Hva skal jeg velge til mine Infinity RS 3B ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer FHR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal jeg velge til mine Infinity RS 3B ?

Hei alle sammen!

Begynner etter hvert å fått ørene over vannet etter mange år med barn, og oppdaget ganske fort at lyden i stereoanlegget mitt låter forferdelig dårlig i vår nye kombinerte kjøkken og stue på 90 kvm. Som om dette ikke er nok har rommet åpen himling på 4,5 meter i 10 m lengde med mye ekko. Det gamle anlegget står i tverrenden, og består av Dual CS 5000 platespiller med original pickup (MM), NAD 3020 integrert forsterker, Sony CDP-XE 330 Cd spiller og Infinity RS 5000 høyttalere (nylig overhalte basser). Har nylig kjøpt Infinity RS 3B høyttalere, og ønsker å bygge det nye anlegget rundt disse.

Trenger all den hjelp jeg kan få. Har ikke så mye penger, og trenger troligvis ikke A-klasse, da høyttalerne neppe er i denne klassen lengre, om de har vært det ? Jeg vet at høyttalerne trenger svært mye strøm, og at jeg derfor ikke kan velge hvilken som helst forsterker. Jeg spiller svært mye vinyl, og kan etter sigende bruke 3020en som RIAA ledd og/eller forforsterker ? Jeg ønsker foreløpig å beholde Dualen, og lurer på om denne kan oppdateres ?

Jeg har ikke peiling på kabling, og evt alt annet utstyret som kreves, og vil være svært takknemlig for råd også i denne forbindelse. Jeg ønsker å kjøpe brukt utstyr.

Jeg spiller alt fra moderne hardcorepunk til Jan Garbarek, og liker farget lyd. Rørforsterker hadde nok vært drømmen, men alt avhenger av prisen. Er som sikkert de fleste skjønner ikke ute etter å imponere, snarere finne et anlegg som tilfredsstiller generelle behov i spekteret rolig lytting til dansing ut i de små timer.

PS: Trenger ikke å ta hensyn til naboene.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg vet så er Infinty litt glad i strømsterke forsterkere, og kanskje med en nøytral til varm klangkarakter. Har hørt RS3000(??) som er relativt lik din. Og den var kobla på en Cyrus1 som skapte en noe kald klang, så her må det kanskje noe mere sødme til?
    Lite budsjett? Kan jo sjekke ut Hifisentralen evt. Finn...

Newcomer FHR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BGguarden !

Tusen takk for svar. RS 3000 tror jeg er mye mindre enn RS3B. RS3Bene har doble 12 tommers basser, og jeg trenger derfor noe med skikkelig punch i for å vekke dem til live. Budsjettet er egentlig ikke lite, det er mer snakk om prioritering. Jeg kjøper det jeg må kjøpe for å få ordentlig lyd. Vurderer monoblokker av noe slag, men er veldig usikker på om jeg da også trenger en ny forforsteker istedet for min NAD 3020. Kan få en NAD 7240PF power envelope fra en kompis om denne er bedre ?

Mvh FHR

Newcomer FHR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0