forsterkervalg til B&W 685 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjører et par B&W 685 sammen med en NAD C720BEE og det fungerer så langt utmerket. Bassen oppleves stram og presis og diskanten er ikke lengre (etter en ukes tid) like frampå som i begynnelsen. Mellomtona derimot opplevde jeg mer åpen og tiltalende i begynnelsen, og kanskje noe tilbakelendt nå.. -Jeg er ingen "audiofil" så kanskje jeg ikke skal prøve å mene for mye om dette..

NADen er forøvrig oppgitt til ("IHF dynamic power") 100W ved 8ohm og 150W ved 4ohm.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 685 bør ha minst 60watt :-) (har jeg lest)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til 685

2die4:
    Jeg skal kjøpe B&W 685 (skal ikke ha flere høyttalere), så lurer jeg jo på om forsterkeren min klarer å få disse høyttalerene til å yte maks da. Jeg har en Kenwood KAF-3030R (se under for bilde av spesifikasjonene til denne forsterkeren!) Dette er jo en budskjett forsterker. Hva sier dere?
    En budsjett-spiller vil vel nærmest aldri få en høyttaler til å yte maks...
    Selv har jeg god erfaring med mine B&W cdm 9nt og rør (Copland). Har også prøvd forsterkern min på 685, og dette låt helt topp! Synes spesielt stemmene blir utrolig bra med rør.
    Spiller med 35 watt (triodedrift) i hver kanal. Riktignok oppleves rør-watt noen ganger "sterkere" enn transistor-watt, i alle fall hos meg...
    Om du ikke spiller musikk øredøvende høyt, vil min anbefaling være en god, brukt rør-forsterker.
    Sjekk bruktbørsen på hifisentralen.no!

(Ja, jeg er rørfrelst...)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •