Har noen problemer med min nye Onkyo 705.

For det første: Når jeg oppskalerer/konverterer ett signal fra kompositt PAL 576i til 720p(HDMI) blir bildet utrolig uskarpt og "grøtete". Rett og slett uakseptabelt. Får en voldsom forbedring dersom jeg kjører komposittkabelen rett i TV'n.

Videre takler den ikke 4:3 til 16:9 skikkelig. Jeg prøver å spille noen PS2-spill som er 4:3 format (Metal Gear Solid 3). Når jeg kjører signalet rett i TV'en er det ingen problem å strekke bildet i bredden slik at det fyller skjermen. Kjører jeg gjennom Onkyo'en og strekker maks i bredden får jeg store svarte striper på hver side av bildet. Det virker som om oppskaleringen i Onkyo'en strekker bildet i høyden!! :evil: Dersom jeg prøver "fill aspect" i TV'en får jeg et veldig smalt og høyt bilde, mye smalere enn 4:3.

Noen som har noen idéer? Mulig denne receiveren bare er noe dritt :|

Ellers skal det legges til at når jeg kjører DVD på min min Oppo 980 inn i Onkyo'en via HDMI og fra onkyoen ut til TV (med HDMI) og høyttalere får jeg helt _fantastisk_ bra lyd og bilde. Regner med at videosignalet ikke blir tuklet med når man bruker HDMI-inngangene? Bildet er faktisk imponerende bra. Hadde noen sagt dette var HD ville jeg trodd det glatt. Problemene jeg hadde med grønnskjær i mørke scener (macroblokking?) er totalt fraværende nå.