Hva passer sammen med B&W 686/685 eller Ikon2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva passer sammen med B&W 686/685 eller Ikon2?

Driver å går over fra hjemmekino til stereo pga mer lytting til musikk, samt mindre plass.

Regner med at det blir hifiklubben jeg kjøper på, da de har en avdeling her jeg bor. Ser for meg å bruke rundt 3 til 5k på forsterker og alt opp til 5-6 på stativhøytalere. Og et par-tre lapper på en cd-spiller. Dog helst ikke mer enn 10k til sammen, om ikke en spesiell kombinasjon til 11-12 er heelt overlegen de andre.

Forsterkerene jeg har sett meg ut er vel Cambridge 640A, Thule IA60 og NAD 352.
    Høytalerene jeg har sett meg ut er B&W DM686, DALI IKON 2 (evt ikon1) og kanskje CM1 om de er veldig mye bedre enn de andre alternativene.

Når det kommer til hva jeg hører på så er det vel ikke noe klar sjanger. Hører på fesk Jack Johnson, Dire Straits, litt akustisk. Men ønsker at de skal takle helt andre sjangere greit også.

Har hørt litt på forskjellig kombinasjoner, men sikkert ikke alle. Derfor håper jeg det er noen som har erfaringer på hva som kan passe bra sammen, så jeg ikke utelokker noen kombinasjoner som spiller veldig bra sammen. Eller komme med antydninger til hva som ikke passer i det hele tatt.

En kobinasjon jeg likte ganske godt var B&W 686 sammen med Cambridge 640 og en Cambridge 640 cd-spiller.

Alle synsinger, erfaringer og ellers det meste annet mottas med takk. Om jeg har oversett forsterkere eller høytaler som bør vurderes så fortell meg gjerne det også.

Med vennlig hilsen
    Espen Kløvstad

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv NAD L54 på B&W 685.

* B&W 685 har 88 dB følsomhet kontra 84 dB for 686. 685 er m.a.o. enklere å drive og gir mer frekvens i bånn.

* NAD har litt fyldigere lyd enn Cambridge - men smak & behag noen liker det lyse... C352 er også et godt alternativ hvis det å spille høyt med stor kontroll er viktig. Men designet er ikke veldig spennende... Xindak A06 (2x80Watt) til usle 2,5K er faktisk ikke et dårlig alternativ heller...

* L54 er et kinder-egg - du får DVD spiller og radio på kjøpet og begge holder god kvalitet. Du sparer også på kabler og det ser stilig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å spille høyt i det hele tatt kommer nesten (vil ikke si aldri) til å skje. Det som er viktig er så stor gjenngivelse av sangene uten å sminke til lyden for mye. Når det kommer til bass så må den selvsakt være til stede der den skal, noe "dunk dunk" trenger jeg ikke. Vil gjerne ha den kombinasjonen som gir den reneste lyden uten at det blir for tynt. Om cambridge gir en for "lys" tone er det jeg er litt usikker på. Om man setter den opp mot Nad fesk. Eller om Nad'n gir for mye fylde. Satt opp mot Ikon heller jeg nok mot nad, men mot B&W 686 eller 685 er jeg veldig usikker. Thule har jeg vel nesten aldri hørt.

Har også sett på XTZ Class-A 100 D II, men vet ikke hvordan den gjør seg mot de andre forsterkerene eller mot høytalerene.

Kommentarer?

Noen

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville lyttet på komboen Ikon 2, Thule IA60 og Cambridge 640c. En veldig god pakke i mine ører

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •