Valgets kval - ny prosessor eller preamp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Valgets kval - ny prosessor eller preamp?

Som overskriften antyder - noen som kan hjelpe en rådvill stakkar? Mitt nåværende utstyr kan sees i min signatur...
    Jeg har funnet ut at jeg for tiden er veldig opptatt av god lyd i 2 kanaler, og pga. små barn sjelden har mulighet til å nyte film på referansevolum. Jeg synes det er kult med bra film-lyd, men som sagt er stereo viktigst.
    Slik jeg ser det har jeg to muligheter til å forbedre lyden i stereo; jeg kan gå til anskaffelse av en ren preamp med HT-bypass, eller jeg kan bytte ut H/K receiver med en ren prosessor.
    Det store spørsmålet er egentlig da: Vil en oppgradering til f.eks en ren prosessor a.la. Rotel rsp-1098 kunne fi meg like gode stereo-opplevelser som en ren preamp? Eller vil en preamp a.la Densen B-200/Arcam C-31 gi en betydelig større forbedring lydmessig?

Takknemlig for all input, jeg er litt i villrede ops:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RSP 1098 er jo ikke verdens mest velklingende processor da...
    Hva med f.eks Cary Cinema 11

Denne har en listepris på 25K og må sies å vere an absolute steal til prisen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på den, men hadde i utgangspunktet tenkt å skaffe noe brukt. Cinema 11 frekventerer ikke bruktbørsene veldig ofte...
    Men det var denne typen input jeg var på utkikk etter! Om rsp-1098 stinker på musikk/stereo, så er den ikke lenger aktuell. Blir lett ivrig når man plutselig finner den på bruktbørsen til 13k

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprmann
    Har kikket litt på den, men hadde i utgangspunktet tenkt å skaffe noe brukt. Cinema 11 frekventerer ikke bruktbørsene veldig ofte...
    Men det var denne typen input jeg var på utkikk etter! Om rsp-1098 stinker på musikk/stereo, så er den ikke lenger aktuell. Blir lett ivrig når man plutselig finner den på bruktbørsen til 13k
    Den stinker jo ikke, men i forhold til endel andre procesorer der ute å gjør den ikke en veldig bra jobb. Hadde jeg vert deg så hadde jeg enten ventet med å kjøpe og heller spart til en Merdian G serie eller Cary cinema 11 og heller ksot meg med anlegget som det er nå. Det kan jo også tenkes at det dukker opp noen røverkjøp på bruktmarkedet i løpet av sparingen...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Cary Cinema 11. Den får du sikkert for 15-20 k ny. Den spiller fletta av alt annet jeg har hørt opp mot 40-50 k av surroundprosessorer (Årsak: Alle pengene er lagt i lyddelen, bilde inn-og utganger finner du ikke på denne). Den er riktignok noe bedre som stereoforforsterker enn ren surroundprosessor, men likefullt et knallkjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •