthøyttalerene, og 2 Electrocompaniet AW220 brokoblet som monotrinn for å drive hver sin Klipsch SP-1. Skal bytte ut høyttalerene og receiveren etterhvert og har sammen med en kamerat prøvd litt forskjellig og funnet ut at jeg havner på JM Lab Electra 936 som fronthøyttalere. Problemet begynte da vi prøvde de 2 forskjellige receiverne han hadde stående som forforsterker til AW 220'ene. Vi prøvde først en HK (husker ikke modellbetegnelsen nå, men det var en av de større) og det låt ok helt til vi prøvde med en Marantz receiver han også hadde stående (7500 eller 8500 tror jeg). Dette låt mye bedre, lyden med HK fremsto nå som vel skrikende i diskant/mellomtone området, mens Marantz'en låt mye varmere og fyldigere i lydbildet. Vi prøvde frem og tilbake, og med forskjellige typer musikk for å være sikre på att vi hørte riktig, men resultatet ble det samme hver gang. Marantzen var overlegen lydmessig som forforsterker (ihvertfall i våre ører). Det neste nå er jo selvfølgelig å prøve Marantz'en her hjemme på mine Klipsch høyttalere for å se om vi oppnår samme resultatet her. Har i såfall lurt meg selv i noen år, om at dette låter bra, også på musikk.

Spørsmålet er da om noen andre har erfaring med receivere som forforsterkere til Electrocompaniet, og hvilke merker som "passer". Vet selvfølgelig at oppfatelsen er forskjellig, men er allikevel interessert i synspunkter, eller tips om hva jeg evt. kan ha gjort feil.

Håper noen kan hjelpe til med dette. :-D

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Marantz er vel de av reciverne som har "best" forforsterkerdel, nå skal det også sies at H\K forforsterker delen på de gamle modellene er helt tragisk i forhold til hva som er på x35 serien og nyere....

Så ble ikke overasket

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •