Effektforsterker: Lyngdorf Audio SDA2175 vs Arcam FMJ P35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker: Lyngdorf Audio SDA2175 vs Arcam FMJ P35

Har lyst på mere flyldig lyd i anlegget mitt under musikklytting Har fått låne denne Lyngdorf 2x200w fra HIFIklubben ( Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: LYNGDORF AUDIO SDA2175 Effektforsterker ) og ble rimelig frelst på lyden. Dette var virkelig noe annet enn lyden fra Denon 3806 surroundreciveren!

Men jeg har jo tross allt bare hørt forskjell med en effektforsterker. Kanskje andre kan være like bra? Har mulighet til å få en brukt Arcam FMJ P35 2x100w ( Arcam P35 - Hi-fi Center Kjeden )til 7000,- Kan dette være et like stort løft i lyden? Det er jo bare halvparten av kraften på papiret, men jeg har lært meg at man ikke skal stole på slikt....

Er det eventuelt andre gode kjøp der ute som kan måle seg med Lyngdorf? Jeg syntes egentllig 10.000,- var litt mye penger.... Vel.... Madammen syntes det

Edit: resten av utstyret mitt kan sees i linken under...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller brukt MA oberon 6.1. Da får du godlyden i fra lyngdorfen + VELDIG mye mere krefter.

Det vare det jeg gjorde. Jeg hadde først SDA2175, men angrer ikke et sekund på byttet!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et brukt par på Finn.no ( Finn Torget - Midgard Oberon 6,1 (2x600w) og Mcintosh C220 forforsterker selges ) , men de skulle han ha 13000,- for. Madammen ble jo smågal når hun hørte 10000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Kjøp heller brukt MA oberon 6.1. Da får du godlyden i fra lyngdorfen + VELDIG mye mere krefter.

Det vare det jeg gjorde. Jeg hadde først SDA2175, men angrer ikke et sekund på byttet!
    Nå ligger Midgaard og Lyngdorf et stykke unna hverandre.

Regner med å få veldig mye pepper for denne uttalelsen på AVforum men i mine ører låter SDA2175 bedre enn Oberon. Mellomtonen høres mye mer naturlig ut og oppover i frekvens virker den mer luftig og bedre oppløst for å bruke hifi begreper. Oberon har derimot noe bedre definisjon i bassen enn SDA2175 og iallfall 6.1 har mye mer krefter enn 2175.
    Min konklusjon blir iallfall at Lyngdorf koster halvparten og låter bedre enn MA.

Forøvrig lager Arcam gode forsterkere og jeg tror du klarer deg lenge med 100W uten å vite hva slags høyttalere du har.
    Er en stor forskjell på surroundreciver watt og arcam's watt

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytalerne det er snakk om er B&W 603 S3. Jeg likte veldig godt hvordan de låt sammen med Lyngdorfen.

Spørsmålet er jo da om de kommer til å late like bra med f.eks Arcam og 100w mindre? Arcam koster jo faktisk mere ny.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg klarte ikke å gå tilbake til ren Denon 3806 oppsett etter dette... Måtte ha en effektforsterker.

Siden jeg syntes lyden var helt utrolig fra Lyngdorfen så var det jo egentlig ikke så mye å tenke på. Heldigvis var jeg så heldig at jeg fikk tak i en brukt til 6000,-. Er utrolig fornøyd nå!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Fant et brukt par på Finn.no ( Finn Torget - Midgard Oberon 6,1 (2x600w) og Mcintosh C220 forforsterker selges ) , men de skulle han ha 13000,- for. Madammen ble jo smågal når hun hørte 10000,-

Send en mail til Skrotnisse da vel, er han som selger disse

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Endte opp med en Lyngdoft gitt. (Vel det står Tact på den men det er akkurat samme. De bare skiftet navn) Ble rimelig frelst av lyden på den forsterkeren, så det var jo egentlig ikke så mye å tenke på når jeg kom over en til 6000,-. Sitter og hører på Røyksopp nå. Helt utrolig forskjell fra tidligere. Sikkerlig klar og stram bass og diskanten er ikke slitsom i det hele tatt slik jeg noen ganger syntes tidligere!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •