Marantz' nye SR-7002 og SR-8002 receivere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Newcomer zephyr sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil stereoforsterkeren PM-7001 få ny modell og?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sr 8002= Nok 12995.-

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for oss som bor nerme svenskegrensa så har tvboden på svinesund tatt inn et stort parti og billige priser skulle få den 7002 for 10.000kr norske. ikke så ille pris det.
    husker ikke prisen på 8002 typen men dem hadde den også.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz kommer med Blu-ray spiller mot sommern og. Ser riktig så FEIT ut..
    Lurer på om jeg får lagt ved bilde..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Marantz kommer med Blu-ray spiller mot sommern og. Ser riktig så FEIT ut..
    Lurer på om jeg får lagt ved bilde..
    Oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi oi...............ops:

Den så lekker ut!!! MMMmmmmmm :twisted:

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Marantz SR7002 leverer alt spesifikasjonene tilsier ser det ut til å bli kanonbra. Faktisk en av de aller beste til prisen på rundt 14k både mtp spesifikasjoner og også mtp på lydkvaliteten som Marantz jo er kjent for. Synes den seiler opp som et mye bedre kjøp en SR8002 dersom man ser på spesifikasjonene i hvertfall.

De som har fått SR7002/8002 på avsforum har i hvertfall gitt den utrolig bra kritikk mtp på lydkvalitet vs Denon, Onkyo o.l. Det er imidlertid noen som har klaget på at de føler volumet er for lavt når den brukes kun som forforsterker... men dette er ikke bekreftet av mange nok til at det fremgår klart om det skyldes det andre utstyret i loopen eller Marantzen.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkerne har vært på markedet en stund nå, men jeg finner fortsatt ingen profesjonelle reviews av dem. Tenker da på 7002/8002.

Jeg har lest litt på avsforum og minhembio.se - og det som går igjen og igjen er at Marantz låter veldig bra på musikk. Varm lyd, men lite attack i bassen. Siden jeg har subber så tror jeg ikke at jeg vil få lite bass uansett (kan jo bare stile inn bassen slik jeg vil ha den selv) - men noe jeg stusser litt over er vekten på 8002 som er på bare 15kg. Ta Onkyo 875 f.eks, som er i samme prisklasse - den veier 8kg mer enn Marantzen (23kg).. det er strengt tatt det eneste jeg stusser over akkurat nå... Det og at jeg vil se mer profesjonelle omtaler av de nye Marantzene!

Noen som har erfaringer med Marantz SR7002/8002 enda ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja den ser ikke så verst ut

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finishen ser iallefall meget bra ut på Marantz reciverene. Gullkontakter, ryddig layout, og et helhetlig design som er med på å trekke opp kvalitetfølelsen betraktelig. Navnet klinger jo også litt bedre blandt audiofile enn f.eks. Sony, Yamaha, Kenwood osv. selv om alt dette ikke betyr "best lyd"...

Fikk nesten litt lyst på en, hehe. Litt overpriset i Norge kanskje. Akkurat som Denon og en del andre merker..

Selv har jeg Denon 2808 som jeg er godt fornøyd med. Selv om finishen ved nærmere ettersyn ikke er spessielt bra.
    Men hos meg skal den brukes som preamp, og til dette tror jeg den duger like godt som både dyrere Denon og Marantz recivere siden den har samme lydprossesering som toppmodellene til Denon. Videodelen er ingen prioriteringssak hos meg, da jeg kun trenger HDMI 1.3 passtrough.

Jeg savner også flere tester av Marantz reciverene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp helt av, testene kommer nok i fleng etterhvert

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når 6002 evt kommer til Norge? eller om den eksisterer i det hele tatt? Mener jeg hørte noe snakk om den fra tonart gutta på hifimessa i trondheim. Ble lovet samme prosessoregenskaper i den som i 7002, og da blir jo det en veldig interessant receiver til bruk med effektforsterkere.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å lurer på om en Marantz sr7002 vil være nok til å drive Klipsch RF82, 2 x RS-52 og RC64 uten noe spess av for forsterkeri? Største forskjellen mellom 8002 og 7002 må vel være de 15 ekstra watten som er i 8002 og at den har copperplated chassis.
    Vil en 8002 gi den store forskjellen med de høytalerne jeg lista?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8001 hadde ringkjernetransformator i motsetning til 7001. Det kan være det samme gjelder mellom 8002 vs. 7002?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg snakket med en fyr på tvboden i sverige. Og tenkte jeg skulle gi en headsup til andre som vurderer denne receiveren.
    De har ikke 7002 lenger, de kunne ta inn men hadde ikke nå. De hadde derimot 8002.
    Enhetene går for 12000(7002) svenske og 16000(8002) svenske. Tror jeg drar dit å handler fremfor norske butikker, kan spare noen lapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevermind :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hej.. undrar bara om man koppla in till exempel ett xbox360 med komponentkabel och sedan skicka ut bilden med hdmikabel på denna reciever, om det funkar så är jag klar för köp.. ni som redan har köpt denna pryl, vart köpte ni den och för hur mkt?

tacksam för svar..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen brukererfaringer på 8002?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av masong
    hej.. undrar bara om man koppla in till exempel ett xbox360 med komponentkabel och sedan skicka ut bilden med hdmikabel på denna reciever, om det funkar så är jag klar för köp.. ni som redan har köpt denna pryl, vart köpte ni den och för hur mkt?

tacksam för svar..

Ja,det kan man. Jeg har ikke testet selv, men jeg har lest at det er mulig. Jeg kjøpte min 8002 på www.hifibutiken.se i Östersund. Kostet opprinnelig
    16000SEK, men jeg fikk den for 14000SEK.( ca. 12000NOK).
    Jeg er meget godt fornøyd med den.
    Ser hifibutiken selger 7002, for 9990SEK. Om dette stemmer, er det jo et knallkjøp!!:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeyhey
    Ja,det kan man. Jeg har ikke testet selv, men jeg har lest at det er mulig. Jeg kjøpte min 8002 på www.hifibutiken.se i Östersund. Kostet opprinnelig
    16000SEK, men jeg fikk den for 14000SEK.( ca. 12000NOK).
    Jeg er meget godt fornøyd med den.
    Ser hifibutiken selger 7002, for 9990SEK. Om dette stemmer, er det jo et knallkjøp!!:-D
    Lyst å skrive litt mer om hva du synes så langt om receiveren?
    Hva slags høyttalere bruker du med den?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,det kan jeg jo gjøre.
    Jeg bruker de på Usher X719 front, Usher X616 senter, og Usher S520 bakhøyttalere.
    Før hadde jeg en eldre toppmodell av Sony surroundreceiver. Den passet overhodet ikke sammen med høyttalerene mine. Usher har en tendens til å bli litt kvass i diskanten. Ble veldig positivt overrasket når jeg fikk koblet opp 8002 og kjørt romkorreksjon, og testet.
    Da opplevde jeg ikke høyttalerne som kvass i det hele tatt. Ble en fryd å lytte på alt i cd-samlingen, men veldig detaljert.
    Tidligere opplevde jeg lydbildet litt skjevt. Som at lyden var høyere på ene siden. Dette sannsynligvis p.g.a. at stua mi ikke er symmetrisk. Romkorreksjon høynet ene kanalen med 2dB, og nå føles det som at bandet står rett foran meg og spiller!:-D
    Innbiller meg at den kan være litt "snill" om du forstår. Mangler kanskje litt punch i bassen til tider, men om dette er høyttalerene eller forsterker vet jeg egentlig ikke. Også mulig det bare er innbilning!
    Det plager meg egentlig ikke i det hele tatt, for jeg er så strålende fornøyd med den! Veldig musikalsk!

Jeg må innrømme at jeg har egentlig ikke testet så mye forskjellig utstyr, men jeg vet når jeg liker det jeg hører uansett!!:-D

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •