Yamaha DSP AX-3200 vs B&W matrix 802

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha DSP AX-3200 vs B&W matrix 802

Hva tror dere, skal jeg putte etpar 802 s3 i bagasjerommet og kjøre dem hjem i ettermiddag, eller eller har ikke Yamahaen min det som skal til for å få frem godlyden i dem?
    At det er i minste laget muskler for dem vet jeg, men det kan jo fikses med en effektforst på sikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Du har noe å glede deg til! Jeg har forsøkt mye rart på forsterker siden og det jeg definitivt har vært mest fornøyd med er Midgard Oberion 6.1 (og de er det jo mulig å få kjøpt brukt fra tid til annen) til å drive mine 801 SIII. Det låter så bra og dynamisk og uanstrengt at det er en fryd!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk
    Har fått lyttet til dem i en halvtimes tid nå, og det er intet mindre enn fantastisk.. Yamahaen klarer selvsagt ikke å få bunnen til å sitte som den skal, men jeg har jo sub så..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kos deg! Og spar til etpar Midgard, som selvsagt strammer opp bassen men min erfaring er at mellomtone diskant også er tung kost for forsterker med disse høytalerne. Har kjørt biampet på mine og det er faktisk mellomtone diskant forsterkeren som lettest får hikke. Med 600 erlige watt så blir det en dynamikk som er fantastisk i de gamle godingene.

Har du sett denne testen der de har målt dem for noen få år siden og kommenterer opp mot moderne høytalere: Stereophile: B&W Matrix 801 Series 2 loudspeaker

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt litt på AW250 siden det har funket ok på dem fra de var nye til de havnet hos meg. Da ok i den gead at det spilte fint, men de hadde selskap av en ASW 800. Men råd mottas med stor takk, det er ikke så lett å få prøvd seriøse saker uten å kjøpe først her oppe i nord.. :/

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er forresten litt rart?
    B&W skal jo være myye mer tungdrevne enn Daliene jeg hadde fra før, men høyere volum enn smertegrensa var før høres absolutt ikke tungpustet ut. Likte ikke Yamahaen 4 OHM montro??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Har lurt litt på AW250 siden det har funket ok på dem fra de var nye til de havnet hos meg. Da ok i den gead at det spilte fint, men de hadde selskap av en ASW 800. Men råd mottas med stor takk, det er ikke så lett å få prøvd seriøse saker uten å kjøpe først her oppe i nord.. :/
    Jeg har hatt AW250 på 801SIII ene mine og etpar midgard spiser den til frokost... Siden det skjer mye rart i inpedans fasen ved 2800 hz så er det der jeg har slitt mest, dame stemmer kan høres harde ut noe de gjorde med AW250 og ikke med midgardene.

Men det finnes sikkert andre alternativer som også funker bra.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Hvis det nå ikke viser deg etter litt googling at du har aksjer i midgard så må det vurdering til .. Men mtp at loven jeg har gitt meg selv sier at evt innkjøp skal være "fornuftige"/økonomisk forsvarlige blir det ingen handel før det dukker opp et gullkorn.

Hva med DP feks? Noen som har prøvd komboen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Hvis det nå ikke viser deg etter litt googling at du har aksjer i midgard så må det vurdering til .. Men mtp at loven jeg har gitt meg selv sier at evt innkjøp skal være "fornuftige"/økonomisk forsvarlige blir det ingen handel før det dukker opp et gullkorn.

Hva med DP feks? Noen som har prøvd komboen?
    Er opprinnelig fra Østfold det er vel det nærmeste jeg kommer Midgard kontakter (men de som jobber der var vel kapt nok født før jeg flyttet...).

Har ikke prøvd DP desverre, men har hatt innom en som jobbet i HFK den gangen de solgte matrixene nye og han var overrasket over hvor bra de låt, ikke noe han hadde hørt de med på den tiden var like bra.

Det er mange forsterkere der ute og det går jo an å ta etpar søk på nettet for å se etter anbefalinger. Det er mange der ute som steller pent med sine gode gamle...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo (selvsagt) en spøk ja. Siden jeg har gått til det skrittet å flytte hjem til nordnorge igjen får jeg vel heller google og "shop til I drop" og heller satse på å selge videre hvis det ikke funker..

Men la meg si det igjen; yamahaen overrasker.. Skulle tro den slet mer nå enn før, men dengang ei..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok spøken! Bra at du er fornøyd med Yamahaen. Hva bruker du som senter?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Tok spøken! Bra at du er fornøyd med Yamahaen. Hva bruker du som senter?
    Dali SC-7, som jeg jo nå altså blir nødt til å bytte ut..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali SC-7, som jeg jo nå altså blir nødt til å bytte ut..
    Jeg har fått overraskende bra match med denne:

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W HTM7 Senterhøyttaler

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •