Receiver til KEF 2005.2 Harman/Kardon bra valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til KEF 2005.2 Harman/Kardon bra valg?

Noen som har forslag til gode forsterkere til KEF 2005.2?

Har forstått det slik at dette surroundsettet krever en god og kraftig forsterker.

Var innom både Hi-Fi klubben som anbefalte Denon AVR-2307 og HiFi-center som anbefalte Harman/Kardon AVR 245.

Selv har jeg mest tro på Harman/Kardon + KEF.

Noen som har en formening?

Håper på svar, da jeg ikke er særlig dreven i dette faget!

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg var veldig happy i flere år med 2005.2+H/K AVR505 (5x50W oppgitt effekt). Tror med hånda på hjertet jeg kan si at samtlige som hørte det oppsettet var imponerte og likte lyden veldig godt! Det samme kan ikke sies om det adskillig mer hifi-politisk-korrekte anlegg som står i hjemmekinoen nå :-?

Jeg er ikke uten videre enig i at du trenger en veldig kraftig forsterker, siden eggene/satelittene er lettdrevne og kun tar seg av alt over 100Hz. Subben er en kraftplugg, med egen 300W forsterker - det er der kreftene trengs!

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier om att KHT 2005 settet krever kraftig forsterker er +/- i fasiten...

Her skal du ikke la deg lure på de forskjellige fabrikanters målinger, Harman/Kardon watt er omentrent det dobbelte av "Pioneerwatt" i realiteten, fabrikantene måler effekten i utgangene på forskjellige frekvenser med forskjellige belastning på x antall utganger. H/K er DØNN seriøs på dette området, noe Pioneer har ett dårlig rykte på.

H/K Fungerer kanon på Kef, vet ikke med HK AVR 245, men jeg har hørt 645 og 745 på mine høyttalere som er mye større og tungdrevne en det settet du oppgir her, og kan bekrefte at H/K definitivt spruter liv i høyttalerene i forhold til det Pioneer gjør.

Jeg har erfart at Denon er litt strømfattig, men har en veldig god PRE del, noe Pioneer også har.

Hvis du skal ha forsterker i 5000,- klassen, er vell H/K 245 noe av det bedre du finner. Hvis du skal vurdere noe sterkere i en høyere prisklasse ville jeg definitivt vurdert AVR 645/745 og Primare sine forsterkere. Men da er du også i skyhøy prisklassen i forhold til høyttalrene, men også KLAR for oppgraderinger på høyttaler fronten om du er så heldig å blir Kef IQ forelsket eventuelt Reference

Lykke til med valget!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Masse velkommen til AVforum Okidoki!!

Til Kef vet jeg at Rotel er et meget godt valg.. har hørt den kombo'n mange ganger, overbevist meg hver gang.. Hvis du har noen som selger Rotel rundt der du bor så sjekk den ut.

Denon tror jeg ikke vil gi det maksimale lydbilde for Kef 2005.2.
    H\K er heller ikke noe dumt valg.. Jeg ville valgt slik..

1. Rotel
    2. H\K
    3. Atoll
    4. Marantz
    5. Denon

Eller sjekk andre merker på brukt'n..

Lykke til..

Husk! Lytting og høring er halve morro'a..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Til Kef vet jeg at Rotel er et meget godt valg.. har hørt den kombo'n mange ganger, overbevist meg hver gang.. Hvis du har noen som selger Rotel rundt der du bor så sjekk den ut.
    Jeg har aldri hørt noen anbefale Rotel til Kef, så stiller meg skeptisk til det utsagnet!

MEN; Jeg vet ikke! Jeg har ALDRI hørt Rotel i kombo med Kef så kan egentlig ikke uttale meg om det, men det at jeg aldri har hørt anbefalningen før noensinne gjør meg veldig skeptisk da Rotel normalt kun høres bra ut på høyttalere som er veldig strømglade.

Når dette er sagt skal jeg låne meg en Rotel blokk snarest for å høre om dette stemmer, hva slags kombo anbefaler du da HoJ?

Når så høye prisklasser allerede er nevnt vil jeg anbefale denne rekken:

1. Primare
    2. Arcam
    3. H/K

UTEN TVIL

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Jeg har aldri hørt noen anbefale Rotel til Kef, så stiller meg skeptisk til det utsagnet!

MEN; Jeg vet ikke! Jeg har ALDRI hørt Rotel i kombo med Kef så kan egentlig ikke uttale meg om det, men det at jeg aldri har hørt anbefalningen før noensinne gjør meg veldig skeptisk da Rotel normalt kun høres bra ut på høyttalere som er veldig strømglade.

Når dette er sagt skal jeg låne meg en Rotel blokk snarest for å høre om dette stemmer, hva slags kombo anbefaler du da HoJ?

Når så høye prisklasser allerede er nevnt vil jeg anbefale denne rekken:

1. Primare
    2. Arcam
    3. H/K

UTEN TVIL

Primare på Kef, ja da tror jeg ikke du bør låne Rotel, da vi sikkert har helt forskjellige lydpreferangser.. Synes Primare og Kef, er meget lyst.. har hørt det en gang (Q9).. det holder..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Primare på Kef, ja da tror jeg ikke du bør låne Rotel, da vi sikkert har helt forskjellige lydpreferangser.. Synes Primare og Kef, er meget lyst.. har hørt det en gang (Q9).. det holder..

Arcam og Primare har veldig lik lydsignatur, og Arcam er noe av det mest attraktive valget som forsterker til Kef.

Q9 og IQ9 er en helt annen høyttaler en F.eks IQ5 og og disse mindre satelitthøyttalerene, IQ5 har en mye mer varm og deilig bass, mens IQ9 virker litt mer som en høyttaler der bass er hovedattraksjonen i lydbildet. Dette er en smakssak selvfølgelig, men står på mitt og sier at Primare og Arcam er vakkert på Kef

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en Denon 2805 sammen med 2005.2
    Det fungerte meget bra og det fikk bra tilbakemeldinger på både lyd og design.

Det er riktig at sub`n er kraftig. Den har en forsterker på 250 watt RMS og slår godt ifra seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje greit å supplere litt her. 2805 er på 7x100 watt RMS. Har altså brukt 2005.2 som et 5.1 oppsett.
    Etter hvert kom oppgraderings behovet og frontene ble erstattet med Q55.2 samt centern med en reference model 90.

Har planer om bruke det som ble til overs til et 7.1 oppsett.
    Er meget fornøyd med KEF lyden. Kan absolutt anbefales...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audioman
    Jeg har hatt en Denon 2805 sammen med 2005.2
    Det fungerte meget bra og det fikk bra tilbakemeldinger på både lyd og design.

Det er riktig at sub`n er kraftig. Den har en forsterker på 250 watt RMS og slår godt ifra seg.
    Ja, men har du sammenlignet den Denon recieveren med ett effektledd i stereo?

Siden det er satelitthøyttalere kan en tro det ikke utgjør noe forskjell, men faktumet er det at en oppnår mye bedre kontroll over lydbildet, og lyden kan virke mykere SAMT strammere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Ja, men har du sammenlignet den Denon recieveren med ett effektledd i stereo?

Nei det har jeg ikke. Har en eldre NAD effektforsterker liggende, 2150 tror jeg det er. Kunne vært interresant å koble den på pre out til frontene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audioman
    Nei det har jeg ikke. Har en eldre NAD effektforsterker liggende, 2150 tror jeg det er. Kunne vært interresant å koble den på pre out til frontene.
    Nå har jeg ingen erfaring med forsterkeren du nevner, men det er jo verdt ett forsøk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar!

Går nok for Harman/Kardon AVR 245! Kunne selvsagt ha kjøpt dyrere og mer oppgraderingsvennlig forsterker, men det får bli når studiene er over.. :razz:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okidoki
    Takker for alle svar!

Går nok for Harman/Kardon AVR 245! Kunne selvsagt ha kjøpt dyrere og mer oppgraderingsvennlig forsterker, men det får bli når studiene er over.. :razz:
    Det var min tankegang også... Helt til nå :-| :shock: :arrow: :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne tråden da jeg er i ferd med å handle inn KHT 2005.2. Reciever skal handles inn først (lommeboka har bestemt det.. :P ) så da lurer jeg på hva som låter bra med dette settet?

Har en Pioneer VSX-1015 på hånda, og en Yamaha RX-V661. Begge får jeg for 3k inkl, frakt. Hva tror dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av de to nevnte tror dere passer best til KEF settet? Skal etter all sannsynlighet handle i morgen, så hadde vært kjekt med litt synspunkter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •