Surround receiver til ca 4-5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround receiver til ca 4-5000

Hei! Er ny her på forumet, har søkt litt rundt i gamle tråder og selv om jeg nå har blitt litt klokere på hva jeg bør se etter, så er jeg fortsatt litt "rådvill"...

Tiden er kommet for å handle inn ny receiver i surround-anlegget mitt. I utgangspunktet trenger jeg kun 5.1, men ser at en del av forsterkerne i denne prisklassen kommer i 6.1 og 7.1, så da er det kanskje bare en fordel (spesielt om de kan bi-wires, om jeg har forstått det rett?). Har hatt en Denon AVR-1803 siden ca 2002, den tok kvelden her om dagen, så jeg tenkte det var en god unnskyldning for endelig å bytte den ut...

Hadde tenkt meg en tur til Svinesund/Nordby Digital og muligens handle i dag, så da tenkte jeg i utgangspunktet på å spørre om de produktene som virker interessante for meg derfra. Kan legge til at jeg ikke er av den mest kresne når det gjelder lyd, så lenge ikke det er merkbart dårlig, og de klarer å drive høytallerene nokså bra. Høytalerene består av CV! CLSC-10 i front, Infinity Ref 11i bak, senter handler jeg inn samtidig.

Marantz 4001
    Onkyo SR304
    Pioneer VSX-916

Så da lurte jeg vel egentlig mest på, er det noen fordel i det hele tatt med å handle herfra kontra priser/utvalg i Norge? Vil jeg finne et bedre produkt til lik pris i en norsk butikk, for å si det på den måten... Jeg ønsker helst ikke Denon denne gangen, mest pga har lyst til å prøve noe nytt. Men har også vurdert om denne kan være verdt å gå for, Denon 2307. Yamaha RX-V661 har jeg og vurdert, i tillegg til Sony STR-DA1200ES.

Problemet er vel mest at jeg vil ha forsterker i dag (før helga trår inn), og ønsker helst ikke å bestille via nett da.... Men hvis det gjør at jeg får en bedre forsterker "in the end", så bør jeg vel helst bestille... Denon 2307 har jeg mulighet til å kjøpe på Hifi-Klubben i Fredrikstad om de har den inne, + da disse jeg listet opp øverst...

Tar i mot alle tips/innspill!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av disse ville jeg ha tatt en nærmere titt på Denon 2307, hvis du ikke har noen motforrestillinger i forhold til Denon.

Tror ikke Pioneeren er strømsterk nok til å takle CV høyttalerne dine.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være et poeng å kikke på bruktmarkedet. Er mye snacs der for tiden da mange bytter ut sine receivere mot noe som støtter HDMI 1.3 (forutsatt at du ikke trenger det selv da)

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville definitivt gått for den denon2307. det er en forsterker som akkurat er satt ned fra 7500 til 5000kr. en jeg snakket med som har god greie på lyd og forsterkere sa det at det var bedre lyd i denne en en HK forsterker han hadde som hadde kostet 12k.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    ville definitivt gått for den denon2307. det er en forsterker som akkurat er satt ned fra 7500 til 5000kr. en jeg snakket med som har god greie på lyd og forsterkere sa det at det var bedre lyd i denne en en HK forsterker han hadde som hadde kostet 12k.
    Jeg ville lagt på litt penger og gått for Onkyo 605 så hadde du fått med de fremtidige HD lydsystemene også.Det er ikke lurt å kjøpe nest siste nytt dersom det er store ting på gang. HD lyd er store ting!
    Stølen

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg ville lagt på litt penger og gått for Onkyo 605 så hadde du fått med de fremtidige HD lydsystemene også.Det er ikke lurt å kjøpe nest siste nytt dersom det er store ting på gang. HD lyd er store ting!
    Stølen
    Denne koster kun 5120,- på nordby digital (kjøpte derifra)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips! Har seg "desverre" slik nå at jeg gikk hen å kjøpte meg forsterker på BRL i Sverige, valget falt til slutt på Yamaha RX-V661, Titan finish. Foreløpig må jeg si den leverer en del bedre enn min gamle Denon. , så jeg må si meg veldig fornøyd med valget hittil! Kjøpte også med en Yamaha NS-C444 senter høyttaler, leverer veldig godt den også!

Uansett, takker til de som svarte her, og jeg vil fortsette å henge litt rundt på forumet her, suge til meg mer info :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer da. Yamaha har et godt rykte de, så jeg tror ikke du skal si "dessverre"på noen som helst måte.

tror du kommer til å være fornøyd lenge med denne.

Og velkommen til forumet forresten
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det! Hehe, grunnen til at jeg la til "desverre" var vel mest fordi jeg handla uten at jeg rakk å ta til meg tips herfra først... Etter å ha fått brukt litt tid på å stille inn utstyret nå må jeg igjen bare si meg kjempefornøyd med valget, Yamaha leverer virkelig kvalitetsutstyr...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å nyte det

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0