Koble sammen Cayin 251b med Nad C370!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Mr.Melby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble sammen Cayin 251b med Nad C370!

Jepp!
    Har som sagt en cayin 251b og en Nad C370. Har lyst til å koble disse sammen, for å få mer trøkk.

Hvordan går jeg frem for å få optimal lyd? Hvilken skal brukes som effektdel? Kjøres på Patos basic 500.

Takker for alle innspill.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mr.Melby
    Jepp!
    Har som sagt en cayin 251b og en Nad C370. Har lyst til å koble disse sammen, for å få mer trøkk.

Hvordan går jeg frem for å få optimal lyd? Hvilken skal brukes som effektdel? Kjøres på Patos basic 500.

Takker for alle innspill.
    Denne Cayin forsterkeren er vel integrert om jeg ikke tar feil. Kan den brokobles? Tror ikke Nad hjelper særlig med å dra opp lydbilde heller. Ville kun brukt Cayin forsterkeren. Å ha to ulike forsterkere er vel ikke helt ideelt det heller.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo bruke Nad'en som effekt til bass elementene? Regner da med at patos'ene kan bi wires...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Kan jo bruke Nad'en som effekt til bass elementene? Regner da med at patos'ene kan bi wires...
    Nope.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Denne Cayin forsterkeren er vel integrert om jeg ikke tar feil. Kan den brokobles? Tror ikke Nad hjelper særlig med å dra opp lydbilde heller. Ville kun brukt Cayin forsterkeren. Å ha to ulike forsterkere er vel ikke helt ideelt det heller.
    Den er integrert ja. Jeg liker dog bedre lyden på Nad'en enn Cayin sin forsterker, så hvis ikke det går å kjøre de 2 forsterkerne sammen, blir det å selge Cayin faktisk. Den blir for skarp for meg. Og i tillegg har den brumming (Strømstøy) i høyttalerne. Synd, da den skal være bedre enn c370, og den ser lekker ut. Har forøvrig en Cambridge azur 640 v2 cd-spiller.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Den er integrert ja. Jeg liker dog bedre lyden på Nad'en enn Cayin sin forsterker, så hvis ikke det går å kjøre de 2 forsterkerne sammen, blir det å selge Cayin faktisk. Den blir for skarp for meg. Og i tillegg har den brumming (Strømstøy) i høyttalerne. Synd, da den skal være bedre enn c370, og den ser lekker ut. Har forøvrig en Cambridge azur 640 v2 cd-spiller.
    Ja vi har alle forskjellig smak. Slik er det med denne lyden. Hvis du synes Nad`n er bedre så behold den. Kan jo kjøpe et Nad sluttrinn om du for solgt Cayin forsterkeren (C272) Blir bra med kraft da. Lykke til.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du forresten om det er vanlig med brumming (strømstøy) fra Cayin's forsterkere? Tror du dette kan redusere lydbildet? Lurer på om jeg skal ta den til et verksted for å sjekke om den yter 100 %.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vet du forresten om det er vanlig med brumming (strømstøy) fra Cayin's forsterkere? Tror du dette kan redusere lydbildet? Lurer på om jeg skal ta den til et verksted for å sjekke om den yter 100 %.
    Vet ikke om det er spes vanlig på Cayin sine forsterkere. Men noen forsterkere produserer mer støy en andre. Lag en tråd om problemet, garantert at noen kan svare på saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vet ikke om det er spes vanlig på Cayin sine forsterkere. Men noen forsterkere produserer mer støy en andre. Lag en tråd om problemet, garantert at noen kan svare på saken.

Er eier av Cayin 252b, denne produserer ikke støy av noe slag, dog er dette en nyere utgave en 251.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •