H/K avr-245 og HKTS11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K avr-245 og HKTS11

Heisann!

Skal kjøpe et hjemmekinoanlegg til stuen hjemme, og har fått følgende tilbud fra hifi-centerkjeden;

Harman/Kardon AVR-245 4995,-
    Harman/Kardon HKTS11 6495,-
    stativ til bakøytalere 995,-
    Totalt: 12485,-

Er dette et bra kjøp med tanke på at budsjettet er på maksimalt 13000?
    Anlegget kommer til å bli brukt til film, men også musikk.

Valget falt på nettopp HK grunnet "pent" utseende, min samboer vill ikke ha "store klumper" i stuen som hun selv sier det.

Er den forsterkeren overkill med de høytalerene? Skal jeg velge en billigere modell?

Grunnen til at jeg velger å kjøpe en egen reciver, er at jeg ønsker å ha muligheten til å oppgradere denne etterhvert som teknologien utvikler seg. Jeg trenger heller ikke dvd/cd spiller.

Jeg setter veldig stor pris på alle tilbakemeldinger da jeg er veldig usikker på hva som lønner seg for meg å gjøre.

R

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Heisann!

Skal kjøpe et hjemmekinoanlegg til stuen hjemme, og har fått følgende tilbud fra hifi-centerkjeden;

Harman/Kardon AVR-245 4995,-
    Harman/Kardon HKTS11 6495,-
    stativ til bakøytalere 995,-
    Totalt: 12485,-

Er dette et bra kjøp med tanke på at budsjettet er på maksimalt 13000?
    Anlegget kommer til å bli brukt til film, men også musikk.

Valget falt på nettopp HK grunnet "pent" utseende, min samboer vill ikke ha "store klumper" i stuen som hun selv sier det.

Er den forsterkeren overkill med de høytalerene? Skal jeg velge en billigere modell?

Grunnen til at jeg velger å kjøpe en egen reciver, er at jeg ønsker å ha muligheten til å oppgradere denne etterhvert som teknologien utvikler seg. Jeg trenger heller ikke dvd/cd spiller.

Jeg setter veldig stor pris på alle tilbakemeldinger da jeg er veldig usikker på hva som lønner seg for meg å gjøre.

R
    er det slik at du må ha surround?
    kan stereo+sub være et alternativ?
    ka e max størelse på høytalerene?

har ikkje hørt hk sine høytalere men forsterkeren er veldig bra, spør om du får forsterkeren litt billigere da det er kommet ny model(247).
    Dynavoice Magic F-6-pakke XTZ 10 subwoofer eller Dynavoice M-65 pakke i Dark Cherry farve + XTZ 99 W10.16 i Sort Matt spiller fantastiskt til prisen.
    men så er dette med at det kansje er i største laget for fruen i huset??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Takk for rask tilbakemelding!

De settene er dessverre for store....

Har sett på et Argon 5.1 sett også, men det var vist noen leveringsproblemer med dette. Ser dessuten at det ikke ligger ute på hifiklubben sine sider mer.

Vet du om den HK en stiller inn "lyden" automatisk, eller må jeg gjøre dette manuelt?

T

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Heisann!

Takk for rask tilbakemelding!

De settene er dessverre for store....

Har sett på et Argon 5.1 sett også, men det var vist noen leveringsproblemer med dette. Ser dessuten at det ikke ligger ute på hifiklubben sine sider mer.

Vet du om den HK en stiller inn "lyden" automatisk, eller må jeg gjøre dette manuelt?

T
    utdrag fra hifi-centerkjeden.no: Bass mangament og EzSet+
    Forsterkeren har også et avansert bass management system som heter Quadruple Crossover Bass Management. Det betyr at man kan velge forskjellige delefrekvenser for bassen på både front, senter, bak og surround høyttalerne slik at man kan optimalisere lyden etter hvilke høyttalere man har i systemet.
    Med EzSet+ vil forsterkeren automatisk justere volumet på hver høyttaler slik at det passer inn med plasseringen i rommet.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette hadde sikkert vert det beste valget Welcome to L-Sound! men siden pris er uten mva så blir det en budsjett sprekk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •