HD-surround til under 20000,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ventech
    Har du ikke vurdert software-decoding?? 0,-
    Er ikke helt sikker på hva du mener??

Sitat Opprinnelig postet av b59
    Ja klart, 5 timer uten svar er jo horribelt....
    Hehe...:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller for å si det enkelt, vil jeg kunne få HD-surround lyd hvis jeg kjøper Harman Kardon AVR 745?

En kompis av meg mener han kanskje fikk det til på en Nad t-763 som han kjøpte hos meg... og han kjører også Blueray ifra PS3. Men jeg er ikke så sikker på dette, er det uansett hvilken HDMI versjon man har på forsterkeren hvis man skal dekode HD lyden i PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Er ikke helt sikker på hva du mener??
    Dvs at du spiller av på pc, decoder TrueHD/DTS HD, sender som ac3/DTS over spdif

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvs at du spiller av på pc, decoder DD HD/DTS HD, sender som ac3/DTS over spdif
    Blir ikke dette det samme som å få lyden dekodet igjennom PS3?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Onkyo har jeg liksom aldri giddet å lese om engang... høres ut som noe billig japsedrit som man kan kjøpe på europris!?

Jeg har for det meste styrt etter europeiske å amerikanske produkter, ihvertfall sistnevnte :-D

Men bevares de har vel kommet seg nå? Skal sjekke opp det der! Denon & Dalayatmaha er jo ikke akkurat mindre japseprodukter de heller...

Men er japseforsterkerne Denon, Dalayatmaha og Onkyo de eneste me surround lyd i HD man får kjøpt per idag? Jeg har egentlig god tid til å vente siden jeg ikke "spretter" feriepengesekken før rundt jul...

Men det er også viktig at den forsterkeren jeg velger kan kjøre bass i front+sub i surround modus, det kunne ikke min forrige surround forsterker Nad T-763. Sinnsykt irriterende når man har høyttalere som leverer varene...
    Onkyo 905 har vi nettopp testet og det var en meget bra maskin.Den har allerede fått mange flotte omtaler og den er stor og tung og stilig.Har alt!
    Den spiller ringer rundt det meste.Anbefaler deg å gå inn på Onkyo.com og se på specen.
    Stølen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre så ser det ut som jeg ikke trenger Receiver med HD støtte pga dette:

When the PS3 hit the street it was recognized as one of the most full featured Blu-ray players to date, but it seem now that PS3 owners aren't getting everything they thought they were. It has recently been uncovered that although the PS3 does have an HDMI 1.3 port, the software does not support bit stream audio. What this means for Blu-ray fans is that when they finally pick up one of those new Onkyo receivers with HDMI 1.3, that they still can't enjoy Dolby TrueHD or DTS HD because there is no way to get the bits out of the PS3. Of course the DTS track can still be down mixed and PCM audio is supported, but so much for being the most capable Blu-ray player available.

** Dolby TrueHD can still be decoded inside the PS3 and sent as uncompressed audio to the AV receiver, but if the AV receiver has an integrated decoder it can't be used instead of the PS3's decoder. **

** This was confirmed by a Sony representative.**

Så nå er bare spørsmålet om jeg kan dekode Dolby True HD og Dts HD til hvilken som helst forsterker, og om det spiller noen rolle hvilken HDMI versjon denne har isåfall....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå er bare spørsmålet om jeg kan dekode Dolby True HD og Dts HD til hvilken som helst forsterker, og om det spiller noen rolle hvilken HDMI versjon denne har isåfall....
    "...sent as uncompressed audio to the AV receiver..."

som nevnt tidligere er alt du trenger er en receiever som støtter PCM via HDMI. Kan ikke skjønne at HDMI 1.0 ikke skulle ha støtte for dette.

Blir ikke dette det samme som å få lyden dekodet igjennom PS3?
    samme og samme... forskjeller er vel at ps3 decoder til PCM og sender via hdmi, mens på en pc så decoder du først TrueHD/DTS-HD for å så encode til ac3, siden SPDIF ikke støtter 6ch PCM.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

som nevnt tidligere er alt du trenger er en receiever som støtter PCM via HDMI. Kan ikke skjønne at HDMI 1.0 ikke skulle ha støtte for dette.
    Oki, så det spiller altså ingen rolle hvilken HDMI receiveren har? Vet du om f.eks den jeg har linket til under har støtte for PCM via HDMI?
    Harman/Kardon AVR 745 - Hi-fi Center Kjeden

samme og samme... forskjeller er vel at ps3 decoder til PCM og sender via hdmi, mens på en pc så decoder du først TrueHD/DTS-HD for å så encode til ac3, siden SPDIF ikke støtter 6ch PCM.
    Aha... der datt jeg av lasset ops:
    Men er ikke dekoder'n inni PS3'en bra nok? Av det jeg har lest så er det vel HD lyd den sender ut som PCM? Unntatt Dts master?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer LX-70 har jo best kalibrering (ifølge hjemmekino)
    Denon 3808 er en sikker vinner med GOD meny, men er ikke så veldig sexy akkuratt.
    Onkyo 805 er bra valg og har kraftig forsterker, er heller ikke sexy
    Yamaha 3800 er nok bra valg, men er jo KJEDELIG design.
    HK 645/745 framfor Yamaha 3800, men så har ikke HKene noe bra menyer eller kalibrering etter mine øyner. Men har veldig god stereo lyd !

Selv har eg valgt LX-70 ut fra kalibrerings ytelse og att den er SEXY !!
    Men hadde tatt Denon 3808 vist ikke.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Pioneer LX-70 har jo best kalibrering (ifølge hjemmekino)
    Denon 3808 er en sikker vinner med GOD meny, men er ikke så veldig sexy akkuratt.
    Onkyo 805 er bra valg og har kraftig forsterker, er heller ikke sexy
    Yamaha 3800 er nok bra valg, men er jo KJEDELIG design.
    HK 645/745 framfor Yamaha 3800, men så har ikke HKene noe bra menyer eller kalibrering etter mine øyner. Men har veldig god stereo lyd !

Selv har eg valgt LX-70 ut fra kalibrerings ytelse og att den er SEXY !!
    Men hadde tatt Denon 3808 vist ikke.
    Hehe... Nå driter jeg egentlig i hvordan de ser ut på utsiden, er det ikke det på innsia som teller?

Grunnen til at jeg vurderer HK AVR 745 er pga at den er så kraftig, jeg siterer hificenter.no:

"Forsterkeren er på hele +- 75 Ampere som gjør at den uten problem kan drive selv de mest tungdrevne høyttalere på ganske høye volumnivå."

"AVR 745 har en strømforsyning og effektforbruk på hele 1 405 watt!! Det er derfor gode kraftreserver og denne forsterkeren vil nok ”banke” de aller fleste receiverne på markedet som skryter av mye høyere watt effekter…"

Det burde vel duge til Cerwin Vega 5.1 oppsett? Hehe...
    Så hvis jeg kan få HD lyd som PCM fra PS3 til den så blir jeg kanskje og gå for den

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er det inni som er viktig, men er jo bra med en bonus og da :P

AVR 745 er nok ganske kraftig. Låner selv AVR 645 fra Hifi sentert menst eg venter på LX-70.
    Og den er kraftigere en Yamaha RXV-1400. Driver Dali 8008 med mye bedre kontroll, men sliter forsatt med å få det beste ut av daliene. Så ville nok heller kjøpt den beste til Pris/ytelse og kjøpe en effektforsterker til å drive frontene. Finner mangen kraftige effektforsterker på avtorget til 2-6000,-

Er grisedårlig meny og kalibrering (blir ganske bra på film, men kunne vert bedre) på AVR 645 bare så det er sakt :P
    Da var Yamaha RXV -1400 mye bedre selv om eg synst den var litt dårlig.

Edit:
    Hva cv ht har du ?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 745 er nok ganske kraftig. Låner selv AVR 645 fra Hifi sentert menst eg venter på LX-70.
    Og den er kraftigere en Yamaha RXV-1400. Driver Dali 8008 med mye bedre kontroll, men sliter forsatt med å få det beste ut av daliene.
    Tenker du på lydbildet fra HK forsterkeren generelt? Eller at den er for svak?

Er grisedårlig meny og kalibrering (blir ganske bra på film, men kunne vert bedre) på AVR 645 bare så det er sakt :P
    Da var Yamaha RXV -1400 mye bedre selv om eg synst den var litt dårlig.
    Så den funker best til film? Jeg var og hørte AVR 645 på hificenteret med JBL høyttalere, og jeg er ikke noe fan av JBL men likevel syntes jeg det var bra lyd på musikk å... Det jeg liker med HK sin surround forsterkere er at man kan kjøre bass i både frontene og subben på både film og musikk, med Nad T-763'en jeg hadde før kunne jeg kunne kjøre bass i en av delene, ikke begge...

Edit:
    Hva cv ht har du ?
    Jeg har:
    V-15F (front)
    V-12F (bak)
    V-5C (senter)
    CLSC-15s (Sub)

Blir muligens og prøve å skaffe et par til med V-12F så jeg kan kjøre 7 kanaler, og så blir jeg å få tak i en større senter, kanskje lage DIY senter med CV V-serie komponenter...

Edit:
    Blir nok å kjøpe en eller to SVS PB12-Plus/2 iløpet av vinteren, og muligens bytte senter,front å bakhøyttalere til Klipsch neste år

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg ville kjøpt effekt trinn med et så krevende oppsett. Hva med en Denon 3808 og effekt trinn for resten av penga?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tror kanskje jeg ville kjøpt effekt trinn med et så krevende oppsett. Hva med en Denon 3808 og effekt trinn for resten av penga?
    Får AVR 745 for samme pris som Denon 3808 (splitter ny fra butikk)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får AVR 745 for samme pris som Denon 3808 (splitter ny fra butikk)
    Ja, men du trenger vel en bunke mer effekt for å drive det oppsettet tilnærmet optimalt?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men du trenger vel en bunke mer effekt for å drive det oppsettet tilnærmet optimalt?
    Tja, har Nad C-372 som jeg kan bruke som effekttrinn til V-15F, og kanskje får jeg kjøpe c-272'en som fadern har, og da kan jeg f.eks kjøre 400w til hver front

bakhøyttalerne trenger vel ikke så mye effekt så da er jeg hjulpen når det gjelder effekt vil jeg tro...

Edit:
    Kjører du HD lyd via PCM til forsterker "Msport"?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har Nad C-372 som jeg kan bruke som effekttrinn til V-15F, og kanskje får jeg kjøpe c-272'en som fadern har, og da kan jeg f.eks kjøre 400w til hver front

bakhøyttalerne trenger vel ikke så mye effekt så da er jeg hjulpen når det gjelder effekt vil jeg tro...
    Ok, forstår det slik at du kun skulle bruke reciveren til å drive alt.

Edit:
    Kjører du HD lyd via PCM til forsterker "Msport"?
    Ja jeg gjør det fra PS3 til Denon 2807. Funker knall det.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, forstår det slik at du kun skulle bruke reciveren til å drive alt.
    Nei ikke nødvendigvis, har CV og da må man være tilbøyelig til å bruke effektforsterkere

Ja jeg gjør det fra PS3 til Denon 2807. Funker knall det.
    Genialt! Da blir det nok HK avr 745!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente kalibreringen fra HK er grei til film. Blir veldig bra og presis lyd fra alle kanter. Til musikk ville eg nok kjørt med bare avstands kalibrering. Da spiller den rått på musikk og

Litt svak når man skal dra på litt, men ellers veldig kraftig til å vere en intrigert forsterker.

Newcomer AudioV sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Man trenger minst HDMI 1.1. For eksempel Denon 2307 eller større XX07.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •