Har Marantz SR-8001, bytte ut denne mot Yamaha DSP Z9?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har Marantz SR-8001, bytte ut denne mot Yamaha DSP Z9?

Fikk i dag tilbud på en Yamaha DSP Z9 som jeg vurderer sterkt. Problemet er bare at jeg fra før har en Marantz SR-8001, den nyeste receiveren i dag fra Marantz (18.000,-). Prisen på Yamahaen skulle være i overkant av 15.000,-. Nyprisen var 45.000,- for 1-2 år siden. Dessverre har ikke denne hdmi-inn eller utganger noe Marantzen har, men den er forskynt med nok av component-innganger. Høytalerene de skal drive er Focal Electra 1027, center, sub og bak i samme serie. Spørsmålet mitt er da om det er noe å hente kvalitetsmessig på film og musikk ved dette byttet. Vet at Z9 har flust med krefter, mye mer enn 8001. Greit med bytte eller er det bare tull og tøys? Trenger jeg de kreftene som Z9 har eller holder det med 8001?

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du nevner musikk OG film, uten sjanger eller noen ting, er det viktig å huske ay marantzen er svært musikalsk, spesielt til jazz/blues/klassisk. Hører du mye på noe av disse sjangerne, kan Marantz være et overlegent valg lydmessig (men selvfølgelig smak og behag)

I følge denne
    tråden har du hatt z9 før, så du vet vel hva du går til? Overskudd på krefter er jo alltid bra, da forsterkerne vil spille en del renere...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!
    Joda, jeg har hatt både Focal 1027 og Yamaha Z9. Dessverre var rommet der de sto i ikke bra. Lyden var flat og kjedelig uansett hva jeg spilte. Hadde Electra 936 også på Z9. Resultatet var like dårlig. Nå som jeg har flyttet og kommet meg i mer stereovennlig stue tenkte jeg at jeg denne gangen kanskje skulle prøve det "gamle" utstyret igjen.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Marantz SR7400, en tre år gammel modell, som er oppgitt til 7x100w og målt til dette i div. hifimagisin. Synes selv jeg mangler det lille ekstra når du ser film, og ville kanskje heller vurdert å bruke de 15' på en stereo effektforsterker til frontene. Da får du fordelene av både fin lyd og mye krefter

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    Har selv Marantz SR7400, en tre år gammel modell, som er oppgitt til 7x100w og målt til dette i div. hifimagisin. Synes selv jeg mangler det lille ekstra når du ser film, og ville kanskje heller vurdert å bruke de 15' på en stereo effektforsterker til frontene. Da får du fordelene av både fin lyd og mye krefter
    Kan legge denne tråden død. Har lagt ut 8001 til salg. Får se om det er noen som vil ha denne. Takker for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •