nad c370 - litt rar

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Jesper90 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nad c370 - litt rar

JEg kunne ikke dy meg med å prøve min ny innkjøpte nad c370 på noen 120w høytalere vi har hatt i garasjen i en god stund. jeg koblet opp og det eneste jeg fant var noen lusene høytalere ledninger som var meget tynne(vet ikke om dette har noe å si) jeg koblet opp altså slik at høytalerne var på
    speakers-A, altså overste tilkoblings muligheten bakpå forstekern, da jeg koblet de til her beveget bassen seg extremt mye men ga meget lite effekt.det kom også litt rare lyder(Kan være noe jeg innbilte meg).
    Etter litt teste jeg å flyttte høytaler ledningene hakket under altså Speakers-B.
    Da jeg fyra opp anlegget nå var den en HELT annen sjanger. viste ikke at så lusene høytalere kunn spille så bra:P
    men selve poenget mitt er hvorfor den er så rar når jeg kobler den opp "vanlig"? forstekren starter automatisk å sende signaler til speakers A, så er kjipt å måtte trykke hele tia å gjøre om til speakers-B.
    legger ved et bilde så kanskje noen forstår noe mere da

mvh jesper.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes snodig ut. Forsterkeren skal jo levere samme effekt til begge terminalsettene...?

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvd å bytte om polaritet? pleier å bli litt stygge lyder når bassen slår innover

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke hva polaritet er jeg menne:P virket som det funket som det skulle nå egentlig,prøvde litt i dag tidlig, noen som vet hva de røde kablene som er koblet til fra en inngang til en annen ingang er? de er koblet til pre-out.

har dette en eller annen vikrning? mvh jesper.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jesper90
    vet ikke hva polaritet er jeg menne:P virket som det funket som det skulle nå egentlig,prøvde litt i dag tidlig, noen som vet hva de røde kablene som er koblet til fra en inngang til en annen ingang er? de er koblet til pre-out.

har dette en eller annen vikrning? mvh jesper.
    Ang. polaritet, se nøye etter at du har koblet riktig, - til - og + til + på hver høyttaler. Hvis en av dem er ute av fase, kan det forklare bassproblemet(lydbølgene utfaser hverandre).

Har ikke vært borti NAD selv, men de røde kablene fra pre-out er så vidt jeg vet koblingen mellom for- og effektforsterkerdelen av receiveren(i tilfelle en vil bruke bare den ene eller andre delen, med en annen for- eller effektforsterker).

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har fått fixet det nå, var for det første dvd spiller'n som lagde lyden helt anderledes :P prøvde å koble den til tv'n og den er helt ødelagt, spilte av med ipod nå altså aux, funket meget bra! var foresten også koblet ledningen feil o forhold til -til- osv.

Men vurderer nå å selge denne pga overgang til sorrund!

mvh jesper

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jesper90
    jeg har fått fixet det nå, var for det første dvd spiller'n som lagde lyden helt anderledes :P prøvde å koble den til tv'n og den er helt ødelagt, spilte av med ipod nå altså aux, funket meget bra! var foresten også koblet ledningen feil o forhold til -til- osv.

Men vurderer nå å selge denne pga overgang til sorrund!

mvh jesper
    Er det du som selger denne på finn.no (og rubrikk.no) ?

Mvh
    MightyTwin.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •