Hjelp!Får ikke lyd og bilde!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!Får ikke lyd og bilde!

Hallo.
    Av en eller annen rar grunn så får jeg plutselig ikke noe lyd eller bilde gjennom pj med hdmi.Dette skjedde etter at jeg kjøpte en hdmi kabel til dvd spilleren.
    Når jeg trykker på hdmi 2,på receiveren,det er dvd spilleren så får jeg bare bilde,men ikke lyd.Går jeg inn på menyen på pj(epson tw 700) på info der så står det at kilden er hdmi og lyden rgb.

Og hvis jeg trykker på dvd på receiveren,så får jeg bare lyd men ikke bilde.Går jeg inn på meny'n på pj, og info, så står det at kilden er hdmi og lyden komponent.

Noen som har en anelse åssen jeg får fiksa dette? Er vel et eller annet jeg har trykt på, men ikke husker åssen jeg skal få det tilbake.
    Har tilogmed tilbakestillt receiveren til fabrikk innstillingene i håp om at det skulle bli bra, men neida.

Har forresten kobla ps3 på hdmi 1 inngangen og der får jeg lyd og bilde.
    Eneste problemet der er at det står på receiveren at det er digital lyd selvom jeg har satt spillet på pause.Får ikke engang valgt 2kanals stereo enngang når jeg har den på ps3.Den står å lyser konstant på digital lyd på hdmi 1.

Noen som kan hjelpe meg litt her, hvis dere skjønnte alt jeg mente da?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen glupe ideer?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg har pj skrudd av så får jeg lyd via hdmi inngangen, men når jeg skrur på pj så mister jeg lyden og får bare bilde.
    Noen som skjønner no av dette?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer nesten på om det er dvd spilleren som er problemet.For nå har jeg bytta om på hdmi inngangene med ps3 og dvd spilleren.Ps3 for jeg lyd og bilde uannsett inngang, og dvd spilleren for jeg bare bilde.Dette er en Denon 1930, har vært å kikka på innstillingene på den, men det ser ut som alt er som det skal.
    Noen som har noen ideer på dette da?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok å bytta ut Denon'n med Sony opptakeren min (Sony RDR-HX820) og kobla den til hdmi inngangen.Da fikk jeg lyd og bilde, men jeg får ikke digital lyd.Får bare stereo lyd.
    Så da må det være dvd spilleren og ikke receiveren?
    Men åssen får jeg til å få digital lyd fra dvd spilleren da?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sansynligvis har du rotet til instillingene for mye på reciver først resetter alle instillinger på reciveren. deretter kobler du 1 stk hdmi mellom reciver og dvd spiller og 1stk hdmi mellom reciver og pj. velg riktig hdmi inngang på reciver så skal du ha lyd og bilde. så velger du thx eller digital eller hva du måtte kunne velge på reciver for å få 5.1lyd

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    sansynligvis har du rotet til instillingene for mye på reciver først resetter alle instillinger på reciveren. deretter kobler du 1 stk hdmi mellom reciver og dvd spiller og 1stk hdmi mellom reciver og pj. velg riktig hdmi inngang på reciver så skal du ha lyd og bilde. så velger du thx eller digital eller hva du måtte kunne velge på reciver for å få 5.1lyd
    Trur ikke det er receiver som er problemet så lenge ps3 fungerer på samme hdmi inngang med digital lyd.
    Har faktisk resetta alle innstillingene på receiveren også, og det hjalp ingenting.Så de må jo nesten være dvd spilleren.
    Et eller annet med innstillingene.Prøvde en sony dvdopptaker på samme inngang, fikk lyd men ikke digital lyd. Vet ikke hva problemet er?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •