Help me! (Lyngdorf TDA2200 eller Thule IA252)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Help me! (Lyngdorf TDA2200 eller Thule IA252)

Noen som har erfaring med LYNGDORF AUDIO TDA2200 eller THULE Spirit IA252B . Ska vekk fra surround og over på stereo. Skal ha noe som tar seg pent ut i stua. Lurer på en av disse i sammen med helicon, mentor eller bw cm7.
    Hva bør jeg gå for....og klarer disse forsterkerene og dra helicom serien med overbevisning?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule og Lyngdorf har to vidt forskjellige lyd signaturer. Der Thule oppleves litt mørk og varm, så er Lyngdorf mere lys, oppløst og haller muligens mer til det analytiske? Med helicon og mentor vil jeg foreslå Thule, da Lyngdorf kan muligens bli vel hard i toppen av frekvens spekteret med disse høytalerne.
    Men du bør absolutt lytte til begge for å gjøre deg selv opp en mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker denne tråden til å stille et spørsmål jeg..

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt anlegg til under 10000kr.. Tenkte på Dali Concept 6 med Denon AVR-2307 som surround forsterker.. Ellers tenkte eg på QLN Artech 8 med H/K AVR 245 eller Denon AVR-2307.. Vet ikke hvem av dem jeg vil velge. Hørte begge to i dag, men QLN Artech 8 var i et MYE større rom en Dali-ene. Likte begge to like godt egentlig, men QLN-ene leverte mer bass syntes jeg.

Jeg liker å ha en del bass på musikken jeg spiller(hip-hop for det meste). Hvis noen har noen andre forslag til under 10000kr så er de velkomne.. (rommet er ca 10-12m2)

Her er noen lenker til de jeg har sett på:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalere

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2307 Hjemmekinoreceiver

QLN Artech 8 - Hi-fi Center Kjeden

Harman/Kardon AVR 245 - Hi-fi Center Kjeden

Takk på forhånd!!

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hip-hop!!
    Bruker denne tråden til å stille et spørsmål jeg..

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt anlegg til under 10000kr.. Tenkte på Dali Concept 6 med Denon AVR-2307 som surround forsterker.. Ellers tenkte eg på QLN Artech 8 med H/K AVR 245 eller Denon AVR-2307.. Vet ikke hvem av dem jeg vil velge. Hørte begge to i dag, men QLN Artech 8 var i et MYE større rom en Dali-ene. Likte begge to like godt egentlig, men QLN-ene leverte mer bass syntes jeg.

Jeg liker å ha en del bass på musikken jeg spiller(hip-hop for det meste). Hvis noen har noen andre forslag til under 10000kr så er de velkomne.. (rommet er ca 10-12m2)

Her er noen lenker til de jeg har sett på:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalere

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2307 Hjemmekinoreceiver

QLN Artech 8 - Hi-fi Center Kjeden

Harman/Kardon AVR 245 - Hi-fi Center Kjeden

Takk på forhånd!!
    vist du ikkje har plana om surround ved senere anledning ville ein stereo/itegrert forsterker være tingen.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Thule og Lyngdorf har to vidt forskjellige lyd signaturer. Der Thule oppleves litt mørk og varm, så er Lyngdorf mere lys, oppløst og haller muligens mer til det analytiske? Med helicon og mentor vil jeg foreslå Thule, da Lyngdorf kan muligens bli vel hard i toppen av frekvens spekteret med disse høytalerne.
    Men du bør absolutt lytte til begge for å gjøre deg selv opp en mening.
    Enig med Rotja her. Thule er mørk i klangen kontra Lyngdorf som kan oppfattes som lys. Beste kombinasjon er Lyngdorf på B&W og Thule på Dali. Men at Lyngdorfen er lys er jeg ikke enig i selv om det kan oppfattes slik. Har mye innvirking på lydkilde. Kanskje ulempen er at Lyngdorfen er veldig nøytral. Det som går ut fra lydkilden kommer ut på HT. Lydkilde vil eventuelt farge lydbilde her. Har Lyngdorf selv, og med riktig match så låter det bra. Har selv hørt Mentor på Thule, og det spiller meget godt det også. Det beste er jo å trådstarter bør høre kombinasjonene selv. Lyde er som baken, delt i to.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asmone
    Noen som har erfaring med LYNGDORF AUDIO TDA2200 eller THULE Spirit IA252B . Ska vekk fra surround og over på stereo. Skal ha noe som tar seg pent ut i stua. Lurer på en av disse i sammen med helicon, mentor eller bw cm7.
    Hva bør jeg gå for....og klarer disse forsterkerene og dra helicom serien med overbevisning?
    Til Mentor og Helicon bør du også sjekke ut NAD M3. I mine ører en suveren parring med Dali.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Til Mentor og Helicon bør du også sjekke ut NAD M3. I mine ører en suveren parring med Dali.
    Sant nok, men da er vi oppe i en helt annen prisklasse.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Sant nok, men da er vi oppe i en helt annen prisklasse.
    M3 er vel i samme prisklasse som TDA2200

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    M3 er vel i samme prisklasse som TDA2200
    Jupp. Det har du rett i. Så feil, beklager. Trodde det var SDAI 2175.
    Så feil kan man ta. M3 er et meget godt alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    vist du ikkje har plana om surround ved senere anledning ville ein stereo/itegrert forsterker være tingen.
    Har tenkt å ha hjemmekino om en stund, men skal først kjøpe meg to fronthøytalere..

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til Thule, men har Lyngdorf selv som kjører på et par B&W 803D og det funker meget bra. Lyngdorfen har ingen problemer med å dra disse høyttalerne. Har til nå brukt dette oppsettet til både film og musikk.

Det geniale med Lyngdorfen er den innebyggede DAC'en som gjør at du kan sende musikken digitalt fra f.eks pc eller Sonos/Squeezebox og oppnå like god lyd som om man spiller av fra cd-spiller (forutsatt at musikken er lagret i et tapsfritt format da..) Jeg klarer ihvertfall ikke å høre forskjell når musikken ligger lagret på pc eller ekstern disk via Sonos og lyden sendes digitalt, kontra når jeg spiller av en cd-plate via dvd/cd-spiller og lyden sendes digitalt til Lyngdorfen. Har testet dette både med Denon 3930 og Lyngdorf CD-1.

I tillegg har du mange muligheter til å "tune" lyden slik du ønsker dersom du kobler den på en pc, og benytter deg av målemikrofonen og programvaren som kan kjøpes utenom. Videre blir programvaren til Lyngdorf regelmessig oppdatert slik at nye funksjoner og muligheter blir lagt til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad m3...

Har vurdert m3, men vil ha en digital forsterker med en flott desigs...nad sine blåe lys, og store fremtreden faller ikke i smak. Vurderte tidligere nad master prossessor og surround effektrinn men har gått bort fra alt som heter surround. Hvis Thule gir en mørk og varm klang, er dette kansje det rette for meg...spiller mye blues med trøkk. Noen som har hørt cm7?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Asmone
    Har vurdert m3, men vil ha en digital forsterker med en flott desigs...nad sine blåe lys, og store fremtreden faller ikke i smak. Vurderte tidligere nad master prossessor og surround effektrinn men har gått bort fra alt som heter surround. Hvis Thule gir en mørk og varm klang, er dette kansje det rette for meg...spiller mye blues med trøkk. Noen som har hørt cm7?
    Send en PM til Knoll her på AVF, han har slike HT.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •