NAD M3 - Stor forskjell fra C372+C272?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD M3 - Stor forskjell fra C372+C272?

Jeg var innom Hifiklubben igår og hørte på Bowers & Wilkins CM7 sammen med både NAD M3 og Denon PMA-2000. Lyden fra NAD + B&W kombinasjonen var, tja, som musikk i mine ører. Borte var den litt masete diskanten og jeg satt igjen med følelsen av at jeg her har funnet det jeg ønsker å kjøpe.

Og så så jeg litt på prislappen på NAD M3... derfor lurer jeg på, får man en lignende lydsignatur fra NAD C372, gjerne bi-ampet med C272 for å garantere nok effekt...?

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benjamin84
    Jeg var innom Hifiklubben igår og hørte på Bowers & Wilkins CM7 sammen med både NAD M3 og Denon PMA-2000. Lyden fra NAD + B&W kombinasjonen var, tja, som musikk i mine ører. Borte var den litt masete diskanten og jeg satt igjen med følelsen av at jeg her har funnet det jeg ønsker å kjøpe.

Og så så jeg litt på prislappen på NAD M3... derfor lurer jeg på, får man en lignende lydsignatur fra NAD C372, gjerne bi-ampet med C272 for å garantere nok effekt...?
    NEI.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både NAD C372 og NAD M3 og jeg kan forsikre deg om at disse er svært forskjellige lydmessig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte jo på om ikke det kanskje var tilfellet Noen konkrete beskrivelser av forskjellene rent lydmessig?

Evt. andre konkurrenter for en rimeligere sum som kan gi en liknende opplevelse?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp brukt. mye mer for pengene

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Har hatt både NAD C372 og NAD M3 og jeg kan forsikre deg om at disse er svært forskjellige lydmessig!
    Fikk endelig tid til å ta turen ned til HiFiKlubben og høre selv, og det er sant som mange sier, dette med lyd er svært individuellt.

For min del fikk jeg mye av samme følelsen med C372 som jeg fikk fra M3. Kanskje en anelse mindre klarhet og liv i mellomtonen men ellers veldig bra. Jeg følte hvertfall ikke at M3 var verd nesten Kr 20.000 ekstra i forhold for meg

Valget ble til slutt: NAD C372 + T585 + Bowers & Wilkins CM7. Alt sammen dukker opp på fredag og jeg gleder meg som en unge på julaften

Noen som har erfaring med inspilling av CM7? Hvor lang tid tar det, og hva er det som evt forandres lydmessig?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt overrasket over valget av NAD sammen med CM7.

Men spørs om grunnen til at du ikke syns det var 20 lappers forskjell var nettopp testhøytalerne dine. Du vil nok merke større forskjell fra C372 til M3 hvis det hadde vært 700-serien eller enda bedre 800-serien du hadde hørt de på! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt M3 til salgs på forum nå, til 18k

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Litt overrasket over valget av NAD sammen med CM7.

Men spørs om grunnen til at du ikke syns det var 20 lappers forskjell var nettopp testhøytalerne dine. Du vil nok merke større forskjell fra C372 til M3 hvis det hadde vært 700-serien eller enda bedre 800-serien du hadde hørt de på! :-)

Nad og B&W passer jo ypperligt i lag

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Nad og B&W passer jo ypperligt i lag
    I tillegg vet om en som kjører 700 serien på C372 og er kjempe fornøyd.:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig tid til å ta turen ned til HiFiKlubben og høre selv, og det er sant som mange sier, dette med lyd er svært individuellt.

For min del fikk jeg mye av samme følelsen med C372 som jeg fikk fra M3. Kanskje en anelse mindre klarhet og liv i mellomtonen men ellers veldig bra. Jeg følte hvertfall ikke at M3 var verd nesten Kr 20.000 ekstra i forhold for meg

Valget ble til slutt: NAD C372 + T585 + Bowers & Wilkins CM7. Alt sammen dukker opp på fredag og jeg gleder meg som en unge på julaften

Noen som har erfaring med inspilling av CM7? Hvor lang tid tar det, og hva er det som evt forandres lydmessig?
    Du som skal ha anlegget, ikke vi .. det at du er fornøyd er jo det viktigeste.

Selv syns jeg NAD 372 er en kjempegod forsterker i sin klasse.. NAD M3 får nok ikke vist sitt skikkelige potensiale før den får signalkilde og høyttalere som står i samme gate.

GRATULERER . (eller, hmm. du har jo jobbet og "slitt" for penga... så det er jo ikke noe prestasjon i seg selv :P) . HAPPY LISTENING.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer så mye med nytt anlegg og et godt valg!

Jeg kjøpte CM7 i januar 2007, og jeg kan bekrefte at lyden forandrer seg med innspilling. Å anslå det i timer er vanskelig, men det har skjedd noe i fra i vår til i høst for min del: Det hele låter rett og slett bedre og særlig bassen sitter bedre. (Nå har jeg også kjøpt dac i sommer, slik at det ikke er 100% sikkert hva som kan tilskrives innspilling, men jeg mener likevel at det er forskjell...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •