Forsterker til Infinity RS III A/B ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer FHR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Infinity RS III A/B ?

Hei !
    Prøver meg igjen etter en elendig formulert forespørsel tidligere. Begynner å bli pasende desperat på å finne en forsterker som passer/driver mine Infinity Reference Standard III A/B. (jeg får dem i morgen)
    De har følgende spec:

Nominal impedans 4-8 ohm
    Dimensions: 122 x 46 x 19 cm
    Bass: 2 x 25 cm
    Mids: 1 x Polydome
    Highs: 1 x EMIT
    Suggested for amplifiers with: 50-200 Watts per channel
    Frequency range: 34 Hz - 32 kHz +/-3 Db
    Crossover frequencies: 600 Hz, 4000 Hz.

Noe strømsterkt må sannsynligvis til. Har hørt at diskanten i Infinityene kan bli skjærende ved høye volumer. Kanskje noen har idè om forsterkere som virker dempende på dette fenomenet ?

Håper at noen kan hjelpe.

Mvh FHR

Newcomer FHR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anyone ?

Anyone ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coda Unison Ultra (High-end int,forsterker)

denne bør da vurderes, skjelden å se på bruktbørsen også ..

Newcomer FHR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Takker og bukker for at du stikker hodet frem, og prøver å hjelpe. Kommer til å følge opp denne. Har du noen erfaringer med akkurat denne komboen ?
    Har også fått råd om Parasound A21 i kombo med Parasound P3. P3 har innebygget RIAA, noe som paser meg godt. Ideen er å sette en amerikaner til å passe en annen amerikaner ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FHR
    Hei !

Takker og bukker for at du stikker hodet frem, og prøver å hjelpe. Kommer til å følge opp denne. Har du noen erfaringer med akkurat denne komboen ?
    Har også fått råd om Parasound A21 i kombo med Parasound P3. P3 har innebygget RIAA, noe som paser meg godt. Ideen er å sette en amerikaner til å passe en annen amerikaner ?
    Ikke sammen med infinity nei, jeg har samme forsterker selv (unison ultra) og er kjempefornlyd med, regner med den blir stående i mange år.
    Hehe ja hvorfor ikke bare gå for amerikanere, codaen er jo også utviklet og produsert i usa.
    Lyd messig liker jeg den kjempe godt, god og fyldig hele veien og full kontroll på høyttalerne. Før jeg kjøpte unison hadde jeg et litt av vert tilgjengelig som jeg fikk prøvd,(preamper: hegel p2, musical innovation mi1 og adyton modus, effekttrinn: moddet cayin 270p, audioanalogue corelli og adyton cordis 1.6signature og noe NAD ræl) prøvde disse forsterkerne i mange forskjellige kombinasjoner, noe funket dårlig og annet fungerte veldig bra med noen svakheter, med codaen falt vel egentlig alt på plass, med comboen mi1 og 270p, spilte det utrolig bra oppover i frekvensene, men ikke full kontroll nedover, med p2 og cordis 1.6s, manglet det noe oppover men en bass som var utrolig stram og presis og full kontroll. I mine ører fikk jeg med codaen det beste fra begge

Newcomer FHR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hmm. Kodaen er absolutt interessant. Fin er den også. Den ligger kanskje litt høyt i pris. WAFen er høyere enn hos Parasounden, så kanskje jeg klarer det alikevel.
    Regner med at jeg må legge i litt penger i RIAAen også, skal den matche denne forsterkeren ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Kodaen er absolutt interessant. Fin er den også. Den ligger kanskje litt høyt i pris. WAFen er høyere enn hos Parasounden, så kanskje jeg klarer det alikevel.
    Regner med at jeg må legge i litt penger i RIAAen også, skal den matche denne forsterkeren ?
    tja brukt koster den jo akkurat det samme som de andre alternativene dine
    RIAA har jeg ingen peiling på.
    WAFen er meget god ja den er faktisk rålekker

Newcomer FHR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei finvåg !
    Takker for svar. Skjønner at jeg like godt kan ta vekk alternativene mine etterhvert som jeg lærer. Har også omformulert innledningen noe. Det kan virke som om svært få kjenner Infinity RS III A. Jeg vet at høyttalerne er svært gode, bare man treffer med forsterkeren, Men sånn er det vel kanskje med alle høyttalere.

Newcomer FHR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utstyr innkjøpt.

Da har jeg endelig fått nyutstyret i hus. En Parasound Halo A21 effektforsterker med masse trøkk, i tillegg til Parasounds Halo P3 forforsterker. Infinityene får all den basstrøkken de kan hanskes med, og mere til. RIAAen i P3 er god nok, men akter også å prøve NAD 3020B som RIAA. Har for øyeblikket en Electrocompaniet EMC 1 UP påkoblet, en CD spiller som kler Parasond godt synes jeg. Lyden er myk og god å høre på. Ingen antydning til å bli lyttetrett. Vet ikke om jeg skal kjøpe EMCen(først og fremst grunnet prisen) eller om jeg skal velge en spiller med rør i utgangen. Har noen et råd å gi, er jeg taknemlig. Jeg ønsker myk, kanskje mørk lyd. Vurderer også en sub grunnet stort rom.

Mvh Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått nyutstyret i hus. En Parasound Halo A21 effektforsterker med masse trøkk, i tillegg til Parasounds Halo P3 forforsterker. Infinityene får all den basstrøkken de kan hanskes med, og mere til. RIAAen i P3 er god nok, men akter også å prøve NAD 3020B som RIAA. Har for øyeblikket en Electrocompaniet EMC 1 UP påkoblet, en CD spiller som kler Parasond godt synes jeg. Lyden er myk og god å høre på. Ingen antydning til å bli lyttetrett. Vet ikke om jeg skal kjøpe EMCen(først og fremst grunnet prisen) eller om jeg skal velge en spiller med rør i utgangen. Har noen et råd å gi, er jeg taknemlig. Jeg ønsker myk, kanskje mørk lyd. Vurderer også en sub grunnet stort rom.

Mvh Frode
    hei og gratulerer med nytt utstyr da har aldri hørt på EC men emc 1up, viker å være et ganske sikkert valg nård et gjelder cd spillerer, skal være knall bra

Newcomer FHR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen !
    Codaen ble vurdert meget sterkt. Hadde en lengre samtale med en svært hyggelig eier. Den hadde ikke RIAA, og platene mine yngler værre en noen gang. Hadde kanskje pga dette ikke penger til innkjøp av RIAA, og valgte derfor Parasoundløsningen som hadde innebygget RIAA. Har ikke erfaring nok til å bedømme om EMCen er god, men i mine ører låter det fantastisk. Platespilleren får kjørt seg, og jeg leter nå etter nye PU-løsninger til denne. Nå skal det sies at nålen jeg har nå er dårlig, og jeg forventer at platespilleren skal tette ihvertfall noe av gapet ila neste uke. Venter 2 nye PU løsninger i posten fra hhv Tyskland og USA. Er fortsatt litt i stuss på om jeg skal godta en lavere samplingsfrekvens (enn EMCens 24 bits upsampling 192 Khz) til fordel for en rørspiller med (kanskje ?)mykere lyd ? Kanskje kablingen kan hjelpe meg her ?
    Mange ting jeg ikke skjønner meg på. Håper inderlig at noen kan hjelpe.

Mvh Frode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •