HD-surround til under 20000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-surround til under 20000,-

Jeg lurer på hvilken surround forsterker som støtter Dolby Digital HD & DTS HD som gir mest for pengene i prisklassen under 20000,- på markedet idag, jeg har snust opp litt info om Denon 3808 og Yamaha RXV-3800 f.eks... men det er vanskelig å vite om de er verdt pengene. synes det manker litt på power på begge de...

Det viktigste for meg er at forsterkeren jeg skal kjøpe støtter HD lydformatene og klarer å drive Klipsch RF-82 med tilhørende høyttalere i 7 kanals surround oppsett...

håper noen kan gi meg noen gode råd ang. dette....

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bor i Troms? Stikk en tur til Tromsø by og til hificenter hos godeste Geir

Han er den mest kresne personen jeg vet om innen HIFI, og han anbefaler faktisk Yamaha RX-V1700/2700 fremfor alle Pioneer forsterkere.

Men han blik nokk å pushe på deg en Harman Kardon Men mannen vet ufattelig mye, så det er bare å sette seg i bilen og kjøre fra Finnsnes (Lenvik ikke sant?) Umiddelbart!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja eg bor no nært Finnsnes ops: Nærmere sagt midt på senja men er finnsnesværing opprinnelig, bruker å snakke med en kar på elkjøp på Finnsnes som heter Mikal, han får tak i det meste til en mindre pris enn andre butikker. Jeg kan få kjøpt Harman Kardon forsterkere til bare litt over innkjøpspris hos han :-D

Men er det noen som vet om Harman Kardon blir å få Dolby True HD & DTS HD når/hvis de skifter ut toppmodellene sine? De har jo skiftet ut tre av de mindre modellene...

Finner jo ingen oversikt over hvilke surround forsterkere som støtter HD lydformatene per dags dato....

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ja eg bor no nært Finnsnes ops: Nærmere sagt midt på senja men er finnsnesværing opprinnelig, bruker å snakke med en kar på elkjøp på Finnsnes som heter Mikal, han får tak i det meste til en mindre pris enn andre butikker. Jeg kan få kjøpt Harman Kardon forsterkere til bare litt over innkjøpspris hos han :-D

Men er det noen som vet om Harman Kardon blir å få Dolby True HD & DTS HD når/hvis de skifter ut toppmodellene sine? De har jo skiftet ut tre av de mindre modellene...

Finner jo ingen oversikt over hvilke surround forsterkere som støtter HD lydformatene per dags dato....
    Gå for Pioneer LX50 / LX70 Knallgode receivere som støtter Dolby True HD og DTS HD

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville nåkk gått for yamaha eller harman kardon.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    ville nåkk gått for yamaha eller harman kardon.
    Har hørt mye fint om "Dalayatmaha" sine forsterkere, har ikke fått testet rxv-1800 på elkjøp enda men det er uansett rxv-3800 jeg ville gått for hadde det blitt Yamaha... Men vil rxv-3800 være sterk nok til å drive Cerwin Vega V-12F + senter og bakhøyttalere sånn passelig til Klipsch RF-82 med følge er i hus?

Jeg er spent som en fjær på om Harman Kardon kommer med nye toppmodeller :]

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UTEN tvil H/K framfor Pioneer.... Jeg kjøper KUN Pioneer pga det sinnsyke tilbudet jeg har fått, og skal bruke den som PRE i fremtiden...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Onkyo sine nye surroundreceivere? Den minste, 605, har blitt godt mottatt for sin lydkvalitet, bl.a. Til 20K får du Onkyo 905, som virker svært lovende. Det gjør også 875.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmm....?

Onkyo har jeg liksom aldri giddet å lese om engang... høres ut som noe billig japsedrit som man kan kjøpe på europris!?

Jeg har for det meste styrt etter europeiske å amerikanske produkter, ihvertfall sistnevnte :-D

Men bevares de har vel kommet seg nå? Skal sjekke opp det der! Denon & Dalayatmaha er jo ikke akkurat mindre japseprodukter de heller...

Men er japseforsterkerne Denon, Dalayatmaha og Onkyo de eneste me surround lyd i HD man får kjøpt per idag? Jeg har egentlig god tid til å vente siden jeg ikke "spretter" feriepengesekken før rundt jul...

Men det er også viktig at den forsterkeren jeg velger kan kjøre bass i front+sub i surround modus, det kunne ikke min forrige surround forsterker Nad T-763. Sinnsykt irriterende når man har høyttalere som leverer varene...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne jeg :-D

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en del innspill fra forskjellige forhandlere som anbefaler en receiver med en litt mørkere klang. Skal ikke uttale meg som noen ekspert selv, men har en Yamaha nå, som mangler en del kraft, men lyden er bra.

Neste kjøp blir nok en Marantz 7002

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale noe med litt mørk klang på Klipsch, ellers blir det fort slitsomt i toppen..
    Vil kansje tro at denne er en god match med tanke på pris, klang, utstyr og ikke minst krefter.. http://www.hifiklubben.no/produkter/...r_grafitt_.htm

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at det blir slitsomt med for mye diskant/mellomtone, har Nad 372 stereoforsterker og har hatt Nad surround så jeg kjenner godt til de og klangen deres...

Tror Harman Kardon vil bli d ultimate bare de kommer med HD surround!

Ingen som har hørt rykter ang. det?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye fint om "Dalayatmaha" sine forsterkere, har ikke fått testet rxv-1800 på elkjøp enda men det er uansett rxv-3800 jeg ville gått for hadde det blitt Yamaha... Men vil rxv-3800 være sterk nok til å drive Cerwin Vega V-12F + senter og bakhøyttalere sånn passelig til Klipsch RF-82 med følge er i hus?

Jeg er spent som en fjær på om Harman Kardon kommer med nye toppmodeller :]
    funker uten problem men ring til harman kardon og spør om di nye forsterkerene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvilken surround forsterker som støtter Dolby Digital HD & DTS HD som gir mest for pengene i prisklassen under 20000,- på markedet idag, jeg har snust opp litt info om Denon 3808 og Yamaha RXV-3800 f.eks... men det er vanskelig å vite om de er verdt pengene. synes det manker litt på power på begge de...

Det viktigste for meg er at forsterkeren jeg skal kjøpe støtter HD lydformatene og klarer å drive Klipsch RF-82 med tilhørende høyttalere i 7 kanals surround oppsett...

håper noen kan gi meg noen gode råd ang. dette....
    Hvorfor må du ha dekoderen innebygget i receieveren/forsterkeren? Du får jo dekodet det i de fleste spillerne, så det eneste du egentlig trenger (?) er en receiever som klarer PCM via HDMI. Da er vel mulighetene til stede for å finne en kraftig nok forsterker til en OK pris? Det kommer jo også noen nye, kraftige NAD'er som støtter PCM (via HDMI).

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så d eneste receiveren trenger er støtte for PCM?

Er jo også litt kult når d står frampå at den støtter dolby true HD og Dts HD *kremt* ops:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så d eneste receiveren trenger er støtte for PCM?

Er jo også litt kult når d står frampå at den støtter dolby true HD og Dts HD *kremt* ops:
    Yup, så lenge du kjøper spiller(e) med innebygget dekoder skal dette gå bra. Hvor mye du vil betale for logoene er jo opp til deg selv å bedømme Ps, noen spillere har ikke innebyggede dekodere og er derfor rimeligere, ergo kan det jo lønne seg å handle en dyrere receiever (om du finner en med kraften du trenger selvfølgelig.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Playstation 3, vil den da kunne ta seg av dekodingen? Og hvis den gjør det, vil den forsterkeren som jeg har linket til under kunne ta imot signalet?

Harman/Kardon AVR 745 - Hi-fi Center Kjeden

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke vurdert software-decoding?? 0,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne jeg :-D
    Ja klart, 5 timer uten svar er jo horribelt....

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •