Pioneer VSX-917V, lyd over HDMI ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-917V, lyd over HDMI ?

Trenger en ny receiver som ikke er så dyp (maks 37cm), siden vi har fått ny stereobenk og den gamle H/K receiveren ikke passer lenger.

Har sett litt på Pioneer VSX-917V, og ser at det kun er HDMI-switching på video. Betyr det at det ikke overføres lyd fra kilden til forsterkeren i det hele tatt, eller betyr det bare at lyden ikke videreformidles til TV'en?

Noen andre forslag til receiver som ikke er så dyp, og kan drive Dali 850 i en medium stor stue (18kvm). Maks pris omlag 6000,-

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøper forsterker utifra møblene dine? Da burde TV bordet koste 100 000 :P

VSX-916 er for lite strømsterk etter min mening, klarer ikke få frem bassen i omentrent noen høyttalere... Men det er en OK reciever. Jeg selger min 916 nå, om du ikke er avhengig av HDMI delen er jo den noe å vurdere?

917/916 er ett fett tror jeg...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy

VSX-916 er for lite strømsterk etter min mening, klarer ikke få frem bassen i omentrent noen høyttalere... Men det er en OK reciever. Jeg selger min 916 nå, om du ikke er avhengig av HDMI delen er jo den noe å vurdere?

Jeg forstår godt problemstillingen. Har en aldrende H/K som er 50cm lang og plasseringsvennlig er den ikke... I tillegg blir den så varm at det ikke er aktuelt å legge så mye som en liten papirlapp på den... WAF kommer i spill her også...

Hvordan er nye forsterkere (i 10k/100W+ klassen) når det gjelder varmeutvikling?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er nye forsterkere (i 10k/100W+ klassen) når det gjelder varmeutvikling?

Min 1016 blir ikke lunket selv ved bruk over relativt lang tid og med godt volum! Den er ikke i 10000 klassen da men...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy

He he, den kostet nok ikke så mye nei :-)

Hadde det bare vært opptil meg, hadde jeg kanskje prioritert litt annerledes, men det er en del andre hensyn å ta. Er iallefall veldig fornøyd med bilde, så om jeg blir mediums fornøyd med lyden så får det holde.

Hvor mye skal du ha for 916'en da ? Har du lagt den ut for salg noe sted ?

Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    WAF kommer i spill her også...
    Jepp, det er litt gi og ta. Fikk 'go' for en 50" plasma, så da kan det være greitt at noen andre blir fornøyd med benken :-)

Er du også fornøyd med 508XD'en ?

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Min 1016 blir ikke lunket selv ved bruk over relativt lang tid og med godt volum! Den er ikke i 10000 klassen da men...
    Du som har 1016 og HDMI kan kanskje svare på det jeg egentlig spør om? Får man overført lyd via HDMI fra f.eks DVD-opptaker til forsterker, eller er det bare bildesignaler? Regner med at 917 er lik i så måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Jeg har foreløpig bare koblet den opp mot min 32" vanlige tv så ang HDMI er jeg ikke sikker.

Imidlertid tror jeg at 16/17 trenger phonokabler for lyd i tilegg til HDMI for bilde.. Uansett er jo ikke dette noe problem!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!
    Imidlertid tror jeg at 16/17 trenger phonokabler for lyd i tilegg til HDMI for bilde.. Uansett er jo ikke dette noe problem!
    Neida, ikke annet enn at jeg vil ha så få kabler som mulig :-)

Er fordelen med å kjøre bilde via forsterkeren (HDMI) at jeg slipper lipsync problemer i forhold til å kjøre HDMI direkte mot tv'en ? Jeg hadde det problemet med H/K receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lipsync på disse da?!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lipsync på disse da?!
    Ops, det ser faktisk ut som den ikke har nei.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det har vel mest med mottakeren å gjøre da.. Ikke nødvendigvis receiver?Eller? noen andre som har kunnskap om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det har vel mest med mottakeren å gjøre da.. Ikke nødvendigvis receiver?Eller? noen andre som har kunnskap om dette?
    Det har kanskje noe med mottakeren å gjøre ja. Må innrømme jeg ikke har så mye peil her og er på tynn is. Hørt flere som har hatt dette problemet med denne tv'en. Saken er at jeg har kjørt HDMI fra DVD-opptaker til tv (Pioneer PDP-508XD, og analog lyd fra DVD-opptakeren til receiveren (kun 2 høytalere koblet foreløpig). Da har det ikke vært helt synk med bilde og lyd.

Om jeg kjøpte en forsterker som kan overføre lyd via HDMI, regnet jeg med at jeg ville slippe dette problemet (gjerne også helt til tv'en, om jeg vil bruke lyden der). Har sett at andre har tatt lyden fra TV'en til forsterkeren for å unngå problemet. Men det hadde vært flott med få kabler :razz:

Noen tips? Kan denne Onkyo'en være noe å se på ? Ser at den bl.a oppkonverterer analoge bildesignaler til HDMI.
    Onkyo TX-SR674 - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •