Forsterker til Dynavoice Magic surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Dynavoice Magic surround

Vurderer å kjøpe:
    XTZ 99 W10.16 Pianolakk
    Dynavoice Magic F-6 i sort pianolakk
    Dynavoice Magic S-4 i sort pianolakk
    Dynavoice Magic C-4 i sort pianolakk

I denne anledning lurer jeg på hvilke reciver som ville vært bra for disse høytalerene. Noen som har noen gode forslag?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Dette er lettdrevne greier så du trenger ikke noe monster for å drive dem
    En Yamaha 661 eller den nye 8xx duger i massevis
    Har god erfaring med Yamaha
    gubben

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som han over så anbefaler jeg Yamaha. Eventuelt H/K.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround.no pleier å ha noen pakkepriser på de greiene der:-D
    Gubben

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger ikkje noko stor forsterker på dei, bare pass på at den har pre-out, trenger du hdmi?
    661 er sikkert det beste alternativet, men vist du ikkje treng hdmi trur eg brukt er det beste alternativet.
    hk avr 7000 til 5000kr(13000kr ny) kommer garantert til og sparke liv i høytalerene vist brukt kan være tingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver hvertfall deler av dette settet med en brukt Yamaha RX-V 750. Funker fett det. Deler, fordi at det er ventetid på s4 og c4. Å så har jeg bare en 8tom proson sub. Kan anbefale deg å kjøpe brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for mange flotte svar

til hifi-Sondre:
    Trenger vel strengt tatt ikke hdmi... Men hadde vært greit med en forsterker som støtter LPCM (eller eventuelt selv kan dekode de nye HD formatene) med tanke på fremtiden.

Kan også kanskje nevne at anlegget skal brukes til musikk og film, kilden vil foreløbigt være PC (eventuelt også en billig DVD spiller) til det kommer billigere blueray/HD-dvd spillere.
    Etter den tid vil det bli brukt 2 kilder (data + HD/blueray spiller)

Fra dataen er planen å overføre lyden digetalt (via SPDIF, med et lydkort som da ikke upsampler musikken min til 48kHz). Bilde går til TV via DVI-HDMI kabel.

Senere skal kanskje projektor kjøpes inn. Om det da vil være best med en HDMI switch, eller at reciveren tar seg av dette vet jeg ikke. (ønsker å ha mulighet for å sende signalene til både TV og projektor)

Newcomer Rinders sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-1907 får mye positiv omtale. Dynavoice høyttalerne går for å være forholdsvis lettdrevne så tror du vil få god lyd med denne!

Ellers er det stadig mye bra og finne på bruktmarkedet!

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en liten skriveleif i det forrige innlegget mitt, men du skjønte sikkert hva jeg mente. snakket med de på surround.no i dag og de visste ikke når de kom til å få inn c4 og s4. Fabrikken var også fri og hadde ikke kommet med noen dato. derfor la jeg 1150 kroner i mellom og fikk Proson RR52 og RR51 som senter og satelitter. Blir nok ikke verre av det. Anbefaler deg fortsatt å finne deg en bruktforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FSHelgeland
    Hadde en liten skriveleif i det forrige innlegget mitt, men du skjønte sikkert hva jeg mente. snakket med de på surround.no i dag og de visste ikke når de kom til å få inn c4 og s4. Fabrikken var også fri og hadde ikke kommet med noen dato. derfor la jeg 1150 kroner i mellom og fikk Proson RR52 og RR51 som senter og satelitter. Blir nok ikke verre av det. Anbefaler deg fortsatt å finne deg en bruktforsterker.
    Hva pleier å være gjennomsnits levetid på forsterkere? (så jeg vet når en er for gammel til å være et smart kjøp :P)

En venn av meg har nettopp fått F6, så skal høre hos ham om jeg synes lyden er bra etter han har fått spilt den inn. Hvis ikke kommer jeg nok til å kjøpe litt dyrere høytalere.

Men når man har front fra en serie, og sattelitt/senter fra annen serie/fabrikat; kan man ikke da risikere at feks en bil som kjører forbi vil høre anderledes ut når den paserer center osv. Slik at man da får ett mekelig lydbilde?

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når man har front fra en serie, og sattelitt/senter fra annen serie/fabrikat; kan man ikke da risikere at feks en bil som kjører forbi vil høre anderledes ut når den paserer center osv. Slik at man da får ett mekelig lydbilde?[/QUOTE]

det kan hende, men proson/dynavoice er vel produsert av samme produsent så de er nok ikke så stor forskjell

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer Proson og Dynavoice blir produsert på samme fabrikken... De ble anbefalt av surround også. I følge Proson så er RR-serien også byggd for å være rimelig nøytrale i lyden slik at de skal kunne passe til det meste av høyttalere.
    Når det gjelder forsterkere så ga jeg 2000 for min Yamaha RX-V 750 å såpass ny bør du vel egentlig ha skal du få surroundreceiver med muligheter for digital lyd. Er sikkert noen på forumet som er interessert i å selge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mine Proson høyttalere på plass og det funker fint som bare det, F6ene låter også en del bedre nå som jeg har rullet sammen ullsokker og lagt i bassportene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •