Brokobling av doxa, mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brokobling av doxa, mulig?

Vet det finns monoblokker(tror ihvertfall) på 70w, men blir for spinkelt til å drive mine patos 402. Ei blokk på 2*70 burde muligens holde til hver, eller? Har hørt doxa og patos skal være match til de grader.. Bare høres spinkelt ut..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the_Marshall
    Vet det finns monoblokker(tror ihvertfall) på 70w, men blir for spinkelt til å drive mine patos 402. Ei blokk på 2*70 burde muligens holde til hver, eller? Har hørt doxa og patos skal være match til de grader.. Bare høres spinkelt ut..
    Føler du blander begrepene litt her,men det er seint på kvelden og jeg er trøtt...Brokoble monoblokk?? Hvordan gjør man det tro....? kan aldri tenke meg at Doxa har lagd stereoforsterker som kan brokobles,men kan hende jeg tar feil.
    Hvordan vet du at det blir for spinkelt? Doxa er kjent for sine enorme strømreserver (var ihvertfall det for noen år siden) så skulle mene det holder med en kanal pr høyttaler. altså en stereoforsterker på 2x70w til og betjene begge 402. Vet ikke om det er biwiringsterminaler på disse,men er det det så kan du jo med letthet bruke 2 forsterkere pr.høytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det der må jeg ha skrevet med muskeksvikt i hypofysen=P

var vel litt seint og korttenkt, ikke minst skrevet feil det jeg mente var om det går an å brokoble en 2*70 doxa? Vel anbefalt styrke er jo rundt 200w, og selv om de 70wattene er strømsterke har jeg mine tvil.. EC AW120 klarte ikke å drive de fullt ut! Driver å lurer på ice-moduler nå, men doxa hadde vært litt mer økonomisk..

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg kan se, er 50-200W anbefalt til Patosene. Uansett, jeg vet ikke om Doxa kan brokobles, men en del har i alle fall brukt de i noe som kalles kvasibalansert drift. Du får ikke flere watt, men mer strøm og bedre evne til å dra tungdrevne høyttalere. Du kan lese mer i denne omtalen: Omtaler - Doxa 70 Signature MkII

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver de med en pioneer fra 70-tallet akkurat nå på cirka 60-70wpc, og jeg får ikke annet enn boomblasterlyd fra 6,5"erne nåe jeg drar på litt (så mye jeg tør hvertfall, for å unngå nyttårsaften). Regner med at disse wattene en god del svakere en doxa sine, i og med at strømforsyningen ser ut som en lego duplo kloss. men uansett folk snakker jo rundt om å drive disse med midgards 6.1 og meridians 557.. har satt et min. på 140wpc (doxa brokpl), evt 500va strømforsyning per ch.

ingen som har PRØVD å brkoble en doxa stereo?:P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •