forsterkervalg til B&W 685

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterkervalg til B&W 685

Hei! Har spart studielånet litt, så nå skal jeg kjøpe anlegg!! (endelig :-)

Har tenkt meg en stativhøytaler, siden disse er lette å plassere, jeg føler jeg får mye for pengene, og jeg vet ikke helt hvor god plass jeg har i fremtidige stuer...
    Høres det fornuftig ut?

Har sett meg ut B&W 685, men er svært usikker på valg av forsterker.

Noen eksempler på hva jeg har sett på er NAD C352 og Thule IA60.
    Liker lyden fra Thule, men liker også kraften til NADen. Er det andre forsterkere jeg burde se på? Hva synes dere om Thule sin forsterker. Mitt budsjett er ca 5000 på forsterker og 5000 på høyttaler (er åpen for andre forslag der også...)

Har ingenting fra før av akkurat nå. Skal altså ha høyttaler og forsterker, cd spiller må jeg ønske meg til jul eller no... :-) Trenger litt prat om dette her folkens ;-) Vil ha anlegg fort!! hehe

(musikksmak: egentlig altetende, men hører særlig rock, pop, pluss pluss)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av orsa
    Hei! Har spart studielånet litt, så nå skal jeg kjøpe anlegg!! (endelig :-)

Har tenkt meg en stativhøytaler, siden disse er lette å plassere, jeg føler jeg får mye for pengene, og jeg vet ikke helt hvor god plass jeg har i fremtidige stuer...
    Høres det fornuftig ut?

Liker lyden fra Thule, men liker også kraften til NADen. Er det andre forsterkere jeg burde se på? Hva synes dere om Thule sin forsterker. Mitt budsjett er ca 5000 på forsterker og 5000 på høyttaler (er åpen for andre forslag der også...)

Har ingenting fra før av akkurat nå. Skal altså ha høyttaler og forsterker, cd spiller må jeg ønske meg til jul eller no... :-) Trenger litt prat om dette her folkens ;-) Vil ha anlegg fort!! hehe

(musikksmak: egentlig altetende, men hører særlig rock, pop, pluss pluss)
    Hadde jeg måtte velge mellom disse to, hadde valget falt på Thule. Synes ikke særlig om Nad lyden (min smak da) Hva med å kjøpe brukt? Får mer for pengene. Disse HT krever jo ikke all verden av krefter. Har hørt de selv på en Denon forserker. Låt meget godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke velge mellom noen, men disse jeg har tittet litt på. Kun pengene som rår her... (dvs ca. 5000...). Denon? hvilken tenkte du på? (kom gjerne med synsvinkler, hvorfor er thule bra/dårlig/valuta for pengene osv... åpen på forslag fra andre ting enn hifiklubben også... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Må ikke velge mellom noen, men disse jeg har tittet litt på. Kun pengene som rår her... (dvs ca. 5000...). Denon? hvilken tenkte du på? (kom gjerne med synsvinkler, hvorfor er thule bra/dårlig/valuta for pengene osv... åpen på forslag fra andre ting enn hifiklubben også... :-)
    Synes Thule spiller mer åpent. Mer fokus i mellomtonen og diskanten. Bedre lydbilde. Synes Nad låter litt kjedelig. For å ikke snakke om utseende da.
    Tror det var denne jeg hørte de på Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: DENON PMA-700AE Integrert forsterker

Rotel er vel også en god match kan jeg tenke meg.

Newcomer xpon8 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....

Liker lyden fra Thule, men liker også kraften til NADen. .....
    ..
    Jeg har nettopp kjøpt anlegg, brukte god tid (pappaperm) til å velge hva jeg syntes var best for meg, og havnet på Thule IA100 og B&W 685. Spør du meg er Thule (IA60 og IA100 låter likt, men 100'en har selvfølgelig litt mer krutt) og disse B&W-høyttalerene er en utrolig god kombinasjon. Go for it, sier jeg :razz:

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt C352 - likte den godt.

Bestilte nylig Xindak A06 (80 watt/kanal) og den imponerte veldig til prisen 2500,- fra Audiofoni.no. Godt trøkk nederst uten å ha samme signatur som NAD - mer nøytral virker det på meg - og samtidig mer detaljer i toppen. Helhetsinntrykket er oppløst og luftig, nøytralt og med seriøst godt driv nederst - morsomt rett og slett - spesielt prisen tatt i betraktning.

Jfr også testen i Hjemmekino http://www.audiofoni.no/firma/filer/...hjemmekino.pdf

Finish meget pen med tykk børstet aluminiums frontplate og volumknapp i metall. (Pass bare på å ikke ha den stående midt ute på stuegulvet når den testes - da er den plutselig et "monster" som man snubler i... iflg kona )

Tror neppe det finnes bedre pris/ytelse akkurat nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle gjerne funnet en thule IA100 brukt... men har ikke lykkes hehe.
    Tror dere jeg vil føle det er for lite krutt i en IA60 etter en tid? Hvor mye er det IA 100 koster ny, egentlig. Har også tittet litt på H/K 970. Hvordan matcher denne 685en?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

skulle gjerne funnet en thule IA100 brukt... men har ikke lykkes hehe.
    Tror dere jeg vil føle det er for lite krutt i en IA60 etter en tid? Hvor mye er det IA 100 koster ny, egentlig. Har også tittet litt på H/K 970. Hvordan matcher denne 685en?
    Tror IA60 holder. DM685 er nok ikke så krav stor på effekt. Men jo mer effekt jo bedre. Men jeg hadde holdt meg unna H/K på B&W. Synes det blir masete og anstrengt lyd. Har en tendens til å bli litt skarpt i toppen. Er ikke ofte Thule forsterkerne dukker opp på bruktmarkedet.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det finnes andre sjapper enn Hifi Klubben!

Om du kun er ute etter effekt, kjøp et PA trinn med gain justering. Forsterkere med litt kvalitet er gjerne å foretrekke.

Det ligger en Primare I20 på hifisentralen til 4500,-
    Primare I20

Demomodel av Rega Mira for 6000,-
    Rega Mira

.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Men jeg hadde holdt meg unna H/K på B&W. Synes det blir masete og anstrengt lyd. Har en tendens til å bli litt skarpt i toppen. Er ikke ofte disse dukker opp på bruktmarkedet.
    Kanskje fordi at de som kjøper HK er fornøyd og ikke gidder å selge?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Kanskje fordi at de som kjøper HK er fornøyd og ikke gidder å selge?
    Har redigert innlegget mitt. Kom litt feil ut. Mulig folk er fornøyde med sine H/K forsterkere, men det var ikke jeg. Virklig missmatch med B&W. Mange bedre forsterkere her ute som passer til DM685. B.l.a Primare forsterkeren som blir nevnt et par inlegg over.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Om du kun er ute etter effekt, kjøp et PA trinn med gain justering. Forsterkere med litt kvalitet er gjerne å foretrekke"

Dette skjønte jeg ikke helt... :-)
    Likte lyden på thule, derfor jeg tenkte på den. Primare altså?
    Når dere sier primare er god match til B&W, på hvilken måte tenker dere da?
    Vil jeg få en bedre forsterker i primare 120 (brukte du nevnte) enn i IA60?

Har vært på andre butikker enn HF-klubben. Blant annet hificenterkjeden. FIkk et oppsett der med dynaudio og HK, men det sprekker budsjettet litt... tenker litt sånn at alle disse hifibutikkene har okei ting, så kan ikke være så bommert å ikke titte hos alle, hehe :-)

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tilhører også dem som har prøvd HK til B&W uten å sitte igjen med det helt store smilet, men kan vel kanskje likevel ikke dømme enhver kombinasjon av disse merkene...

Hadde jeg vært deg, ville jeg sett meg om på bruktmarkedet etter en forsterker litt over budsjettklassen, f.eks Primare (som nevt tidligere her), Arcam, Densen, Electrocompaniet osv... Det er utrolig hva små og rimelige høyttalere kan prestere noen ganger når de kobles til skikkelige forsterkere. Det er ikke så dumt å satse på en kvalitetsforsterker i utgangspunktet som grunnsten i annlegget ditt. (Nad/HK/Denon er også bra, men det fins enda bedre!) Høyttalere kan det jo være aktuelt å bytte med tiden hvis en f.eks flytter anlegget til et annet rom, mens en god forsterker vil stå seg uansett!

Thule gir jo mye valuta for pengene, men jeg hadde likevel heller valgt en brukt Primare.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virket bare som om du trodde IA60 ikke var kraftig nok.

(Og det er en gjenganger på forumet her, alle prater om estreme mengder kraft).

Et annet alternativ kan jo være noen aktive høyttalere.

For eks Adam A7 til 8-9000,- Disse er aktive og har gainjustering, men det anbefales å komplettere med en volumkontroll eller forforsterker om du har flere kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det virket bare som om du trodde IA60 ikke var kraftig nok"

Var det jeg lurte litt på,ja ... :-) Er jo litt nybegynner: Da tror jeg watten og strømstyrken er de letteste spesifikasjonene å skjønne noe av hehe:razz:
    Høres ut som du synes de er kraftige nok,da, siden du skriver det sånn.
    Ligger an til IA60 (liker lyden) med 685en nå. Skal handle i neste uke. Leter i mellomtiden etter brukt forsterker... (nesten det kuleste å lete litt rundt hehe, selv om jeg fort blir misunnelig på alt det fine (les: dyre)utstyret...)
    skal en tur på HIFI huset ved Jar nå, så legger jeg inn en liten rapport etter besøket...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lese en omtale/test av IA60 her: Thule IA 60 amplifier

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dynaudio og roksan

Har nå vært innom HiFI huset Bærum. Fikk der tilbud om et par Dynaudio contour 1.1 og en Roksan Kandy integrert forsterker.

Har ikke hørt noe særlig på dette før. Det var brukt, og jeg skulle få de til 10000 (halv pris sa han store mannen jeg pratet med). Han mente at dette var heelt knall. Skal innom på lyttetest på fredag. Hva synes dere om dette? Ble litt gira selv hvertfall:razz:

Burde jeg glemme 685 og IA60 og kline til?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for testlink, alshus...

Er forresten litt skeptisk til at dynadioene har bassport bak. Har nå en klønete stue med mye vinkler og kanskje høyttalerne havner 30 cm delvis foran et dypt vindushjørne. Er denne plasserings- skepsisen berettiget?!? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe B&W 685 (skal ikke ha flere høyttalere), så lurer jeg jo på om forsterkeren min klarer å få disse høyttalerene til å yte maks da. Jeg har en Kenwood KAF-3030R (se under for bilde av spesifikasjonene til denne forsterkeren!) Dette er jo en budskjett forsterker. Hva sier dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en over som skriver at B&W 685 ikke krever all verden av krefter, så det skulle være tilstrekkelig med min forsterker?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •