Ny forsterker - men mange valg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker - men mange valg

Kikker på en "ny" to-kanals budsjettforsterker til å drive mine PSB Stratus Bronze høyttalere. Signalkilden min er PC - for tiden kun mini-jack ut fra hovedkortet, men vil etterhvert bli oppgradert til digitalt fra PC til ekstern DAC. Høyttalerne har jeg også ambisjoner om å oppgradere, det nye DIY prosjektet til Snickers-is frister veldig.

Problemet mitt er utvalget og om jeg skal kjøpe nytt eller brukt. Prisklassen jeg ser på er opp til kr 5000,- Hittil har jeg vurdert:

Nytt:
    XTZ Class A100 DII

Brukt:
    Cayin 153B
    NAD forforsterker 114 i kombinasjon med Doxa 70 mkII, alternativt Thule 150B
    Thule Spirit integrert et-eller-annet....
    Audolab 8000 C/P
    Xindak 6950

Jeg tar gjerne i mot andre anbefalinger. Hadde også vært litt morsomt å prøve rør, som f eks Yaqin MC10 - importert fra nysound.

I dag bruker jeg en gammel, men kraftig Denon forsterker. Hører på det meste av musikk, fra deilig akustisk jazz til gammel Metallica. Blir kanskje litt latterlig å snakke om prioriteringer i denne prisklassen, men jeg er uansett veldig glad i et oppløst /tredimensjonalt lydbilde.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Magefølelsen min sier at kanskje audiolab kan være tingen? Har hørt PSB med bla. Rotel og vet at Hoj har Talk på sine.. Lydmessig burde det være relativt likt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Magefølelsen min sier at kanskje audiolab kan være tingen? Har hørt PSB med bla. Rotel og vet at Hoj har Talk på sine.. Lydmessig burde det være relativt likt.
    Audiolab er ikke den beste løsningen designmessig... men lyden er selvsagt viktigst. Kjenner jeg er litt usikker på om en over 10 år gammel konstruksjon er bedre enn noe nytt, men hvis du mener det er mest for pengene vil jeg selvsagt følge rådet.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ja.. Har hørt PSB Stratus Bronze med både rotel og h\k.. Hadde PSB med Nad (huff) har også hørt disse (PSB Stratus Bronze) med Denon.

Hvis jeg skal sette opp en liste over hvem som låt best av disse må det bli

1. Rotel, Masse båndrag, detaljer
    2. Denon, Fin lyd, men muligens litt lys
    3. H\K, igjen båndrag, men syntes bredden av lyden forsvant vs. Rotel

Mine Image har jeg altså hørt med Nad og Primare.
    Her synes jeg at Primare spilte bra, Høyttalerne har jo masse info i bånn, og primaren ga' dem masse detaljer..
    Muligens Rotel, eller Primare er noe for deg?

Lykke til!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •