Tilkobling av platespiller til Yamaha RX-V640SE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilkobling av platespiller til Yamaha RX-V640SE

Heisann!

Etter innkjøp av nye Klipsch RF-82 høytalere, har musikkinteressen fått en betydelig vekker. Derfor hentet jeg frem min 30 år gamle Philips platespiller, som fortsatt er i utmerket stand, for å spille gamle Lp-èr. Men Yamahaen nekter å forsterke signalet,og den har jo heller ikke noen inngang som heter "phono", slik det het før i tida.Så har jeg prøvd de andre, men oppnår bare å høre et svakt utsignal.

Er det virkelig ikke meningen at en stakkar skal kunne koble til platespilleren sin? Trenger jeg en overgang av noen sort? Er dette en konflikt mellom digital og analog teknikk?

Andre må helt sikkert ha opplevd det samme,og jeg blir glad for ethvert tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger en riaa-forsterker/filter. mange a/v recievere som ikke har dette integrert idag, inkludert marantzen min. du kan f.eks. kjøpe en sånn: Tilbehør - Platespiller tilbehør | Hi-Fi Klubben: NAD PP2 RIAA Forforsterker

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    du trenger en riaa-forsterker/filter. mange a/v recievere som ikke har dette integrert idag, inkludert marantzen min. du kan f.eks. kjøpe en sånn: Tilbehør - Platespiller tilbehør | Hi-Fi Klubben: NAD PP2 RIAA Forforsterker
    Aha! Takk for den oppklaringen.

Jeg har en gammel NIKKO forsterker,som er av samme alder som platespilleren.Og den har inngang for platespiller. Kan den brukes? Må jo i så fall koble den til Yamahaen i siste ledd. Lar dette seg gjøre gjennom utgangene på Nikkoen??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •