Tips til innstillinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til innstillinger

Har følgende oppsett:

Receiver: Yamaha RX-V2700
    Front: Qln 604 mkII
    Center: Qln 602 mkII
    Surround: Qln 601 mkII
    Sub: XTZ 99 W12

Prøver meg nå med følgende innstillinger: EQ-Flat, Front og Center - Large, Surround - Small, Bass Out - SWFR, Bass Cross Over - 80 Hz.
    På sub'en har jeg da skrudd av EQ og High Pass, Fasen til 0, og Frequency til maks. Volumet har jeg satt til mellom 1/4 og 1/2.
    Ser dette oppsettet greit ut? Sånn at jeg ikke er helt på jordet. Litt usikker på hva jeg skal sett volumet på sub'en på. (Er kanskje smak og behag som er fasiten der?).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du bør sette center og fronter til small.
    Suben din vil med all sannsynlighet være bedre i stand til å gjengi dypbass enn fronter og center.

Hvis du ikke endrer disse høyttalerne til small, så bør du ihvertfall endre bass out til both eller lfe+main eller hva betegnelsen er for din receiver.
    Med de innstillingene du har i dag spiller suben kun bassen for surround-høytalerne og lfe.

For å stille nivået og fasen på suben er det best å bruke en lydtrykksmåler. Hvis du ikke har lydtrykksmåler, kan du la volumet stå der det står i dag, og la auto-oppsettet i receiveren ta seg av innstillingene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •