Forslag til Reciever? Feks Yamaha 1800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til Reciever? Feks Yamaha 1800

Skal ha meg en ny reciever til stuen, bruker p.t. en Denon av simpleste sort som jeg kjøpte til dataspilling, og tenkte å sende den tilbake til det den var kjøp til.

Har fått for meg at den nye Yamahaen er fin, jeg trenger noe med 3 ller 4 HDMI-innganger og helst to utganger, men jeg gidder ikke betale 5000 ekstra for en HDMI ut til. Har kjøpt meg en switch fra elfa til 250 kroner som etter sigende skal gjøre jobben. Det er uansett ikke SÅ ofte jeg bruker projektoren. Jeg trenger heller ikke allverdens dilldall som gjerne er på toppmodellene, kildene mine som skal kobles på er RIAA, DVD, DAC, PS3, XboX, HTPC og kabel-TV fra Get. Jeg vil ha innebygget radio da jeg har mer enn nok bokser stående i stuen allerede.

Primærbruken er musikk, samt at jeg skal ha 5.1 til film og TV-spill. Alle recievere som finnes har evig nok analoge og digitale innganger til mitt bruk, jeg har egen RIAA,så trenger ikke platespillerinngang. Konvertering av analoge kilder til HDMI ut er et must.

Jeg er villig til å bruke et sted rundt 10.000 kroner på en slik dings. Jeg bor i en 100 år gammel bygård, så jeg har ikke behov for å spille avsindig høyt, så har ikke allverdens effektbehov. Høyttalerene mine er uansett temmelig lettdrevne.

Noen gode grunner til å velge noe annet fremfor Yamahaen?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi 2:-D
    gubben

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Da er vi 2:-D
    gubben
    Hvilke alternativer vurderte du og hvorfor valgte du som du gjorde?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Vurderte Pioneer VX 70 og Denon 2808. Kom ut med RXV 1800 pga. Billedbehandlingen og pris ( les siste Hjemmekino) RXV 1800 koster 8995 på Elkjøp. Har hatt Yamaha tidligere (RXV 750) og var veldig fornøyd men den hadde ikke de nye formatene, HDMI osv.
    gubben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •