Et par spm. om Xindak XA6950

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et par spm. om Xindak XA6950

Jeg elsker musikk og ønsker derfor å kjøpe et anlegg, men har lite kunnskap rundt dette. Har nettopp kjøpt Dynavoice Challenger M-65 etter å ha lest en test om de i lyd og bilde. Ønsker også å ha muligheten til å nyte god lyd og trøkk til en film, men har ingen planer om å ha noe mer enn 2.1. Duger Xindak XA6950 da? Etter å ha sett bilde av tilkoblingsmulighetene ble jeg veldig skeptisk, det var ganske lite baki der. Er det mulig å koble til en sub?

Takk.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...xa-6950-a.html

XA6950 har fått meget god omtale i Fidelity og er en overraskende bra forsterker til prisen.

Hvor mange analoge kilder har du? Tror nok 6950 dekker dine behov :-) Den har ikke sub-utgang, nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Men hva hvis suben har high level inngang, kan jeg da koble suben til høyttalerkablene fra forsterkeren?

Hva mener du med analoge kilder?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analoge kilder er alle signalkilder som sender lyd analogt til forsterkeren. For 6950 tenker vi typisk på tokanals-kilder, så en CD-spiller og en tuner er gode eksempler. Det er vel 4 eller 5 innganger på 6950, burde holde i massevis...

Selv har jeg CD-spiller og TV koblet til forsterkeren, og har ikke bruk for flere innganger.

Ja, du kan koble suben til høyttalerterminalene så lenge du har high-level inngang. Det kan du på alle forsterkere, så derfor regnet jeg med at du spurte om forsterkeren hadde sub-utgang. Dessuten får du ikke 2.1 med denne forsterkeren, til det trenger du sub-utgang og bass management. Kobler du sub til høyttalerterminalene, får du 2.0 med ekstra trykk i de lavere frekvensene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, holder med cd-spiller og tv Så her må jeg finne ut om jeg egentlig ønsker 2.1. Hadde jo vært kjekt med litt ekstra trøkk i krigsfilmene. Vanskelig å velge når man ikke har peiling. Hva er din anbefaling? Regner med M-65 trøkker litt også.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg her kinomann, så her er det 7.1 som gjelder, med 2 suber :-) Sjekk linken nederst i signaturen. Jeg har aldri hørt M-65.

Jeg har 6950 i stuen, sammen med den matchende CD-spilleren.

Mer info om kombinasjonen finner du her:

Xindak Muse Deluxe 1.0 - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •